  • 101. Data: 2016-08-04 15:19:37
    Temat: Re: Budowa małego domu - od czego zacząć?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pierdu pierdu. Zrobili Cie na kase. Nie ma sie czego wstydzic. W zasadzie to nie znam
    nikogo kto by sie przynajmniej raz nie wcial na kase, znaczy sie dal sie w chuja
    zrobic. Istotne jest zeby sie czegos nauczyc i zeby pierwszy raz byl jednoczesnie
    ostatnim.

  • 102. Data: 2016-08-04 15:30:09
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 sierpnia 2016 15:19:38 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    zrobic. Istotne jest zeby sie czegos nauczyc i zeby pierwszy raz byl jednoczesnie

    Nikt mnie nie zrobil na kase :)) Taka decyzje podjalem i tyle - sprzedalem
    sprzet i zamknalem tamta dzialalnosc. Stwierdzilem, ze nie da sie trzymac
    dwoch srok za ogon. Tak po prawdzie to caly ten interes traktowalem troche po
    macoszemu - kupilem koparke bo potrzebowalem na swojej budowie, to przy
    okazji na siebie zarabiala na boku :) Splacila sie (leasing), sporo zarobila,
    MEGA sie przydala na mojej budowie (dz, rownanie terenu etc) i jeszcze ja
    opchnalem za ~35k ;) Takze stracic nie stracilem, bez obaw :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 103. Data: 2016-08-04 15:35:53
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-08-04 o 15:06, Adam Sz. pisze:

    > Ja mam w wielu pomieszczeniach zadane rozne temperatury i dokladnie takie sa
    > (lazienki 24stC, salon 22stC, sypialnia 18stC). Nic nie regulowalem -
    > rotametry sa zbedne - sa wszystkie puszczone na maksa zeby nie powodowaly
    > zadnych oporow :) Wszystko to co wyszlo w OZC + Audytorze CO (projekt
    > podlogowki) sprawdza sie w 100%. Wentylacja jest mechaniczna ale ona niewiele
    > zmienia - powietrze ma niewielka pojemnosc cieplna wiec tylko delikatnie
    > "wygladza" temperature w poszczegolnych pomieszczeniach.

    A jak zechcesz kiedys podniesc temperature w pomieszczeniu?

    Pozdro.. TK

  • 104. Data: 2016-08-04 15:46:15
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 sierpnia 2016 15:35:54 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > A jak zechcesz kiedys podniesc temperature w pomieszczeniu?

    To przykrece wszystkie pozostale :)
    Jak ktos ma zamiar latac po pokojach z sypialnia to po prostu ustala sobie
    22stC i lekko dlawi petle sypialniana - tak tez zrobilem mojej sasiadce
    z obawy o swoj tylek w razie czego :D Niemniej - przy ustalonym 22stC w
    kazdym pomieszczeniu wychodza przerozne rozstawy rurek z uwagi na rozne
    polozenie pokojow (jedno moze miec tylko jedna sciane zewnetrzna z jednym
    oknem, drugie moze miec dwie zewnetrzne sciany z dwoma oknami) i ich
    wielkosc. W jednym pokoju wystarczy petla 20cm, w innym musi byc 12cm.
    Jak zrobisz wszedzie co 10cm to potem kazda petle trzeba mocno dlawic,
    a to oznacza wysokie opory i koniecznosc stosowania mocnej pompy CO.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 105. Data: 2016-08-04 23:11:09
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 4 sierpnia 2016 15:06:23 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Mam tylko nadzieje, ze nie piszesz o dwoch strefach typu dzien/noc - to sie
    > przy podlogowce nie sprawdzi na pewno - za duza bezwladnosc :)

    W jednej strefie mam wszystkie pokoje z garderobami i sypialnię,
    w drugiej salon, kuchnia, łazienki i kibelki.

    L.

  • 106. Data: 2016-08-04 23:16:09
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 sierpnia 2016 23:11:10 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > W jednej strefie mam wszystkie pokoje z garderobami i sypialnię,
    > w drugiej salon, kuchnia, łazienki i kibelki.

    Ale co dzieli te pomieszczenia na strefy? Oddzielne obwody, pompy?
    Hydraulicznie konkretnie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 107. Data: 2016-08-04 23:33:57
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-08-04 o 15:46, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > Jak zrobisz wszedzie co 10cm to potem kazda petle trzeba mocno dlawic,
    > a to oznacza wysokie opory i koniecznosc stosowania mocnej pompy CO.

    A no OK, tylko zwracam uwage, ze ustalanie temp. na etapie projektu
    skutkowac moze pozniej i tak dlawieniem przeplywow.
    Na Bolka oko robi sie w pokojach co 15cm a w lazienkach co 10. I tak z
    grubsza wyjdzie dobrze.

    Pozdro.. TK

  • 108. Data: 2016-08-05 00:00:27
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 4 sierpnia 2016 23:16:10 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Ale co dzieli te pomieszczenia na strefy? Oddzielne obwody, pompy?
    > Hydraulicznie konkretnie :)

    2 rozdzielacze, 2 pompy. W każdej strefie osobny sterownik z pomiarem
    temperatury podłogi i powietrza, tak to z grubsza wygląda.

    L.

  • 109. Data: 2016-08-05 00:10:12
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 00:00:28 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > 2 rozdzielacze, 2 pompy. W każdej strefie osobny sterownik z pomiarem
    > temperatury podłogi i powietrza, tak to z grubsza wygląda.

    Moim zdaniem spoko - bedzie dzialac :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 110. Data: 2016-08-05 00:11:56
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 sierpnia 2016 23:33:59 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > A no OK, tylko zwracam uwage, ze ustalanie temp. na etapie projektu
    > skutkowac moze pozniej i tak dlawieniem przeplywow.

    W wiekszosci przypadkow nie. Jak w pokojach ustalisz 22stC, w lazienkach
    24stC to jedynie sypialnie moze przykrecisz (choc niektorzy wola normalna
    temperature). Wtedy nic nie trzeba dlawic.

    > Na Bolka oko robi sie w pokojach co 15cm a w lazienkach co 10. I tak z
    > grubsza wyjdzie dobrze.

    To jest fuszerka i jak ktos tak robi to jego sprawa :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.