    From: BK <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Byłem za uniowstąpieniem, a teraz zaczynam żałować
    Date: Thu, 18 Jun 2009 07:58:05 -0700 (PDT)

    On Jun 18, 4:28 pm, "Mustafa" <M...@B...xx> wrote:

    > Problem w tym, że ten naród ciężko pracuje, a co wytworzy to zaraz jakieś
    > KonDonki sprzedadzą żydom za kasę mniejszą niż wartość działki pod zakładem.

    Tylko robic to trzeba z sensem. Sama ciezka praca dla ciezkiej pracy
    to ma maly sens.

    To jak z polskim chlopem.

    Ja nie kwestionuje tego, ze sie taki typowy polski rolnik narobi jak
    glupi. Mimo, ze ma te 4 h, konia, cztery krowy, szesc swinek i tuzin
    kur - od switu do zmierzu zapieprza. Caly czas robota, robota i
    robota.

    Tylko co z tego - jak ta robota nie ma sensu i przyszlosci?

    Podobnie jest z wiekszoscia polakow - co z tego, ze sie ten gornik/
    hutnik czy inny stoczniowiec od 1945 w tych naszych fabrkach narobil
    tak ciezko jak robil to bez sensu, zwlaszcza ekonomicznego. Bo
    pracowal ciezko, pracowal duzo ale pracowal niewydajnie i
    nieelastycznie.

    Na swiecie sa firmy, ktore zaczynaly jako fabryki lokomtyw, huty stali
    czy farmy bawelny - a przez lata zmienialy sie i zmienialy - obecnie
    sa swiatowymi koncernami finansowymi, gieldami, bankami,
    ubezpieczalniami. W pewnym momencie swojego istnienia odkryly, ze przy
    jedym korytku ciezka fizyczna praca to sie nie da przez wiecznosc
    utrzymywac. I sie zmienialy...

    Patrz na takich japonczykow - byli feudalnym chlopstwem, po wojnie
    byli tania sila robocza przy tasmie w amerykanskich fabrykach, dzis sa
    mozgiem.

    A u nas to taki kult ciezkiej nikomu niepotrzebnej roboty. Jak sie
    wydobywalo wegiel na slasku - to sie dalej go wydobywa. Jak sie go
    palilo w elektrowniach to sie go dalej pali...

    Elastycznosc, inowacyjnosc, rozwoj.

    A nie tylko ciezka tyrka w kieracie bez pomyslunku a po robocie
    kielich i marudzenie, ze nic z tej roboty nie ma bo "zydy ukradly".