  • 11. Data: 2014-08-25 09:03:29
    Temat: Re: Budowa sauny ogrodowej
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    o jakim piecu myślałeś?

    masz coś na oku?

  • 12. Data: 2014-08-25 09:08:25
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 25 Aug 2014 09:03:29 +0200, Smerf napisał(a):

    > o jakim piecu myślałeś?
    >
    > masz coś na oku?

    Chyba Harvia, a konkretny model wybiore dopiero jak ustale sposob budowy i
    kubature.

    Sa inne firmy, ale Harvia ma chyba najwieksza renome.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 13. Data: 2014-08-25 10:00:24
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Uzytkownik "Maciek"
    > Calosc miala by miec jakies 2x3 m i 2,5 m wysokosci. Wsparta kilku
    > slupkach
    > fundamentowych. Cos jak wiata, ale ze scianami. Waham sie miedzy sciana
    > szkieletowa z ociepleniem, a sciana z kanciakow modrzewiowych o grubosci
    > ok. 10 cm.

    Myslisz, ze te kanciaki 10 cm wystarcza? Przewidujesz jakies ocieplenie tego
    jeszcze?

    > Czy ktos ma jakies doswiaczenia praktyczne i moze sie nimi podzielic?

    Nie mam zadnego doswiadczenia w tej kwestii oprócz przemyslen oraz checi
    zrobienia takiej sauny, bani.

    Czy przewidujesz jakis przedpokój, prysznic? Chodzi mi tez o to, ze jak
    bedzie snieg to napewno najdzie Cie chec pobiegania boso po nim, Przedpokój
    przydalby sie, zeby umyc nogi np.
    Czy zastanawiales sie, zeby front zrobic z szkla hartowanego?

    Z jakiego regionu polski jestes?

    pzdr
    mar

  • 14. Data: 2014-08-25 10:35:57
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 25 Aug 2014 10:00:24 +0200, Smerf napisał(a):

    > Myslisz, ze te kanciaki 10 cm wystarcza? Przewidujesz jakies ocieplenie tego
    > jeszcze?

    Domy mieszkalne budowano z bali 30-centymetrowych i byly cieple, a tu
    chodzi tylko o utrzymanie ciepla w czasie dzialania pieca. Ale nie bede
    robil nic "na pale" - jak dorwe odpowiednie oprogramowanie, to chce to
    policzyc.

    Jak sie okaze, ze to malo, to zrobie szkielet obity grubsza szalowka z
    zewnatrz, od srodka listwy swierkowe, a w srodku ocieplenie, ale
    preferowalbym jakies zmineralizowane wiory albo inny naturalny material.

    > Czy przewidujesz jakis przedpokój

    Raczej przedluzone zadaszenie.

    >prysznic?

    Wiadro :)

    > Czy zastanawiales sie, zeby front zrobic z szkla hartowanego?

    Na pewno sie da, ale ja wole zwykle drzwi z szybka.

    > Z jakiego regionu polski jestes?

    Okolice Krakowa.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 15. Data: 2014-08-25 10:57:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 sierpnia 2014 10:35:57 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

> [...]
    > chodzi tylko o utrzymanie ciepla w czasie dzialania pieca. Ale nie bede
    > robil nic "na pale" - jak dorwe odpowiednie oprogramowanie, to chce to

    Tu nie trzeba oprogramowania za bardzo - moznaby przyjac lambde modrzewia
    wzdluz wlokien 0,2 (niech mnie ktos ew. poprawi), czyli 10cm da U = 2.
    Powierzchnia? Pisales chyba o podlodze 2 x 3, a wysokosc? Przyjmijmy 2,5m.
    Czyli mamy w przyblizeniu dwie sciany po 5m2 i dwie po 7,5 plus sufit 6m2.
    Suma: 31m2. Nie liczac podlogi - jezeli chcesz w saunie nachajcowac
    do 100stC, a na zewnatrz jest -20stC to potrzebujesz pieca o mocy 120 *
    31 * 2 = 7,5kW. W praktyce wyjdzie troche wiecej bo jeszcze podloga +
    niedoskonalosci laczenia kantowek / szpary, ciensze drzwi etc.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2014-08-25 11:28:34
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Adam"

> [...]
    > 31 * 2 = 7,5kW. W praktyce wyjdzie troche wiecej bo jeszcze podloga +
    > niedoskonalosci laczenia kantowek / szpary, ciensze drzwi etc.

    W kwestiach wyliczenia to można na Ciebie liczyć :)

    A do Maćka, pisząc o ociepleniu tego 'domku' to raczej miałem na myśli
    wspomniane powyżej 'niedoskonałości łączenia kantówek' - wydaje mi się, że
    pomimo tego, że deske przesezonujesz to na pewno będzie ona pracować,
    nieszczelności pojawią się. Jedna warstwa spowoduje, że będziesz sobie
    siedział na ławie a po plecach Cię będzie smyrał mróz.

    A może dwie warstwy desek o grubosci 5 cm?

    pzdr
    mar

  • 17. Data: 2014-08-25 11:39:11
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 sierpnia 2014 11:28:34 UTC+2 użytkownik Smerf napisał:
    > A mo�e dwie warstwy desek o grubosci 5 cm?

    Zdecydowanie musialby sie wypowiedziec ktos kto w tym siedzi - ja tez uwazam
    ze jedna warstwa bez zadnego izolatora pomiedzy to bedzie durszlak :) Dalbym
    dwie warstwy i moze jeszcze pomiedzy nie cos wlozyc? Nie wiem tylko jak to
    sie bedzie mialo do trwalosci drewna.

    To, ze modrzew bedzie mocno pracowal to pewne - mam taras z modrzewia i widze
    jak mi sie szpary w roznych porach roku rozszerzaja i kurcza :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2014-08-25 12:31:43
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 25 Aug 2014 02:39:11 -0700 (PDT), Adam napisał(a):
    (...)

    Bardzo dziekuje za wyliczenie!

    Sama goraca kabina bedzie mniejsza - pewnie 2 x 2. Te ok. 2 na 3 metry
    liczylem z jakims mikroprzedsionkiem. Tak czy inaczej nawet 7,5kw jest
    calkiem osiagalna moca takich piecy. Te maja po 13:

    http://allegro.pl/sauna-piec-do-sauny-opalany-drewne
    m-harvia-m1-i4525351312.html
    http://allegro.pl/sauna-piec-do-sauny-opalany-drewne
    m-harvia-m3-sl-i4525395391.html

    Co do szczelnosci, tez mam wapliwosci. Co prawda poszczegolne
    baliki/kanciaki chce laczyc "na obce pioro" (oczywiscie poza zaciosami na
    rogach) i "obtykac" od zewnatrz, ale nie wykluczam wybicia wnetrza
    swierkowymi deseczkami o gr. ok 1 cm. Dalbym je na "ruszcie", a pustke
    wypelnil jakims ociepleniem. Gdyby taka szczelina byla wentylowana, to nie
    powinno sie nic zlego dziac. Zreszta wilgotnosc w saunie jest niska. Tylko
    problem mam z wyborem tego ocieplenia. Bardzo nie chce welny, folii itp.
    Predzej wapnowane wiory.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 19. Data: 2014-08-27 09:56:46
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Aug 2014 20:12:06 +0200, Maciek napisał(a):

    (...)

    Dobra - powiedzmy, ze zdecyduje sie jednak na szkielet i jednak ocieplany
    klasycznie, czyli welna mineralna.

    Warstwy sciany od wewnatrz to okladzina z surowych listewek, szkielet, w
    nim ocieplenie, obicie z desek "na zaklad".

    Jak to ocieplac, jezeli wewnatrz temperatura bedzie siegac 110 stopni?
    Jak uniknac skraplania sie pary na spodniej warstwie wewnetrznej
    "boazerii"?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 20. Data: 2014-08-27 10:25:12
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Maciek"
    > Dobra - powiedzmy, ze zdecyduje sie jednak na szkielet i jednak ocieplany
    > klasycznie, czyli welna mineralna.

    Wydaje mi się, że to lepszy pomysł aniżeli pierwotny, czyli nieocieplanie w
    ogóle.
    Z resztą 'typowe' domki są ocieplane.

    > Jak to ocieplac, jezeli wewnatrz temperatura bedzie siegac 110 stopni?
    > Jak uniknac skraplania sie pary na spodniej warstwie wewnetrznej
    > "boazerii"?

    Hmm, nie wiem czy coś takiego będzie miało miejsce. Wilgotność w saunie
    podczas grzania jest znikoma. Myślę, że wszystko wyschnie w wiór.
    Możesz przemyśleć umieszczenie folii, którą na Twoim miejscu też bym
    umieścił po wewnętrznej stronie wełny.
    Do tego wentylacja wedle przyjętych zasad.

    Nie wiem co myślą inni, mi się wydaje, że powyższy problem nie wystąpi.

    pzdr
    mar