  • 91. Data: 2016-08-04 05:33:42
    Temat: Re: Budowa małego domu - od czego zacząć?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 31 lipca 2016 21:27:20 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Z OZC tak Tobie wyszło?

    OZC + dokladna podlogowke robimy wtedy, jak chcemy miec DOKLADNIE obliczone
    zapotrzebowanie na moc. Czyli wtedy, jak kazdy kW kosztuje nas duzo. Czyli
    np. w przypadku PC (mocniejsza pompa, wieksze DZ). Jak walisz piec na
    wegiel czy drewno 20kW zawyzony trzykrotnie to miedzy 10, a 20cm nie zauwazysz
    zadnej roznicy, bo najwyzej spalisz tone wiecej wegla. Natomiast dla PC
    dzialajacej na granicy - roznica 10cm styro moze byc granica "bede marznac
    albo bede mial cieplo".

    Sasiadce ze dwa tygodnie temu wlasnie wylewki wylali. Ekipa od podlogowki
    ukladala ja wedlug mojego projektu i dziwili sie czemu wszedzie nie dac
    10cm i przykrecic potem na zaworach gdzie bedzie trzeba, bo zawsze tak
    robia :-)) A tymczasem w kuchni wychodzily rozstawy 8cm, a w niektorych
    pokojach 25cm. W innej wycenie hydraulikow widzialem u niej pompe do
    podlogowki... 0,25kW :-)) U mnie chodzi jedna pompka CO 40W i napedza
    trzy kondygnacje, bo tak z obliczen wyszlo i dziala. Takze ja tam jestem
    za dokladnym liczeniem, bo to po prostu daje pozniej oszczednosci :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 92. Data: 2016-08-04 09:18:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pisz prawde jak bylo. Trafiles nalepszych od siebie cwaniakow i Cie wydymali w kiszke
    bez gumki. Szedl swietnie ale czasu nie miales, takie teksty gimbaza lyknie. Jak
    idzie swietnie ale nie ma czasu to sie zatrudnia kogos kto w imieniu inwestora
    pilnuje interesu. Ma sie mniej ale jak to interes na miliony to jak sie ma troche
    mniej to zadnej krzywdy nie ma.

  • 93. Data: 2016-08-04 09:22:48
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 4 sierpnia 2016 05:33:45 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    > 10cm i przykrecic potem na zaworach gdzie bedzie trzeba, bo zawsze tak
    > robia :-)) A tymczasem w kuchni wychodzily rozstawy 8cm, a w niektorych

    Myślisz, że w praktyce to ma jakieś większe znaczenie, poza początkową
    oszczędnością na rurce?
    Ja mam zaplanowaną podłogówkę dwustrefową, niby liczyłem i ma to sens,
    ale często się zastanawiam, czy w praktycznym użytkowaniu to będzie miało
    w ogóle prawo działać tak jak zakłada teoria...

    L.

  • 94. Data: 2016-08-04 09:45:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 sierpnia 2016 09:22:49 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Myślisz, że w praktyce to ma jakieś większe znaczenie, poza początkową
    > oszczędnością na rurce?
    Mniejszej mocy pompka chociazby

  • 95. Data: 2016-08-04 12:13:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 sierpnia 2016 05:20:59 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Szedl swietnie i gdybym mial czas go rozwijac to przynosilby dzis naprawde
    > niezle dochody ale nie moglem ciagnac dwoch interesow naraz - wolalem sie skupic
    > na rozwoju jednego. A ze budowlanka to takie troche szambo wsrod wszystkich
    > branz - wybralem ten drugi ;)
    Czyli nie bardzo wyszedł jakbys tego nie tłumaczył.

  • 96. Data: 2016-08-04 14:12:18
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 sierpnia 2016 09:18:50 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    pilnuje interesu. Ma sie mniej ale jak to interes na miliony to jak sie ma troche

    Nad kazdym interesem (szczegolnie jak sie rozwija) trzeba jakos panowac i
    to kosztuje mnostwo czasu. Generalnie ta branza caly czas dopiero sie rozwija
    - jak ktos ma kase, wiedze i czas i chce w cos zainwestowac to mowie -
    inwestujcie w rynek pomp ciepla - to sie caly czas rozwija i bedzie rozwijac
    coraz szybciej :) Kumaty w temacie ma zapewnione bezproblemowo zlecenia na
    rok do przodu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 97. Data: 2016-08-04 14:13:16
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]

    > ale często się zastanawiam, czy w praktycznym użytkowaniu to będzie miało
    > w ogóle prawo działać tak jak zakłada teoria...

    Nie rozumiem pytania. Tzn. poddajesz w watpliwosc prawa fizyki? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 98. Data: 2016-08-04 14:20:49
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]

    pilnuje interesu. Ma sie mniej ale jak to interes na miliony to jak sie ma troche

    Jeszcze dodam - nie pisalem o interesie na miliony. Ale spokojnie 20-40k
    moznaby z niego wyciagac na czysto. Z tym, ze uzerania sie mnostwo.
    Budowlanka to generalnie nowotwor na rynku - sprobuj znalezc solidnych
    pracownikow w tej branzy - polegniesz szybko :-) Dlatego trzeba sie mocno
    zaangazowac samemu, a na to czasu nie mialem. Moj pierwszy i glowny interes
    ma duzo wieksze perspektywy rozwoju i jest duzo bardziej stabilny.

    Niech ktos sobie kupi sama koparke lancuchowa ktora kopie na ~1,5m to
    z samego robienia DZ bedzie mial fure szmalu :-) Nie wiem czemu ale w Polsce
    jeszcze takiej koparki na oczy nie widzialem. Wszyscy poszli w wiertnice..
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 99. Data: 2016-08-04 14:38:17
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 4 sierpnia 2016 14:13:17 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Nie rozumiem pytania. Tzn. poddajesz w watpliwosc prawa fizyki? :)
    > pozdr.

    Nienie, idzie mi o to czy w codziennym funkcjonowaniu, dzielenie chałupy
    na 2 strefy różniące się temperaturą, będzie miało sens praktyczny...

    L.

  • 100. Data: 2016-08-04 15:06:21
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 sierpnia 2016 14:38:18 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Nienie, idzie mi o to czy w codziennym funkcjonowaniu, dzielenie chałupy
    > na 2 strefy różniące się temperaturą, będzie miało sens praktyczny...

    Ja mam w wielu pomieszczeniach zadane rozne temperatury i dokladnie takie sa
    (lazienki 24stC, salon 22stC, sypialnia 18stC). Nic nie regulowalem -
    rotametry sa zbedne - sa wszystkie puszczone na maksa zeby nie powodowaly
    zadnych oporow :) Wszystko to co wyszlo w OZC + Audytorze CO (projekt
    podlogowki) sprawdza sie w 100%. Wentylacja jest mechaniczna ale ona niewiele
    zmienia - powietrze ma niewielka pojemnosc cieplna wiec tylko delikatnie
    "wygladza" temperature w poszczegolnych pomieszczeniach.

    Mam tylko nadzieje, ze nie piszesz o dwoch strefach typu dzien/noc - to sie
    przy podlogowce nie sprawdzi na pewno - za duza bezwladnosc :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.