  • 11. Data: 2023-05-11 20:46:32
    Temat: Re: Buduję domową elektrownię szczytowo-pompową - jak będą zainteresowani to udostepnię szczegóły
    Od: Pcimol <...@...com>

    > Policz ile zgromadzisz energii potencjalnej podnosząc 1t wody na 5m.
    >
    > Później od wyniku odejmij straty przetwarzania: energia potencjalna wody

    Ty,
    potrafię sobie policzyć, ale mi się nie chce.
    Po prostu napisz ile i jaki koncept z tego wynika.

    Czy tylko będziesz popisywał się znajomością wzorów trywialnej fizyki z
    liceum?

  • 12. Data: 2023-05-11 21:58:12
    Od: M M <m...@g...com>

    Nie szkoda wszystkim energii na dyskusje o całych 0,013 kWh?

  • 13. Data: 2023-05-11 22:34:27
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2023 o 20:46 Pcimol <...@...com> pisze:

    > Ty,
    > potrafię sobie policzyć, ale mi się nie chce.

    A oszacować potrafisz?

    > Po prostu napisz ile i jaki koncept z tego wynika.
    >
    > Czy tylko będziesz popisywał się znajomością wzorów trywialnej fizyki z
    > liceum?

    1000kg*5m*10m/s2=50000J=50000W*s=50kW*s=0,013kW*h

    to tyle co nic. 1000kg wody podniesione na 5m ma zgromadzonych 0,013kWh.
    Przy 100% sprawności zaświeci żarówką 13W przez godzinę.

    Od tego trzeba odjąć pracę jaką włożyła pompa, która podniosła 1000kg wody
    o 5m.
    No i oczywiście trzeba odjąć straty przy pracy pompy i odzyskaniu energii
    z podniesionej wody.

    Przy skali jaką proponuje a a pomysł do dupy. Tak jak jego wszystkie
    pomysły.

    TG

  • 14. Data: 2023-05-11 23:14:43
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 11 May 2023 at 22:34:29 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:

> [...]
    > o 5m.
    > No i oczywiście trzeba odjąć straty przy pracy pompy i odzyskaniu energii

    A dlaczego tylko 5 metrów ?

    Wieżowiec ma 10 pięter x 3 m = 30 metrów
    a to już 6 x 5 m

    czyli 6 x 0,013kWh = 0,078 kWh

    15 m3 wody na wysokości 30 metrów to już da 1 kWh

    Dla celów testowych wystarczy 1 m3 wody na wysokości 5 metrów.

    Ale na potrzeby użytkowe potrzeba zgromadzić ilość wody akumulującą 1 MWh

    Czyli 1000 x 15 m3 na wysokości 30 metrów.

    A to już jeziorko o powierzchni 100 metrów x 50 metrów o glebokości 3 metrów

    Powierzchnia duża, zatem ważne, aby zwiększyć glebokość wody w jeziorku do 10 metrów

    I wszystko cacy.
    Ale skoro to jest tak mało opłacalne i tak niska sprawność, to kto finansuje
    elektrownie szczytowo-pompowe, że jeszcze nie zbankrutowały ?

    Ale jak mówię, celem jest proof-of-concept, czyli zbudowanie działającego modelu
    w skali 1m3 wody, na dachu budynku jednorodzinnego,
    czyli wysokość ok. 15 metrów (piwnica, parter, 1.piętro, strych i stojak na dachu )

    c.d.n.

  • 15. Data: 2023-05-12 01:06:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 11 maja 2023 o 22:34:29 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    > z podniesionej wody.
    >
    > Przy skali jaką proponuje a a pomysł do dupy. Tak jak jego wszystkie

    Dlatego trzeba kupic HMPO czy jakoś tak niejakiego Szumiło. Jego prace są na YT. Po
    co wyważać otwarte od dawna drzwi. Na dodatek otwarte przez Polaka.

  • 16. Data: 2023-05-12 01:28:54
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 12 May 2023 at 01:06:46 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:

    > Dlatego trzeba kupic HMPO czy jakoś tak niejakiego Szumiło. Jego prace są na YT. Po
    co wyważać otwarte od dawna drzwi. Na dodatek otwarte przez Polaka.

    dr hab. Mirosław Szumiło - Jednostki i pracownicy - Strona główna ...
    https://www.umcs.pl/pl/addres-book-employee,2729,pl.
    html

    Webdr hab. Mirosław Szumiło Stanowisko profesor uczelni Jednostki KATEDRA HISTORII
    SPOŁECZNEJ I EDUKACJI Telefon 504 670 224 Adres e-mail Wyświetl Konsultacje ...

  • 17. Data: 2023-05-12 07:06:47
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2023 o 23:14 a a <m...@g...com> pisze:

> [...]
    > w skali 1m3 wody, na dachu budynku jednorodzinnego,
    > czyli wysokość ok. 15 metrów (piwnica, parter, 1.piętro, strych i stojak

    to ci podpowiem, że nie musisz już niczego testować, konstrukcja jest
    używana od kilkudziesięciu lat.
    W zawodowych elektrowniach doszli do 70-80% sprawności. Tu możesz jeszcze
    popracować - usprawnij łopatki turbin może kilka % jeszcze urwiesz.

    PS. Słabo widzę 100t wody na dachu budynku i to na stojakach...
    Mocno to podroży koszt m2 tego co będzie pod tym dachem.

    TG

  • 18. Data: 2023-05-12 07:30:05
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-05-11 o 23:14, a a pisze:

    > Ale jak mówię, celem jest proof-of-concept, czyli zbudowanie działającego modelu
    > w skali 1m3 wody, na dachu budynku jednorodzinnego,
    > czyli wysokość ok. 15 metrów (piwnica, parter, 1.piętro, strych i stojak na dachu )

    Elektrownia szczytowo-pompowa jest elektrownią tylko z nazwy.
    Tak naprawdę jest to magazyn energii i kwestia skali odgrywa tu
    największą rolę. Zbiorniki w elektrowniach mają miliony m3 wody.
    Realizując model w skali 1:10000000 uzyskasz efekt, którego
    nie będziesz z stanie zmierzyć.

  • 19. Data: 2023-05-12 08:02:57
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/05/2023 14:41, a a wrote:
    > Buduję domową elektrownię szczytowo-pompową - jak będą zainteresowani to udostepnię
    szczegóły

    Ale wiesz, że są poważne naukowe dowody, że one mają ledwo 20%
    sprawności? Jeden koleś pisał niedawno.

    Sugerowałbym, aby to skompensować, dorzucić jeszcze:

    https://rumble.com/v284n9e-power-generator-patipower
    -1-part-i.html
    https://rumble.com/v28ojt2-power-generator-22-kw-par
    t-ii.html

    W ten sposób co prawda stracisz 80% energii na magazynie, ale sobie
    odbijesz na potęgatorze.

  • 20. Data: 2023-05-12 10:46:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 12 maja 2023 o 08:05:01 UTC+2 heby napisał(a):
> [...]
    t-ii.html

    > W ten sposób co prawda stracisz 80% energii na magazynie, ale sobie
    Można? Jak sie chce to wszystko można.