  • 71. Data: 2021-01-28 14:36:59
    Temat: Re: Budowanie domu
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 28.01.2021 o 13:57, Kris pisze:
> [...]
    mnie 700zł plus najzwyklejsza> fi125 pod baterie podtynkowe i odpływy WC 380zł,
    tarcze do cięcia> i szlifowania gresu Rubi 290zł. Cięcie wodą w sumie 690zł.>
    Przyssawki silikonowe 220zł. System poziomowania 220zł. Krzyżyki> i kliny jakieś
    30zł. W sumie prawie 2,5 tys z czego odzyskałem> 1100zł z odsprzedaży otwornic, tarcz
    i przyssawek na OLX.> > Więc o czym ty mi pierdolisz, że kwoty 14000 17000 i 18000
    tys za> 10 dni po 10 godzin roboty bo tyle podobno potrzebowali nie są>
    oszustwem?Ale, że co? Obiecali to zrobić za 100zł., a później wyłudzili od ciebie
    18000zł?Gdzie tu masz oszustwo, skoro się nie zgodziłeś na takie warunki? Znasz w
    ogóle znaczenie słowa "oszustwo"?> Tak wierciłem gres, tak szlifowałem gres nawet na
    45 stopni.> Napiszę tak, każdy modelarz zrobi precyzyjną robotę lepiej niż 99%>
    fachowców.Tylko nie każdy umie sobie położyć płytki lub po prostu nie każdemu się
    chce, a obowiązku zatrudniania drogich fachowców póki jeszcze co nie ma. Tak więc
    skończ tym swoim pierdoleniem głupot.> Patologia i tyleDokładnie ją widać u ciebie.

    > Ale interesuje Ciebie cena maksymalna jakiej grupy:
    > 1. fachofcy w beretce z antenka
    > 2. pozostali ?

    Interesuje mnie cena minimalna. Chcę sprawdzić czy przypadkiem nie mam
    za małych stawek.

    yabba

  • 72. Data: 2021-01-28 14:41:45
    Od: yabba <...@...pl>

    > Pierwsze rozporządzenie tego typu (rejestr maksymalnych cen usług
    > i towarów) wydał cesarz Dioklecjan (III/IV wiek n.e.). Od tego czasu
    > wyewoluował model wieloczynnikowy kształtowania się cen -- wartości
    > graniczne stały się dynamiczne i nie tak ostre. Nie ma też jednego
    > źródła wiedzy, ale jak najbardziej da się ją zdobyć (też nie zawsze
    > za darmo).

    A tak konkretnie to gdzie teraz można sprawdzić ceny za jakie muszą być
    wykonane usługi?
    Można by porównać cenę wywiercenie otworu w twardym gresie pod rurę
    gazowa za czasów Dioklecjana i dzisiaj.

    yabba

  • 73. Data: 2021-01-28 14:49:40
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 28.01.2021 09:24, Kris wrote:
    > Ale płytki 120*90 czy 90x90 tez mogą kosztować 30zł/m2 lub 300zł m2
    > Także samo mozaika

    Ale płytki 90x90 i większe szczególnie z gresu, to chłop nie będzie
    nosił sam tylko potrzebuje kogoś do pomocy. Ten ktoś nie sprawi że
    robota zostanie wykonana dwa razy szybciej, po prostu pomoże wykonać tą
    robotę która ma być zrobiona. Także masz glazurnika który chce nadal
    zarobić tyle samo na miesiąc, a ma wyższe koszty. Resztę możesz
    dopowiedzieć sobie sam.

    W ogóle tym się nie zajmujesz, a piszesz jak inni powinni robić. Jak Ci
    nie pasuje, to układaj sam albo jeszcze lepiej jak to takie kokosy i
    lekka praca, to załóż działalność i oferuj w niskiej cenie powiązanej
    tylko z metrażem :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 74. Data: 2021-01-28 15:38:59
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W KNR (katalogu Nakładów Rzeczowych) czy jak to się tam teraz nazywa.

    -----

  • 75. Data: 2021-01-28 15:42:14
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kiedyś potrzebowano sześciu niewolników, dziś wystarczy dwóch chamów, bo weszła para
    do budownictwa.
    Niewolnicy budowali lepiej (patrz piramidy).

    -----

  • 76. Data: 2021-01-28 16:07:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    yabba pisze:

    > A tak konkretnie to gdzie teraz można sprawdzić ceny za jakie muszą
    > być wykonane usługi?

    Toć piszę, że to nie jest darmowa wiedza. W swoim czasie dużo musiałem
    tłumaczyć, że zatrudnianie projektanta, któremu płaci się od watrości
    kosztorysowej projektu jest złym pomysłem. Bo takiemu będzie zależało,
    by inwestor wydał jak najwięcej, niekoniecznie potrzebnie. Taka wiedza
    przebija się z trudem, ale wystarczyło jakieś dwadzieścia lat, i jest
    większe zrozumienie. Sensowne jest zapłacić komuś za oszacowanie ceny
    inwestycji, a potem projektantowi premii za oszczędności, jakie umie
    poczynić. Jasne, że można podejrzewać, że obaj będa działać z zmowie,
    ale istnieje jakaś granica paranoi.

    > Można by porównać cenę wywiercenie otworu w twardym gresie pod rurę
    > gazowa za czasów Dioklecjana i dzisiaj.

    Dioklecjan był specjalistą od hydrauliki i realizacji w materiałach
    ze skał osadowych -- tu będzie łatwiej poszukać porównań i odniesień.
    Z krystalicznym gresem i gazem może być gorzej.

    Jarek

    --
    Jeśli myślisz, że wszyscy na świecie działają przeciwko tobie, to
    jest normalne. Manią by było, gdybyś uważał, że działają w zmowie.

  • 77. Data: 2021-01-28 16:16:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 28 stycznia 2021 o 14:49:54 UTC+1 Mateusz Bogusz napisał(a):
> [...]
    > robotę która ma być zrobiona. Także masz glazurnika który chce nadal
    > zarobić tyle samo na miesiąc, a ma wyższe koszty. Resztę możesz

    Ale co to ma do rzeczy w kontekście tego co ja pisałem"
    Dyskusja jest o tym że ponoć niektórzy liczą za układanie tyle co cena płytki.
    Ty wyjechałeś z tekstem że układanie dużych płytek jest bardzie j pracochłonne i z
    tym się zgadzam
    Tyle tylko że układanie płytek 90*90cm za 30złm2 będzie co najwyżej tak samo
    pracochłonne(w praktyce pewnie więcej pracy przy tanich płytkach będzie) jak
    układanie płytek o takich samych wymiarach ale w cenie 300zł/m2
    Wiec ciągle nie widzę sensu ustalania ceny robocizny w zależności od ceny materiału

    > W ogóle tym się nie zajmujesz, a piszesz jak inni powinni robić.

    Wskażesz w którym miejscu napisałem "jak inni powinni robić"?
    Poczytaj ze zrozumieniem co i o czym pisałem, odnieś się do konkretnych cytatów i
    możemy wtedy podyskutować

  • 78. Data: 2021-01-28 16:29:19
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 28.01.2021 16:07, Jarosław Sokołowski wrote:
> [...]
    > większe zrozumienie. Sensowne jest zapłacić komuś za oszacowanie ceny
    > inwestycji, a potem projektantowi premii za oszczędności, jakie umie

    W drugą stronę będzie mu zależało dokładnie na tym samym. Tylko że
    zamiast naciągać na droższe materiały, będzie naciągał na te najtańsze :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 79. Data: 2021-01-28 16:40:08
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2021-01-26 o 23:18, Myjk pisze:
    > Tue, 26 Jan 2021 10:21:14 +0100, adam

    > Właśnie zostałem inwestorem zastępczym dla budowy kolegi. Budujemy więc
    > bliźniaka, w połówce zamieszka on, druga połówka idzie pod młotek.

    Ja spotkałem się z takim rozwiązaniem niestety jak już kończyłem budowę.
    Człowiek znał wszystkie triki, i nie pozwolił wykonawcom na lipę. Sam
    byłem świadkiem, jak chciał przepędzić ekipę, która zaczęła instalować
    okna na kołki. Rozmowa była krótka - szybko do sklepu po kotwy, albo
    zwijajcie się z budowy.

  • 80. Data: 2021-01-28 16:49:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Bogusz napisał:

    > W drugą stronę będzie mu zależało dokładnie na tym samym.
    > Tylko że zamiast naciągać na droższe materiały, będzie
    > naciągał na te najtańsze :-)

    Dlatego to ma być w żadną stronę. Cena projektu nie zależy wprost
    od kosztorysu, a wykonawstwo od ceny użytych materiałów. Ewentualne
    premie są od *umiejętności* poczynań, nie od kwot.

    --
    Jarek