  • 21. Data: 2023-05-12 13:36:08
    Temat: Re: Buduję domową elektrownię szczytowo-pompową - jak będą zainteresowani to udostepnię szczegóły
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 12 May 2023 at 08:05:01 UTC+2, heby wrote:
    > Ale wiesz, że są poważne naukowe dowody, że one mają ledwo 20%
    > sprawności? Jeden koleś pisał niedawno.
    >
    > Sugerowałbym, aby to skompensować, dorzucić jeszcze:
    >
    > https://rumble.com/v284n9e-power-generator-patipower
    -1-part-i.html
    > https://rumble.com/v28ojt2-power-generator-22-kw-par
    t-ii.html

    > W ten sposób co prawda stracisz 80% energii na magazynie, ale sobie
    > odbijesz na potęgatorze.

    Ja też potrafię obkleić tekturzany karton foliami i przykleić różne wtyczki i druty
    i napisać, że to rakieta i poleci na Marsa

  • 22. Data: 2023-05-12 13:38:14
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/05/2023 13:36, a a wrote:
    > Ja też potrafię obkleić tekturzany karton foliami i przykleić różne wtyczki i druty
    > i napisać, że to rakieta i poleci na Marsa

    Wiem, dlatego sugeruje użycie, obok tej tekturowej bateri
    szczytowo-pompowej dodatkowego kartonu z potęgatorem. Nic nie pomoże,
    ale może dotacja wpadnie, teraz dają prawie za darmo.

  • 23. Data: 2023-05-12 13:46:38
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 12 May 2023 at 13:38:25 UTC+2, heby wrote:
    > Wiem, dlatego sugeruje użycie, obok tej tekturowej bateri
    > szczytowo-pompowej dodatkowego kartonu z potęgatorem. Nic nie pomoże,
    > ale może dotacja wpadnie, teraz dają prawie za darmo.

    Nie wiedziałem, że na męskie dolegliwości oferują dotacje na potęgatory za frico.

    Napisz ile czekałeś na rozpatrzenie wniosku i czy działa skutecznie.

  • 24. Data: 2023-05-12 13:59:08
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/05/2023 13:46, a a wrote:
    > Napisz ile czekałeś na rozpatrzenie wniosku i czy działa skutecznie.

    Dość powoli to idzie, podobnie jak budowa pompy ciepła na peltierach.

  • 25. Data: 2023-05-14 03:27:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-12, cef <c...@i...pl> wrote:

    > Elektrownia szczytowo-pompowa jest elektrownią tylko z nazwy.
    > Tak naprawdę jest to magazyn energii i kwestia skali odgrywa tu
    > największą rolę. Zbiorniki w elektrowniach mają miliony m3 wody.
    > Realizując model w skali 1:10000000 uzyskasz efekt, którego
    > nie będziesz z stanie zmierzyć.

    Dużo rozsądniej i taniej kupić stadardowe akumulatory ołowiowe i je
    ładować, a nie pierniczyć się w pompy i turbiny. Ba, dzwig, ze skrzynią
    naładowaną jamiś żelastwem, lub lepiej, zespawane w blok i podwieszone,
    pocięte szyny, będą miały dużo lepszą sprawność niż taka domowa
    "elektrownia" szczytowo-pompowa.

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2023-05-14 07:05:23
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Dużo rozsądniej i taniej kupić stadardowe akumulatory ołowiowe i je
    > ładować, a nie pierniczyć się w pompy i turbiny.

    Niech się gość wyszumi.
    W sumie wolę przeczytać raz na jakiś czas
    jakąś śmieszną zajawkę niż miałby mordę komuś obić :-)

  • 27. Data: 2023-05-14 14:31:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin Debowski napisał:

> [...]
    > naładowaną jamiś żelastwem, lub lepiej, zespawane w blok i podwieszone,
    > pocięte szyny, będą miały dużo lepszą sprawność niż taka domowa

    Jest to jakiś pomysł. Takie akumulatory są ciężkie jak pieron, więc
    można zrobić rozwiązanie hybrydowe. Nie dość, że będą ładowane prundem,
    to jeszcze targane na górę w wysokiej wieży czy głębokim szybie.

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2023-05-15 01:50:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-14, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    > Jest to jakiś pomysł. Takie akumulatory są ciężkie jak pieron, więc
    > można zrobić rozwiązanie hybrydowe. Nie dość, że będą ładowane prundem,
    > to jeszcze targane na górę w wysokiej wieży czy głębokim szybie.

    O to to to. A można jeszcze ładować za duzym prundem i niech się gaz
    panie wydziela i tłokiem jakimś podnosi.

    --
    Marcin

  • 29. Data: 2023-05-15 03:21:57
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 14 May 2023 at 14:33:58 UTC+2, Jarosław Sokołowski wrote:
> [...]
    > można zrobić rozwiązanie hybrydowe. Nie dość, że będą ładowane prundem,
    > to jeszcze targane na górę w wysokiej wieży czy głębokim szybie.

    Akumulatory jako ciężarki to bardzo głupi pomysł.
    Nie wolno umieszczać wielu akumulatorów pionowo, jeden nad drugim, gdyż ich obudowa
    plastikowa ma małą wytrzymałość na zgniatanie.
    Poza tym ołów jest metalem wycofanym z obrotu handlowego, poza użyciem do produkcji
    akumulatorów kwasowych z przeznaczeniem rozruchowym w samochodach lub gelowych w UPS
    itp.

    W projekcie agencji US DOE planowano użyc bloki betonowe, które dźwig będzie podnosił
    i ukladał w formie wieży.

    Koncepcja wadliwa w 1000% gdyż wieża będzie stabilna w przypadku nowych bloczków, a
    potem wystąpią uszkodzenia mechaniczne, ukruszenia i wieża przestanie być stabilna i
    się zawali.

    Poza tym proces przemiany energii potencjalnej bloczków betonowych na energie
    kinetyczną nie istnieje, jest wadliwy, ma bardzo niską wydajnośc.

    To z tego powodu budowane są elektrownie wodne, a nie elektrownie zasilane energią
    potencjalną/kinetyczną piasku.

  • 30. Data: 2023-05-15 09:52:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > O to to to. A można jeszcze ładować za duzym prundem i niech się gaz
    > panie wydziela i tłokiem jakimś podnosi.

    Ten gaz to wodór. Żal go tak od razu w tłoki. Do jakiegoś mieszka puścić
    i na czarną godzinę gromadzić. Dopiero wtedy spalić.

    --
    Jarek