  • 11. Data: 2020-08-18 09:15:30
    Temat: Re: Cebulowa izolacja rur w kotłowni
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > P.S. Wszystkim tym, którzy polecają wełnę mineralną lub szklaną,
    > proponuję, aby sobie sami nią ocieplili czapki i gacie na zimę.
    jak zwykle Użytkownik. coś wiesz, to napisz. nie masz zamiaru pisac, nie
    dogaduj.

    ToMasz

  • 12. Data: 2020-08-18 09:18:35
    Temat: Re: Cebulowa izolacja rur w kotlowni
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 17.08.2020 o 21:40, heby pisze:

    > Obiema się bawiłem. Nie polecam ani tego ani tego. Przy czym przyznaje,
    > po wacie szklanej palce bolały tygodniami, po wełnie tylko kilka dni.
    przesadzasz. w wakcje kładłem dwa gatunki, z wałka(brązowy eko costam) i
    w matach (żółty rock cośtam). nic nikomu nie było, mimo że parę osób w
    około ma alergię na wszystko co w powietrzu lata. Coś tam z
    niedogodności było podczas cięcia - i to brzmi sensownie. ale następnego
    dnia, maseczka covidowa założona przy tej pracy, zniwelowała
    niedogodności do zera.

    ToMasz

  • 13. Data: 2020-08-18 09:43:48
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-17 o 18:53 +0200, Jarosław Sokołowski napisał:
    > W sumie to można też rury starymi gaciami okręcić zamiast wełną
    > minieralną. Całkiem za dawmo będzie i ekologicznie, zero waste.

    Dwa lata temu wykonywałem coś podobnego - tj. izolowałem kilka
    odcinków rur. Próbowałem użyć przy tym zarówno waty mineralnej, jak i
    owczej wełny. W obu przypadkach dałem sobie spokój, problem ten sam: za
    nic nie chciało się to trzymać rur, musiałbym posiłkować się kilometrem
    taśmy klejącej, a i wizualnie bardzo nieciekawie to wyglądało. Kupiłem w
    markecie piankowe otuliny za 0.99 eur metr, idealnie dopasowane do rurek
    CWU, założone i docięte na wymiar w 15 minut... szkoda życia na
    kombinacje.

    Patentu ze starymi gaciami nie testowałem, ale domniemywam że też nie
    byłoby lekko - do tego mógłbym jeszcze po głowie dostać od małżonki.

    Mateusz

  • 14. Data: 2020-08-18 10:48:17
    Od: collie <c...@v...pl>

    W sobota, 15.08.2020 o 17:03, heby napisał:

> [...]
    > najtańsza.
    >
    > Głównie dlatego że sporo rur zmieniło położenie i długość, a sztukowanie
    > jest takie sobie jeśli chodzi o szczelność.
    >
    > Ponieważ muszę kupić nową izolację to pytanie:
    >
    > Czy ma sens zmiana na coś innego niż ta szara pianka? Tzn, czy coś
    > więcej osiągnę? Wcześniej był tam piec na eko i było bardzo gorąco,
    > teraz będzie źródło niskotemperaturowe, ale i tak chce aby było
    > chłodniej (przeprowadziłbym tam troche sprzętu IT).
    >
    > Olać kombinowanie i kupić szarą piankę czy ktoś ma coś lepszego do

    Proch już został wymyślony, więc otul rury otuliną na wymiar jak Pan
    Bóg przykazał. Wszystko inne to druciarstwo, na czele z mitomanem
    Wszędzie-byłem-wszystko-wiem (z Google) i jego obsranymi gaciami. Choć,
    nie powiem, widziałem samodziałowe otuliny wełniane, oblepione na gładko
    gipsem (łącznie ze śmieciuchem) i wyglądało to ciekawie. Poza tym nie
    rozumiesz pojęcia "cebulowa izolacja" (analogicznego do "ubierania się
    na cebulkę"). No, chyba że masz na myśli izolację wykonywaną przez
    cebulaków.

  • 15. Data: 2020-08-18 10:59:43
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/08/2020 10:48, collie wrote:
    > rozumiesz pojęcia "cebulowa izolacja" (analogicznego do "ubierania się
    > na cebulkę"). No, chyba że masz na myśli izolację wykonywaną przez
    > cebulaków.

    Chodzi o taniość. Szara pianka jest dostepna za śmieszne pieniądze.
    Zgodnie z autorytetami internetowymi, co tanie, nie może być dobre.

    Ja zaś nie szukam dobrego.

    Ale jak by było coś znacząco lepszego w niewiele większej cenie to bym
    się zastanowił.

  • 16. Data: 2020-08-18 14:45:54
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-08-18 o 10:59, heby pisze:

    > Chodzi o taniość. Szara pianka jest dostepna za śmieszne pieniądze.
    > Zgodnie z autorytetami internetowymi, co tanie, nie może być dobre.
    Ale jej taniość wynika ze składu i skali produkcji.
    Jest dobra, jak chcesz lepiej to załóż drugą warstwę ale wtedy już nie
    będzie tak tanio bo na grube rury juz ona trochę kosztuje.

    > Ja zaś nie szukam dobrego.
    >
    > Ale jak by było coś znacząco lepszego w niewiele większej cenie to bym
    > się zastanowił.
    Kup czerwoną :) to ta sama co szara ale ma jeszcze dodatkową powłokę.

    --
    Janusz

  • 17. Data: 2020-08-18 15:02:41
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/08/2020 14:45, Janusz wrote:
    > Kup czerwoną :) to ta sama co szara ale ma jeszcze dodatkową powłokę.

    Swoją drogą: czym się rózni od gołej? Ta powłoka to odporność na
    rozerwanie, czy chroni przed 5G?

  • 18. Data: 2020-08-18 16:39:44
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-08-18 o 15:02, heby pisze:

    > Swoją drogą: czym się rózni od gołej? Ta powłoka to odporność na
    > rozerwanie, czy chroni przed 5G?
    To jest folia z tworzywa, pomyśl przed czym może chronić folia.

    --
    Janusz

  • 19. Data: 2020-08-18 16:58:03
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/08/2020 16:39, Janusz wrote:
    > To jest folia z tworzywa, pomyśl przed czym może chronić folia.

    Inwazją miniaturowych kosmitów?

  • 20. Data: 2020-08-18 17:03:02
    Od: collie <c...@v...pl>

    W wtorek, 18.08.2020 o 16:58, heby napisał:

    > Inwazją miniaturowych kosmitów?

    To zielona, ale ta jest czerwona. Kombinuj dalej.