    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Byłem za uniowstąpieniem, a teraz zaczynam żałować
    Date: Fri, 19 Jun 2009 13:45:50 +0200

    Panslavista wrote:

    > Kup sobie "Poradnik Małego Agitatora".
    > Bo choć opisy masz nawet miejscami prawdziwe to recepty do dupy.
    > A majątek narodowy Polaków to był majątek polskiego społeczeństwa.
    > Tłumacząc na twoje - cały polski przemysł to był akcjonariat
    > rozproszony, któremu najpierw ukradziono prawo decyzji...

    khm wiesz jak majątek był nasz to i długi były nasze. Wiesz o tym?

    a swoją droga no to przecież dostałeś swoje udziału w tym majątku.

    co z nimi zrobiłeś? nie pamiętasz już co zrobiłeś z akcjami które dostałeś?

    złodziejskie to było to, że niektórzy dostali więcej tego majątku bo mieli
    siłę przebicia (telekomuchy, gaziarze, energetycy i inni) a reszta tylko ten
    ochłapek.

    Sam piszesz że czasem trzeba rewolucji, taką rewolucją jest zmiana systemu
    ekonomicznego z ekonomi na niby na prawdziwą ekonomię.

    co do złodziejstwa i kombinowania. W każdym systemie jest tak samo. Majątki
    większości bogatych od dawna amerykanów mają szemrane pochodzenie. Ludzie
    dorabiali sie na kradzieżach, wymuszeniach przemycie itp... jeśłi im sie nie
    udało wpaść to następne pokolenia już były czyste, Nie na darmo sie mówi że
    pierwszy milion trzeba albo ukraść albo dostać od tatusia. Zmiana systemu,
    czy jakieś inne zawieruchy to okazja dla bezwzględnych i przedsiębiorczych
    aby sie dorobić, i choć może to nie jest sprawiedliwe ale w ostatecznym
    rozrachunku jest ma pozytywne efekty.

    Nie wiem jaką masz wizję przejścia z komuny do kapitalizmu nie prywatyzując
    państwowych przedsiębiorstw, bo jak widać tylko własność prywatna sie
    sprawdza.

    Choć trzeba powiedzieć że gdy własność sie rozmywa tak jak to si edzieje w
    wielkich korporacjach to tam też zarządzanie zaczyna przypomina trochę te
    wzorce znane z socjalizmu.

    Sugerował bym też poczytać troszkę o tym jak wyglądał komuna w Rumuni
    dowiedziałbyś sie wtedy czemu oni tak gwałtownie rozwiązali problemy z
    funkcjonariuszami systemu bezpieczeństwa i z ich głową.

    Nie wiem ile masz lat ja nie jestem bardzo stary ale troszkę komuny pamiętam
    i to co my tutaj przezywaliśmy nie przypomina tego o czym piszą ludzie
    którzy żyli w Rumuni. Myśmy tutaj mieli lajcik dlatego też nie było w nas
    takiego gniewu jak w tamtych ludziach.