  • 61. Data: 2014-11-28 11:17:01
    Temat: Re: CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!
    Od: "Stefan" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    W dniu 27.11.2014 22:23, Stefan pisze:

    > Żarówki 100 W jak i słabsze są w ciągłej sprzedaży w takim sklepiku
    > elektrycznym p. Krysi na Batorego (naturalnie w starej stolicy Polski).

    Znaczy się w Gnieźnie?

    ************************
    mówiąc o stolicy mam na myśli miasto w którym koronowano królów a nie
    miejsce pobytu kacyka plemiennego :))))
    pozdr
    Stefan

  • 62. Data: 2014-11-28 11:20:42
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    ************************
    >mówiąc o stolicy mam na myśli miasto w którym koronowano królów a nie
    >miejsce pobytu kacyka plemiennego :))))

    w sumie to jedyna sensowna stolica polski, bo ta co teraz jest to pozal sie
    boze

  • 63. Data: 2014-11-28 11:28:08
    Od: "Stefan" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    ************************
> [...]
    >miejsce pobytu kacyka plemiennego :))))

    w sumie to jedyna sensowna stolica polski, bo ta co teraz jest to pozal sie

    *****************************
    Już dawno historycy stwierdzili, ze wraz z przeniesieniem stolicy z Krakowa
    do Warszawy, w obu miastach wyraźnie wzrósł poziom inteligencji...

    pozdr
    Stefan

  • 64. Data: 2014-11-28 11:51:21
    Od: "Chiron" <c...@o...eu>

    Użytkownik "Stefan" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Znaczy się w Gnieźnie?
    >
    > ************************
    > mówiąc o stolicy mam na myśli miasto w którym koronowano królów a nie

    To znaczy się od Bolesława Chrobrego aż do Wacława II w Polsce nie było
    królów, tylko w takim razie kto? Oni wszyscy jednak koronowali się w
    Gnieźnie

    --

    Chiron

    ---
    Avast.

  • 65. Data: 2014-11-28 11:54:50
    Od: "Chiron" <c...@o...eu>

    wiadomości news:m59cev$of8$2@node2.news.atman.pl...

    > http://www.leroymerlin.pl/osprzet-oswietleniowy/zaro
    wki-swietlowki/zarowki-tradycyjne/zarowka-tradycyjna
    -wstrzasoodporna-ans-lighting,p111875,l1198.html

    > Normalna, tradycyjna żarówka. A że się inaczej nazywa? Masz z tym problem?

    Zauważ proszę, że podonym "myk" pojęciowy zrobili Ci Niemcy z linkowanego
    filmiku. I ich celnicy wstrzymali import tych "grzejników". Oznacza to, że
    i u nas- bez wprowadzania nowych praw- może się zdarzyć to samo. Czyli-
    dokładnie, jak za komuny: urzędnik mógł lub nie- przymknąć oko na jawny
    idiotyzm. No ale skoro Ci to nie przeszkadza- to ok.

    --

    Chiron

    ---
    Avast.

  • 66. Data: 2014-11-28 12:10:57
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 28.11.2014 um 07:54 schrieb Chiron:

    > Użytkownik "Fragi" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Rtęć zawierają świetlówki- czyli także te obecnie rozpowszechnione
    > energooszczędne żarówki. Do LEDów zastrzeżenie główne jest takie, że w
    > zasadzie emitują światło w wąskim zakresie widma widzialnego (zauważ
    > proszę, że żarowa żarówka emituje całe, ciągłe widmo widzialne- jak
    > ognisko). Jest więc szkodliwa dla wzroku.
    > Ten film pokazuje też dwulicowość etatowych "obrońców" środowiska- jak
    > Greeanpeace.
    > Jeśli interesują Cię informacje o LEDach- to w tym filmie ich nie ma.

    Dokładniej rzecz biorąc, to LEDy emitują takie widmo częstotliwości,
    jaki jest luminofor. Białe LEDy są właściwie LEDami UV, dopiero
    luminofor generuje widzialne długości fali. Żarówki też nie promieniują
    całego widma, brakuje niebieskiego. Lampy żarowe, które emitują widmo
    zbliżone do słonecznego są bardzo nietrwałe, ale (były) używane np. do
    celów fotograficznych (np. NitraPhot). Taka lampa wytrzymywała parę godzin.

    Różnica między żarówką a LEDem jest przesunięcie widmowe. Żadne z nich
    nie emituje światła zbliżonego do słonecznego.

    Waldek

    Waldek

  • 67. Data: 2014-11-28 12:11:56
    Od: masti <g...@t...hell>

    Chiron wrote:

> [...]
    >>

    > Zauważ proszę, że podonym "myk" pojęciowy zrobili Ci Niemcy z linkowanego
    > filmiku. I ich celnicy wstrzymali import tych "grzejników".

    no niemożliwe. Przecież takie rzeczy to tylko w Polsce.

> [...]
    > dokładnie, jak za komuny: urzędnik mógł lub nie- przymknąć oko na jawny
    > idiotyzm. No ale skoro Ci to nie przeszkadza- to ok.

    i zawsze mogło. Bo przecież jak na desce jest napisane dupa to zaraz w
    to uwierzysz.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 68. Data: 2014-11-28 12:17:47
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 28.11.2014 o 12:10, Waldemar pisze:

> [...]
    > celów fotograficznych (np. NitraPhot). Taka lampa wytrzymywała parę godzin.

    Tak z ciekawości: Jak jest różnica między żarówką a lampą żarową?

    --
    Wiesiaczek (dziś z Ochsenfurt, Niemcy)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 69. Data: 2014-11-28 12:19:17
    Od: "Chiron" <c...@o...eu>

    Użytkownik "Waldemar" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Różnica między żarówką a LEDem jest przesunięcie widmowe. Żadne z nich nie
    > emituje światła zbliżonego do słonecznego.

    OK- masz rację. Widmo jest przesunięte- brak niebieskiego. Ba! Pamiętam, jak
    za komuny jeszcze (choć trudno mi zweryfikować autentyczność badań)
    podawano, że na całym świecie naukowcy uważają, że np czytanie przy świetle
    słońca jest o wiele mniej szkodliwe, niż przy świetle żarówek. Świetlówki-
    ze względu na efekt stroboskopowy- były szczególnie wyklinane.

    W LEDach luminofor jest jednakże niemal monochromatyczny- i to stanowi
    problem. Nawet Ci nie podaję linka- bo google wypluwa mnóstwo stron o tym.
    Ponieważ jednak w telewizorach LEDy się bardzo rozpowszechniły- to znalazł
    się dodatkowy powód (niektórzy uważają, że główny) tych przestróg.

    --

    Chiron

    ---
    Avast.

  • 70. Data: 2014-11-28 12:28:20
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 27.11.2014 um 20:08 schrieb k...@g...com:

    > Odpisałeś osobie co gotuje na kuchni węglowej i zapewne pierze w rzece. Nie jest
    umysłowo przygotowana żeby coś innego niż żarówka świeciła. Wszystko jak w
    Krużewnikach, żeby tylko elektryki nie było.

    To jest akurat obojętne. Każdy lubi co chce i nie ma sprawy. XL ma tylko
    tą właściwość, że podaje prawdy, ze swojego punktu widzenia, absolutne i
    jest odporna na jakiekolwiek argumenty. Jakakolwiek krytyka powoduje
    automatyczne napady w stylu "naucz się czytać" i tym podobne.

    Osobiście uważam, że praktyczne zabronienie sprzedaży żarówek jest
    głupotą. Teraz też je można kupić, ale nie wszystkie rodzaje. A
    wystarczyłoby je opodatkować wyżej i ludzie by kieszenią dokonali
    wyboru. Mi na przykład brakuje dużych żarówek z gwintem E14 matowych.
    Moja mama ma lampę, gdzie takowe pasują i wyglądają ładnie. Gdybym
    dostał lampy LEDowe, dostosowane do ściemniaczy, to nie problem. Ale
    akurat pasujących nie znalazłem. Ot i co.

    Jak już pisałem, u mnie w domu ostało się jeszcze kilka lamp
    halogenowych, reszta wymieniona na LEDy. Wczoraj zamówiłem u chińczyków
    LEDy na wymianę, bo 3 halogeny mi szlag trafił i rezerwa jest zero. Mam
    jeszcze świetlówkę kompaktową, ale ona też idzie do wymiany. Tu muszę
    przebudować lampę, bo nie chcę używać erzatzów, tylko dam od razu panel
    własnej roboty. Chyba będzie to projekt na święta.

    Waldek