  • 71. Data: 2014-11-28 12:38:59
    Temat: Re: CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Chiron" napisał w wiadomości grup

    > W LEDach luminofor jest jednakże niemal monochromatyczny- i to stanowi
    > problem.

    bezedura jak zwykle
    http://img.photobucket.com/albums/v71/UnknownVT/CPF/
    sunIncandLEDCFL_lightbulb-wars-00-0911-xln-42221615p
    .jpg

  • 72. Data: 2014-11-28 12:39:56
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 27 Nov 2014 22:58:35 +0100, Ghost napisał(a):

    > Nie chrumciu nie pisalas.

    Pisałam, dupku:

    2014-11-27 18:27
    (...)sklepy sprzedają tradycyjne żarówki, w tym
    "100W", jako "małe urzadzenia grzewcze" albo z napisem "Nie do użytku
    domowego". I takie właśnie kupiłam.

  • 73. Data: 2014-11-28 12:40:09
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup

    >Różnica między żarówką a LEDem jest przesunięcie widmowe. Żadne z nich nie
    >emituje światła zbliżonego do słonecznego.

    To zależy jak zdefiniowac owa zblizonosc

  • 74. Data: 2014-11-28 12:43:21
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "XL" napisał w wiadomości grup
    net...

> [...]

    >(...)sklepy sprzedają tradycyjne żarówki, w tym
    >"100W", jako "małe urzadzenia grzewcze" albo z napisem "Nie do użytku

    NIe widze tu slowa "specjalne", chrumciu.

  • 75. Data: 2014-11-28 12:45:09
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 28 Nov 2014 08:17:33 +0100, Chiron napisał(a):

    > nie rusz
    > gówna, bo śmierdzi- nie odpowiem na żaden twój post.

    Dołączam się.

  • 76. Data: 2014-11-28 12:49:48
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 28 Nov 2014 12:43:21 +0100, Ghost napisał(a):

    > Użytkownik "XL" napisał w wiadomości grup
    net...

    > NIe widze tu slowa "specjalne", chrumciu.

    Boś tępy.

  • 77. Data: 2014-11-28 12:50:42
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 28 Nov 2014 12:45:09 +0100, XL napisał(a):

    > Dołączam się.

    ...niniejszym. Bo tępota śmierdzi najbardziej, mam dosyć ghostnego smrodu.

  • 78. Data: 2014-11-28 13:30:37
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "XL" napisał w wiadomości grup
    .net...

    Dnia Fri, 28 Nov 2014 12:43:21 +0100, Ghost napisał(a):

    > Użytkownik "XL" napisał w wiadomości grup
    net...

    >Boś tępy.

    I tej mojej tępoty nie odróżniasz literalnego "specjalne" od "małe
    urzadzenia grzewcze" lub "Nie do użytku
    domowego" - czy tez chrumcia jakiś inny pierdolec tutaj nadstawia?

  • 79. Data: 2014-11-28 13:53:41
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 28.11.2014 um 12:19 schrieb Chiron:

> [...]
    > jak za komuny jeszcze (choć trudno mi zweryfikować autentyczność badań)
    > podawano, że na całym świecie naukowcy uważają, że np czytanie przy
    > świetle słońca jest o wiele mniej szkodliwe, niż przy świetle żarówek.
    > Świetlówki- ze względu na efekt stroboskopowy- były szczególnie wyklinane.
    >
    > W LEDach luminofor jest jednakże niemal monochromatyczny- i to
    > stanowi problem. Nawet Ci nie podaję linka- bo google wypluwa mnóstwo
    > stron o tym. Ponieważ jednak w telewizorach LEDy się bardzo
    > rozpowszechniły- to znalazł się dodatkowy powód (niektórzy uważają, że

    Zupełnie nie całkiem. Monochromatyczny to jednokolorowy. Biały nie jest
    kolorem, tylko ich mieszanką. Podaje się temperaturę spektralną, znaczy
    temperaturę ciała doskonale czarnego promieniującego takie właśnie
    spektrum.

    Waldek

  • 80. Data: 2014-11-28 13:56:20
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 28.11.2014 um 12:40 schrieb Ghost:

> [...]
    >
    > To zależy jak zdefiniowac owa zblizonosc
    > http://img.photobucket.com/albums/v71/UnknownVT/CPF/
    sunIncandLEDCFL_lightbulb-wars-00-0911-xln-42221615p

    Jakbyś nie definiował, jak widać na załączonym przez ciebie obrazku, są
    te spektra dość różne. A do żarówek po prostu przyzwyczailiśmy się.

    Waldek