    From: "Panslavista" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Byłem za uniowstąpieniem, a teraz zaczynam żałować
    Date: Fri, 19 Jun 2009 10:35:05 +0200

    news:h1f9ir$vms$1@news.onet.pl...

    > większość tych "narodowców" nie rozumie że praca musi mieć sens, że firma
    > nie ma prawa bytu jeśli niejest samodzielnie rentowna.

    Nawciskano ci kitu.

    Problem polskiego przemysłu (bele jakiego) polegał na tym, że cały
    dochód szedł "do góry" i wracało mało z odgórnego rozdzielnika (tak jak w
    UE - dlatego nie wróże długiego życia temu żydokomuszemu pot_worowi
    (komunisty - komu isty?). Kierownictwo zakładu nie mogło planowac zmian,
    unowocześnień, inwestycji. Zajmowało się głównie przetrwaniem rozwiązywaniem
    problemów typu "uszczelka" i nie wychylaniem się.
    Pytanie - czy ta praca miała sens? Miała, ale głąby, często bez
    wykształcenia (miałem kiedyś dyrektora zakładu, towarzysza!!! o
    wykształceniu podstawowym, czyli równym wykształceniu roboli
    niewykwalifikowanych - typu WPP (wynieś, przynieś, pozamiataj), te głąby
    zajmowqały się wszystkim - rozdzielnictwem kasy, wyznaczaniem inwestycji,
    przydziałem dewiz itp.
    Słynny jest sprzed laty zakup printera firmy Gretag do warszawskiego
    Fotonu, ale bez dalszego ciągu technologicznego którego głównym elementam po
    printerze była maszyna do wywoływania (suszenia itd) odbitek naświetlonych
    na tym printerze.

    Jakiś czerwony chuj skreślił zakup z listy!!!

    Printer stał niewykorzystany kupę czasu, a gdy go uruchomiono wykonywał
    2000 sztuk odbitek zamiast 8000 - bębny z naświetlonym papierem wożono do
    Warszawskiej spółdzielni fotograficznej (dobrze że była ta spółdzielnia w
    Warszawie a nie we Wrocławiu). Ciekawe, kto na tym robił wziątki?
    Czego by nie tknął w tym chorym systemie tak samo było prowadzone.
    Dlatego cała prywatyzacja była też złodziejska i należałaby się tym
    decydentom (parchatym, ale nie tylko) droga Causescu.