  • 11. Data: 2016-09-02 22:58:27
    Temat: Re: Ciąg zwrotny, wentylacja.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pierdza i bekaja.

  • 12. Data: 2016-09-02 23:00:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Gimbaza chce mnie uczyc. Probuj.

  • 13. Data: 2016-09-02 23:59:00
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-09-02 o 20:39, Mirosław R. pisze:

    > Generelnia bzdura. Już sama definicja wentylacji brzmi : (odsyłam do
    > wikipedi): cyt "grawitacyjna - wymiana powietrza wykorzystująca
    > różnicę ciśnień między przestrzenią wentylowaną a ujściem kanału
    > wentylacyjnego do atmosfery. Zanieczyszczone powietrze zostaje
    > wyssane z pomieszczenia przez kratkę wentylacyjną, a do pomieszczenia
    > napływa powietrze zewnętrzne przez celowo wykonane nawiewy" Pisze
    > jednoznacznie - wyssane z kratki. A nie ssąco - dmuchająco!

    Przyszedłeś tu po poradę czy wymądrzać się jakimiś cytatami z wikipedii,
    których sam nie rozumiesz?

    Wentylacja, każda, czy to mechaniczna czy grawitacyjna działa na
    zasadzie różnicy ciśnień. Kierunek przepływu jest zawsze z ośrodka o
    wyższym ciśnieniu do tego z niższym. Musisz więc zrobić nadciśnienie w
    mieszkaniu. Rozszczelnienie okien niewiele tu jednak da.
    Jeżeli dobrze zrozumiałem pierwszy wpis nie masz w mieszkaniu
    podłączenia pod komin tylko jakieś dwa otwory w ścianach, zgadza się?
    Więc jeden wentylator musi wciągać powietrze z zewnątrz a drugi je
    wywiewać na zewnątrz mieszkania i najlepiej żeby robiły to oba
    jednocześnie, wtedy powinno to działać jak należy.

  • 14. Data: 2016-09-03 09:16:59
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 2 września 2016 15:09:12 UTC+2 użytkownik Mirosław R. napisał:
    > Cześć!
    > Słuchajcie, mam problem z wentylacją w postaci ciągów zwrotnych.
    > Mam mieszkanie od ok 2 lat na parterze (blok 4 p). Mam dwa otwory wentylacyjne
    (jeden w łazience, drugi w kuchni) w których mam zamontowane wentylatorki osiowe
    higrosterowane z klapka zwrotną zamontowane od około roku przez w/w problemy. W tym
    okresie problem się nie rozwiązał, a wrecz pogorszył nie dmucha z dworu, ale też nie
    usuwa wilgoci. Jest parno w kuchni pojawił się grzyb.
    > Problem w tym, że od środka mieszkania są kratki a z drugiej strony na zewnętrznej
    ścianie bloku po prostu dwie dziury. Nie mam podłączenia do kanałów wentylacyjnych.
    Wywaliłem wentylatorki, i na zewnątrz włożyłem kolanko i nasadę typu H, ale i tak to
    wieje jak chce mimo rozszczelnienia okien dla prawidłowej wentylacji grawitacyjnej.

    nie bedzie wnetylacji grawitacyjnej bez obecnosci komina wentylacyjnego, fizyki nie
    przeskoczysz.

    > Nie wiem co robić, czy przypadkiem mieszkanie nie musi być podłączone do jakichś
    przewodów wentylacyjnych?

    powinno byc podłączone, wszystko zalezy od roku budowy i jakie przepisy wówczas
    obowiązywały. Zgłos sprawe do spoldzielni.

    >Czy tylko Spółdzielni? na jakąś ustawę się powołać?

    Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków
    technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
    0690

    § 91. Mieszkanie, z wyjątkiem jedno- i dwupokojowego, powinno być przewietrzane na
    przestrzał lub narożnikowo. Nie dotyczy to mieszkania w budynku podlegającym
    przebudowie, a także mieszkania wyposażonego w wentylację mechaniczną o działaniu
    ciągłym wywiewną lub nawiewno-wywiewną.

    b.

  • 15. Data: 2016-09-03 09:53:10
    Od: Mirosław R. <m...@g...com>

    W dniu piątek, 2 września 2016 23:00:42 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Gimbaza chce mnie uczyc. Probuj.

    Nie obrażaj kolego, bo ja tego też nie robie. Nie wiem co to gimbaza, może za stary
    jestem. Po prostu nie zgadzam sie co do tego, że jak dmucha mi przez kratke do
    mieszkania tj wporządku, chyba nie bez przyczyny ma być zamontowana do ok 15 cm pod
    sufitym. I tyle,

  • 16. Data: 2016-09-03 09:57:11
    Od: Mirosław R. <m...@g...com>

    > Przyszedłeś tu po poradę czy wymądrzać się jakimiś cytatami z wikipedii,
    > których sam nie rozumiesz?
    Po poradę ;) spoko
> [...]
    > wywiewać na zewnątrz mieszkania i najlepiej żeby robiły to oba
    > jednocześnie, wtedy powinno to działać jak należy.

    To kurde lipa, nie wiem jak to najlepiej by zrobić. W kuchni by dmuchało na
    mieszkanie, a może w łazience wyciąg? odwrotnie? przesrane, tego mieszkania chyba nie
    dogrzeje w zime :(

  • 17. Data: 2016-09-03 10:19:05
    Od: Mirosław R. <m...@g...com>

    > powinno byc podłączone, wszystko zalezy od roku budowy i jakie przepisy wówczas
    obowiązywały. Zgłos sprawe do spoldzielni.

    Blok nie jest stary, chyba lata 80, z tym ze ten lokal kiedys nie byl mieszkaniem.
    Spółdzielna z tego co sie dowiedzialem przeksztalcila na lokal, i własnie tylko ja w
    bloku mam takie gowno w postaci dwoch dziur w bloku jako wentylacje ;(

    > Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie
    warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2002075
    0690

    dzieki, chyba do prawnika bede musiał sie udać by to rozkminił.

  • 18. Data: 2016-09-03 11:25:40
    Od: Mirosław R. <m...@g...com>

> [...]
    >
    > Nie wiem co robić, czy przypadkiem mieszkanie nie musi być podłączone do jakichś
    przewodów wentylacyjnych? czy takie dziadostwo ma prawo bytu? Komu to zgłosić? Czy
    tylko Spółdzielni? na jakąś ustawę się powołać?
    > Może jakiś nadzór budowlany? Czy tj tylko mój problem, i tyle???
    >
    > Pomóżcie, bo naprawdę mam dosyć?
    >
    > Z góry dzięki za info, Mirek

    A może rekuperator?
    np http://allegro.pl/rekuperator-luna-200-dospel-najtan
    iej-kurier-0zl-i6320559633.html
    zdało by egzamin coś takiego? dysponując dwoma otworami? byłaby wyrzutnia i dolot. Co
    o tym myślicie?

  • 19. Data: 2016-09-03 12:54:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Napisales pod zly adres. My sie nie znamy. Troche z przyuczenia wiemy. Adresatem dla
    Ciebie jest lokalna firma zajmujaca sie wentylacja. Przyjdzie ktos kto z niejednego
    pieca chlebl jadl, popatrzy i powie co zrobic. Lepszy niz my do odpytania bedzie
    sprzedawca rekuperatorow. Opisz mu sytuacje i zobaczysz co odpowie.

  • 20. Data: 2016-09-03 15:52:14
    Od: Mirosław R. <m...@g...com>

    W dniu sobota, 3 września 2016 12:54:31 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Napisales pod zly adres. My sie nie znamy. Lepszy niz my ..

    My ???
    Proszę dać szanse odpowiedzi innym użytkownikom, nie jesteś chyba właścicielem tej
    grupy. Może przeczyta to ktoś obeznamy i coś doradzi. Temat nie jest zamknięty.