  • 21. Data: 2011-01-20 13:55:56
    Temat: Re: Budowa transformatora w swietle bramy wjazdowej.
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 20 Sty, 11:18, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Ale żeby teraz jak jest brama dalej upierac się i stawiac trafo? No chyba że

    Ale to wykonawca sie upiera. Wygrala przetarg, podpisala umowe,
    dostala projekt w lapy i robia. Sam nie wiem kto tu jest winny - na
    mapach do momentu oddania budynku do uzytku bramy przeciez nie bylo, a
    w tym czasie mogly zostac zrobione mapy do celow projektowych na
    potrzeby budowy tego trafoka. I badz madry kto zawinil? IMHO juz po
    wydaniu pozwolenia na budowe domu - na mapach powinien sie znalezc
    "olowkiem" wrysowany dom i zjazd do niego z drogi, wedlug projektu. I
    odwrotnie - pozwolenie na budowe trafoka powinno go olowkiem wrysowac
    na mapy, wedlug projektu jego budowy. Wtedy nie byloby takich
    sytuacji..
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2011-01-20 13:57:49
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    news:4d383c9a$0$2454$65785112@news.neostrada.pl...> Na niskie tez podobno
    jeszcze nie ma ale Wykonawca ktory wygral przetarg na
    > niskie mial akurat wolne moce przerobowe i machnal kable niskiego napiecia
    > zostawiajac przed brama kable na przyszly transformator. Teraz sie trzesie
    > aby nie zawiadamiac Inspekcji budowlanej, ale pismo do Inspekcji juz
    > poszlo.

    eee to trzymasz go za jajka. Dopilnuj zeby zrobil nowa diokumentacje - a tam
    bedzie musiał twoja brame uwzglednić.

    U nas jest tak ze jak robie projekt na stacje to i całą sieć niskiego. Ale
    to kwestia lokalnych zwyczajów.

    b.

  • 23. Data: 2011-01-20 14:00:07
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Adam Sito" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Stroną jest w tym przypadku każdy właściciel działki sąsiadującej z
    > działką, na której stanie trafostacja. I w dokumentacji powinny być
    > uzgodnienia w tym zakresie. Jeśli nie ma -> odpowiedzialność zawodowa
    > projektanta.
    > Ponadto na ile mi wiadomo, to mapy do celów projektowych mają ograniczony
    > termin ważności od 6 miesiący do 2 lat, przy czym z urzędu wygasają w
    > przypadku zajścia zmian w terenie. Więc powoływanie się na mapy sprzed 10
    > lat jest nieporozumieniem.

    Sie nie znasz.
    Działka sąsiednia stroną nie jest.
    Mapa do celow projektowych jest wazna dopóki tresc mapy sie nie zmieni -
    czyli moze stac sie niewazna 3 dni po wydaniu, jak i być wazna 10lat.

    b.

  • 24. Data: 2011-01-20 15:52:20
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > Sie nie znasz.
    > Działka sąsiednia stroną nie jest.
    > Mapa do celow projektowych jest wazna dopóki tresc mapy sie nie zmieni -
    > czyli moze stac sie niewazna 3 dni po wydaniu, jak i być wazna 10lat.

    Stroną czego nie jest? Dla decyzji o warunkach zabudowy i pozwolenia na
    budowę? Se jaj nie rób.

    Co do mdcp, to rzeczywiście ustawa nie nakłada terminów, choć praktyka w
    ODGiK bywa różna w tym zakresie i zazwyczaj zamyka się w podanych przeze
    mnie przedziałach czasowych.
    --
    AS

  • 25. Data: 2011-01-20 16:03:46
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Stroną czego nie jest? Dla decyzji o warunkach zabudowy i pozwolenia na
    > budowę? Se jaj nie rób.

    jest stroną decyzji o warunkach zabudowy, ale nie wiemy czy tam w ogóle taka
    była, moze jest mpzp
    ale na pewno sąsiad nie jest stroną pozwolenia na budowę. Kiedyś był, teraz
    nie jest.

    b.

  • 26. Data: 2011-01-20 17:34:45
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał

    > jest stroną decyzji o warunkach zabudowy, ale nie wiemy czy tam w ogóle
    > taka była, moze jest mpzp
    > ale na pewno sąsiad nie jest stroną pozwolenia na budowę. Kiedyś był,
    > teraz nie jest.

    Co by nie bylo to ani mnie ani sasiada po drugiej stronie drogi nikt nie
    zawiadomil ze wogole taka inwestycja ma miec miejsce.
    Dowiedzielismy sie dopiero kiedy koparka zaczela kopac row pod kable a
    panowie zaczli robic rozne zlacza i wypusty do transformatora.
    Nie wiem czy to jest tak ogolnie przyjete czy tylko nam tak sie zdarzylo.

    --
    Tomasz

    5803 (20110120) __________

  • 27. Data: 2011-01-20 17:56:04
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Co by nie bylo to ani mnie ani sasiada po drugiej stronie drogi nikt nie
    > zawiadomil ze wogole taka inwestycja ma miec miejsce.

    Nie jestescie stroną wiec nikt was nie powiadomił. Zgodnie z prawem i
    zdrowym rozsądkiem.

    b.

  • 28. Data: 2011-01-20 18:32:02
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > Nie jestescie stroną wiec nikt was nie powiadomił. Zgodnie z prawem i
    > zdrowym rozsądkiem.

    Masz rację jeżeli tam jest MPZP. Jeśli nie, to racji nie masz.

    --
    AS

  • 29. Data: 2011-01-20 19:06:35
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Masz rację jeżeli tam jest MPZP. Jeśli nie, to racji nie masz.

    własciwie to było tak - jak wystepowałem o decyzje na dom to sąsiedzi byli
    stronami. A jak ostatnio występowałem o decyzje o ustaleniu lokalizacji
    inwestycji celu publicznego dla linii energetycznych to stronami byli tylko
    właściciele dzialek, sąsiedzi nie. A tu by była własnie taka sytuacja.

    b.

  • 30. Data: 2011-01-20 19:39:02
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > inwestycji celu publicznego dla linii energetycznych to stronami byli
    > tylko właściciele dzialek, sąsiedzi nie. A tu by była własnie taka

    Właśnie.
    Dla lokalizacji inwestycji celu publicznego stroną jest tylko właściciel
    nieruchomości, przy warunkach zabudowy oraż środowiskowej także sąsiedzi.

    --
    AS