  • 81. Data: 2016-07-28 00:50:06
    Temat: Re: Budowa małego domu - od czego zacząć?
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-07-27 o 23:54, Maniek4 pisze:

    > No ale ceny dyktuja kupujacy, nie sprzedajacy. :-)

    W tym wypadku cena jest akurat nieistotna. Gdy budujesz dla siebie, to
    dobierasz materiały i technologie najlepsze na jakie cię stać po to żeby
    mieć: trwale, ładnie, wygodnie, tanio w utrzymaniu, itd.
    Deweloper ma to wszystko w dupie, on buduje po to żeby jak najszybciej i
    jak najwięcej na tym zarobić.

    > Mo to czemu mieszkania i domy sie sprzedaja?

    Ale tak w ogóle czy szczególe? Bo nie bardzo wiem o co pytasz.

  • 82. Data: 2016-07-28 09:17:37
    Od: a...@t...te

    Dnia Tue, 26 Jul 2016 06:50:54 -0700 (PDT), Adam Sz. napisał(a):

    > Ups troche sie zagalopowalem :-)
    > Oczywiscie nie da sie sprzedac domu bez gruntu. I koniec ;)

    http://olx.pl/oferta/dom-drewniany-dworek-willa-CID3
    -IDg7xZ5.html#9944198ec6;promoted

    --
    Yakhub

  • 83. Data: 2016-07-29 09:59:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 27 lipca 2016 22:05:22 UTC+2 użytkownik
    > Nie ma to jak profesjonalne inżynierskie podejście, nie znam
    > założeń ani warunków, ale na pewno "nie opłaca się".
    A może: " Nie muszą, mają blisko morze, więc zimy łagodne".
    Kurczę ludzie- macie te swoje chaty w OZC powpisywane więc rzućcie cyframi jakie
    oszczędności przyniesie zwiększenie grubości styro z 10na 20cm.
    Może to będzie bardziej inżynierskie podejście

  • 84. Data: 2016-07-29 15:33:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 lipca 2016 13:28:09 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Te 50% to bedzie jakies 2-3% moich dochodow. Jakie ryzyko? :)

    Jeśli masz dochody w granicach 20 000zł to trochę inna sytuacja, wtedy wzrost raty o
    50%(np. 500zł) może być dla ciebie nieodczuwalny

  • 85. Data: 2016-07-29 16:02:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 lipca 2016 15:53:31 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Znam wielu takich bo tez mialem firme w tej branzy.
    Ano widzisz skoro piszesz w czasie przeszłym to wnioskuję ze biznes nie wyszedł.
    Bo i nie zawsze wychodzi.

  • 86. Data: 2016-07-30 20:45:39
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Musisz jeszcze wiedziec, ze ludzie nie zdaja sobie sprawy z tego, ze jak beda
    > budowac systemem "szukam pojedynczych ekip do wszystkiego" to budowa okazuje
    > sie byc tansza o 100-200 tys w stosunku do wyceny jaka widnieje w
    > kosztorysie dolaczonym do projektu, czy w stosunku do ceny jaka zaproponuje
    > im firma-developer budujaca domy pod klucz.

    Ja Cie zrozumiałem że wszystko robi jedna ekipa - to zgoda. Ale
    najczęściej to jednak ludzie budują systemem gospodarczym, co nie znaczy
    że tych ekip jest 30.

    Zazwyczaj osobna jest na:
    - fundament, mury i strop
    - dach
    - hydraulika
    - ogrzewanie

    Czyli z wykańczaniem co najmniej 5. Do wykańczania jeden znajomy na
    początku brał do każdej pierdoły "kto szybszy ma termin za rozsądne
    pieniądze", ale szybko policzył że jak tynki kładzie kto inny, a kto
    inny glazurę, kto inny wylewki a kto inny układa panele; to ten drugi
    zazwyczaj chce ekstra za dodatkową robotę, bo "o panie kto panu tak
    spierdolił, to będzie trzeba poprawić...".

    Tych ekip więc często zamyka się liczbą 5-7.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 87. Data: 2016-07-31 20:39:14
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 29 lipca 2016 09:59:23 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Kurczę ludzie- macie te swoje chaty w OZC powpisywane więc rzućcie cyframi
    > jakie oszczędności przyniesie zwiększenie grubości styro z 10na 20cm.
    > Może to będzie bardziej inżynierskie podejście

    Przejście z 20 na 10:
    Zwiększenie zapotrzebowania cieplnego chałupy o 16%, co pociąga za sobą
    kupno mocniejszej pompy ciepła i zrobienie większego dolnego źródła.
    Zwiększenie ilości energii na ewentualne schłodzenie chałupy.
    Poza tym, przy styro 10cm przenikalność ściany poroterm 24 styro 10
    wychodzi poza wymagania normy.

    L.

  • 88. Data: 2016-07-31 21:27:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 31 lipca 2016 20:39:15 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > Zwiększenie ilości energii na ewentualne schłodzenie chałupy.
    > Poza tym, przy styro 10cm przenikalność ściany poroterm 24 styro 10

    Z OZC tak Tobie wyszło?

  • 89. Data: 2016-07-31 22:41:34
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 31 lipca 2016 21:27:20 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Z OZC tak Tobie wyszło?

    Ano tak wychodzi. Może między 15 a 20 nie ma jakiejś strasznej
    różnicy, ale 10 a 20 to przepaść.

    L.

  • 90. Data: 2016-08-04 05:20:58
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 29 lipca 2016 16:02:36 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Ano widzisz skoro piszesz w czasie przeszłym to wnioskuję ze biznes nie wyszedł.
    > Bo i nie zawsze wychodzi.

    Szedl swietnie i gdybym mial czas go rozwijac to przynosilby dzis naprawde
    niezle dochody ale nie moglem ciagnac dwoch interesow naraz - wolalem sie skupic
    na rozwoju jednego. A ze budowlanka to takie troche szambo wsrod wszystkich
    branz - wybralem ten drugi ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.