    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Byłem za uniowstąpieniem, a teraz zaczynam żałować
    Date: Fri, 19 Jun 2009 11:26:26 +0200

    Panslavista wrote:

> [...]
    > pot_worowi (komunisty - komu isty?). Kierownictwo zakładu nie mogło
    > planowac zmian, unowocześnień, inwestycji. Zajmowało się głównie
    > przetrwaniem rozwiązywaniem problemów typu "uszczelka" i nie
    > wychylaniem się. Pytanie - czy ta praca miała sens? Miała, ale
    > głąby, często bez wykształcenia (miałem kiedyś dyrektora zakładu,
    > towarzysza!!! o wykształceniu podstawowym, czyli równym wykształceniu
    > roboli niewykwalifikowanych - typu WPP (wynieś, przynieś,
    > pozamiataj), te głąby zajmowqały się wszystkim - rozdzielnictwem
    > kasy, wyznaczaniem inwestycji, przydziałem dewiz itp.

    Tylko że potem system sie skończył a zarządzanie zostało takie samo.
    Durnowaci kierownicy i dyrektorzy, przerosty administracji i zatrudnienia.
    Tam gdzie się trafili dyrektorzy o zdolnościach zarządczych choć z nadania
    komuny to potrafili coś zrobić i wiele tych firm zmieniło sie w dobrze
    prosperujące przedsiębiorstwa kapitalistyczne. W większości jednak pracowała
    durna i ograniczona kadra kierownicza która nie potrafiła funkcjonować w
    nowych warunkach.

    Kolejny problem to przerosty zatrudnienie (tak w administracji jak i w
    produkcji) ci ludzie byli kołem u szyii większości wielkich firm, i to przez
    nich wiele z nich nigdy nie wyszło z zaklętego kręgu nierentowności i
    wiecznych dotacji od państwa. Nie można ich było sprzedać za grosze z całym
    tym bajzlem bo zaraz jacyś nawiedzeni obrońcy Majątku narodowego płakali że
    to wyprzedaż itp bzdety. W efekcie przez 20 lat ładujemy forsę w
    przedisebiorstwa które powinny albo upaść albo zwolnić sporą część ludzi i
    zostać sprywatyzowane.

    Zadam pytanie czy ktoś ei podnieca problemami hutnictwa czy przemysłu
    odzieżowego? nie bo teraz problemy mają ich właściciele a nie państwo i
    naród. Porbleme są kopalnie, zakłady energetyczne stocznie itp...
    pozostałości.

    Gdyby 20 lat sprywatyzowano wszytsko to byśmy teraz nie musieli sie
    rozwodzić na problemami stoczni.

> [...]
    > itd) odbitek naświetlonych na tym printerze.
    >
    > Jakiś czerwony chuj skreślił zakup z listy!!!
    >
    > Printer stał niewykorzystany kupę czasu, a gdy go uruchomiono
    > wykonywał 2000 sztuk odbitek zamiast 8000 - bębny z naświetlonym
    > papierem wożono do Warszawskiej spółdzielni fotograficznej (dobrze że
    > była ta spółdzielnia w Warszawie a nie we Wrocławiu). Ciekawe, kto na
    > tym robił wziątki? Czego by nie tknął w tym chorym systemie tak
    > samo było prowadzone.
    > Dlatego cała prywatyzacja była też złodziejska i należałaby się tym
    > decydentom (parchatym, ale nie tylko) droga Causescu.

    Zrozum to czego nikt nie chce kupić lepiej jest oddać czasem za darmo, bo
    nierentowny zakład przemysłowy na garnuszku państwa generuje nei tylko
    problemy ale olbrzymie koszty dla skarbu państwa, dopłaty bezpośrednie,
    umorzenia podatków, ZUSu itp... To wszytsko kosztuje.

    Wyobraź sobie że masz dom, zrujnowany zamieszkany przez stado pijaków,
    musisz za niego płacić podatek gruntowy musisz odśnieżać chodniki, strącać
    sople. A ty nie masz pieniędzy. Co zrobisz będziesz do niego dopłacał czy
    próbował sprzedać nawet za marne grosze? Takiego majątku to czasem lepiej
    sie nawet pozbyć za darmo. Szczególnie ja dom jest gdzieś na zadupu i ziemia
    jest mniej warta niż koszty wyburzenia tej rudery.