  • 51. Data: 2023-05-18 08:42:41
    Temat: Re: Buduję domową elektrownię szczytowo-pompową - jak będą zainteresowani to udostepnię szczegóły
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 18.05.2023 o 04:22, Marcin Debowski napisał:
    > Gdzieś widziałem mema na sezon grzewczy zeszłoroczny (w trakcie
    > kryzysu gazowego), gdzie wykalkulowano, że na kawalerkę potrzeba ca
    > 30 kur.

    Myślałem już o tym. Kurnik stoi 2 m od domu, w środku zawsze ciepło,
    trochę szkoda nie wykorzystać. Przez chwilę miałem pomysł, by zabudować
    ścianę zewnętrznę domu w kurniczkach. Projekt nie doszedł jednak do
    etapu realizacji z przyczyn konstrukcyjno-obsługowych. Cotygodniowe
    czyszczenie takich zabudowanych na ścianie kurniczków byłoby uciążliwe,
    a kura, to taki zwierz co szybko brudzi miejsce swojego pobytu i wymaga
    regularnego doglądu. Dochodzi do tego problem wszy które, gdyby zalęgły
    mi się w ścianie, byłoby trudno wyplenić.

    Pszczoła natomiast jest istotą wysoce higieniczną. Sprząta u siebie na
    okrągło, potrzeby załatwia - tak jak cywilizowany człowiek - wychodząc
    na zewnątrz, a kiedy czuje, że jej koniec już bliski to wychodzi
    zemrzeć na wylotek, coby nie przysporzyć koleżankom dodatkowego kłopotu.

    > Tak jeszcze kombinuję, czy jakoś nie dałoby się przejkonać łososia,
    > że tereny tarła są na dachu i zaoszczędzić w ten sposób na pompie po
    > łososia odpowiednim uszczelnieniu.

    Trzeba by znaleźć łososia chętnego do testów, ale większy problem i tak
    widzę raczej w organizacji wodospadu spływającego z dachu.

    Miastowe ludzie trzymają czasem w swoich dziuplach takie szklane
    skrzynki, a w nich kolorowe ryby, tak zupełnie bez pożytku, z kaprysu.
    I te ryby cały boży dzień pływają w tę i nazad. Moży by lepiej im jaki
    wichajster prądotwórzy podczepić?

    Mateusz

  • 52. Data: 2023-05-18 09:18:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-18, Mateusz Viste <m...@...invalid> wrote:

> [...]
    > regularnego doglądu. Dochodzi do tego problem wszy które, gdyby zalęgły
    > mi się w ścianie, byłoby trudno wyplenić.

    Jak to było?

    - Gospodarzu, chcecie trzymać u siebie w mieszkaniu 30 kur!?
    Toż to straszny smrórd.
    - Trudno, jakoś będą musiały wytrzymać.

    --
    Marcin

  • 53. Data: 2023-05-18 09:57:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Miastowe ludzie trzymają czasem w swoich dziuplach takie szklane
    > skrzynki, a w nich kolorowe ryby, tak zupełnie bez pożytku, z kaprysu.

    [...]
    -- Dla człowieka nerwowego najlepsza złota rybka.
    -- Faktycznie. Rybka nie szczeka. Kupujesz pan sobie okrągły słój,
    naliwasz wody, parę kamieni na dno, trochę rzęsy czyli też jaką
    roślinność. Wpuszcza się duże trzy złote rybki i godzinamy możesz
    pan obserwować.
    -- Cichutkie to, czystą wodą żyje i żadnego ekspensu nie sprawia.
    -- Ale drogie. Jedna sztuka w modnem japońskiem fasonie do setki
    może kosztować.
    -- Co pan mówisz? To sardynki tańsze.
    -- Cała puszka dwa, trzy złote.
    -- No to może każemy dać...
    -- Można!
    Cała powyższa rozmowa toczyła się w barze na Kamionku. Panowie
    otrzymali wkrótce dużą puszkę portugalskich sardynek i odpowiednią
    ilość wódki. Bardzo byli zadowoleni ze sprawunku, ale się okazało,
    że ostatnia rybka była uszkodzona, wobec czego przewrócili bufet
    i połamali grającą szafę. Sąd skazał ich za to na dwa tygodnie
    aresztu i 50 złotych zwrotu strat. Pan Pietruszka po wysłuchaniu
    wyroku pocieszał się, że mogło być gorzej: bo małżeństwo jest
    aresztem, który trwa nieraz całe życie i kosztuje moc pieniędzy.
    Sardynki w każdym razie tańsze!

    --
    Jarek

  • 54. Data: 2023-05-18 12:08:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin Debowski napisał:

    > No prosi się, zeby wykorzystać. Zresztą możliwości jest cała masa i
    > trochę wstyd, a moze nawet i nawet nie fair, aby te mniej oczywiste
    > pomijać. Przykładowo: taki akumulator to się podczas ładowania przeciez
    > i nagrzewa. A jak się nagrzewa to i powieksza. Nie dac jakiegos
    > przetwornika piezo, który by te powiekszania zagospodarował to jeden z
    > wiekszych grzechów niegospodarności.

    Jeśli chodzi o niegospodarność i marnowanie energii związanej z różnicami
    temperatur, to już półtora wieku temu nad tym problemem pochylił się pan
    Arthur Beverly:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Beverly_Clock

    Ci, którzy nie mają zdolności manualnych, albo po prostu brzydzą się wszelką
    pracą fizyczną, zamiast konstruować mechanizm samodzielnie, mogą kupić gotowy,
    wykonany współcześnie:

    https://ch24.pl/jaeger-lecoultre-atmos-568-by-marc-n
    ewson-cena/

    Dzięki tej inwestycji można wiele zaoszczędzić na bateriach.

    --
    Jarek

  • 55. Data: 2023-05-18 14:59:24
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 18 May 2023 at 12:10:22 UTC+2, Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    ewson-cena/

    > Dzięki tej inwestycji można wiele zaoszczędzić na bateriach.

    syfilis reklamowy

  • 56. Data: 2023-09-25 20:06:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@...invalid ...

    > Alternatywa: zamiast ocieplać dom jakimiś watami czy styropianem,
    > wypełniać przegrody pszczołami.
    >
    > Czy energia apitermalna mogłaby podchodzić pod jakiś grant z
    > tytułu innowacyjnego OZE? Tylko ubrać by to trzeba w jakieś ładne
    > słowa, coby się nikt nie połapał, że to piecyk na cukier...

    To nie problem, ogłosi sie ze to ogrzewanie na biopaliwo :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'