  • 21. Data: 2016-09-03 16:14:07
    Temat: Re: Ciąg zwrotny, wentylacja.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wydaje mi sie ze wszyscy stali uczstnicy grupy, ci co chcieli, juz sie wypowiedzieli.
    Ale moge sie mylic. Tutaj nie da sie zamknac tematu, nie ma moderatorow i niektorego
    spamu nie lubimy. To wolna grupa wolnych ludzi. Jedno z ostatnich miejsc na Swiecie
    gdzie ludzie sa wolni. Bardzo to szanujemy. A i jeszcze jedno. Nie obrazamy sie na
    siebie pomimo ze czesto wyzywamy sie od glupich chujow.

  • 22. Data: 2016-09-03 16:40:09
    Od: Mirosław R. <m...@g...com>

    W dniu sobota, 3 września 2016 16:14:08 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Tutaj nie da sie zamknac tematu, nie ma moderatorow i niektorego spamu nie lubimy.
    To wolna grupa wolnych ludzi.
    Do tego zmierzam.

    Nie obrazamy sie na siebie pomimo ze czesto wyzywamy sie od glupich chujow.

    Spoko ;)

  • 23. Data: 2016-09-03 21:24:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 2 września 2016 20:39:09 UTC+2 użytkownik Mirosław R. napisał:

    > Generelnia bzdura.
    Pewny jesteś?
    > Już sama definicja wentylacji brzmi : (odsyłam do wikipedi): cyt "grawitacyjna -
    wymiana powietrza wykorzystująca różnicę ciśnień między przestrzenią wentylowaną a
    ujściem kanału wentylacyjnego do atmosfery. Zanieczyszczone powietrze zostaje wyssane
    z pomieszczenia przez kratkę wentylacyjną, a do pomieszczenia napływa powietrze
    zewnętrzne przez celowo wykonane nawiewy"
    > Pisze jednoznacznie - wyssane z kratki. A nie ssąco - dmuchająco!
    Kratka wyssa a musi być tez wssanie.
    Nieszcelnym oknem, dziurą koło kibla czy dzoiurka od klucza(nie żartuje- da
    niektórych OZC maniaków to tez problem.
    > Jeżeli nie widzi Pan różnicy, to zapraszam na kąpiel w zime do małej >łazienki. Jak
    po wyjściu z prysznica dostanie Pan po plecach lodowatym >podmuchem ,to wtedy ma się
    trochę inne podejście.
    A jak kratką wyssa a dostani Pan po plecach z nieszczelnego okna to jakaś różnica?

  • 24. Data: 2016-09-03 21:24:44
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 3 września 2016 11:25:43 UTC+2 użytkownik Mirosław R. napisał:

    > zdało by egzamin coś takiego? dysponując dwoma otworami? byłaby wyrzutnia
    > i dolot. Co o tym myślicie

    Za takie pieniądze można się bawić, ale byś musiał rozprowadzić to powietrze
    jakoś po chałupie, bo tak bo będzie mielił tylko otoczenie.
    A to już ciut większy koszt i być może demolka tego i owego.

    L.

  • 25. Data: 2016-09-03 21:46:27
    Od: Mirosław R. <m...@g...com>

    > A jak kratką wyssa a dostani Pan po plecach z nieszczelnego okna to jakaś różnica?

    No raczej.
    Wydaję mi się że delikatny nawiew z okna z mikrowentylacją ma się nijak do podmuchu z
    rury 125 zakończonej kratką.

  • 26. Data: 2016-09-03 21:49:10
    Od: Mirosław R. <m...@g...com>

> [...]
    > jakoś po chałupie, bo tak bo będzie mielił tylko otoczenie.
    > A to już ciut większy koszt i być może demolka tego i owego.

    Remontu się nie boję, mieszkanie wysokie, częściowo podwieszone sufity i rury
    spokojnie by się tam zmieściły.

  • 27. Data: 2016-09-04 09:36:12
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 3 września 2016 21:46:28 UTC+2 użytkownik Mirosław R. napisał:

    > No raczej.
    > Wydaję mi się że delikatny nawiew z okna z mikrowentylacją ma się nijak do podmuchu
    z rury 125 zakończonej kratką.

    co znaczy delikatny nawiew? nie wentylujesz to masz grzyb. Jak wentylujesz to koszty
    bo trzeba to powietrze nagrzac. Nie ma inaczej.
    Byc moze ta wentylacja u ciebie jest sprawna ale ty osobiscie ją zatkales.

    b.

  • 28. Data: 2016-09-04 13:14:24
    Od: "Uzytkownik" <u...@g...com>

    Kris wrote:

> [...]
    > żartuje- da niektórych OZC maniaków to tez problem.
    > A jak kratką wyssa a dostani Pan po plecach z nieszczelnego okna to

    Czlowieku jak Ty piszesz, czy ty czytasz to przed wysłaniem?
    Zlituj sie i przy pisaniu odpowiedzi klepnij w enter aby przynajmniej jedna
    linia rozdzielala Twoje wypociny od przedpiscy.
    Zaznaczam, że nie czepiam sie, ale czytac nie można Twoich postów.

  • 29. Data: 2016-09-04 13:19:02
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 3 września 2016 21:49:12 UTC+2 użytkownik Mirosław R. napisał:
    > Remontu się nie boję, mieszkanie wysokie, częściowo podwieszone sufity
    > i rury spokojnie by się tam zmieściły.

    To teraz przez tydzień w wolnych chwilach zdoktoryzuj się z wentylacji,
    pomyśl co Ci się najbardziej widzi, a potem wróć, podaj parametry chałupy
    i swoje wnioski i będziemy myśleć co dalej.

    L.

  • 30. Data: 2016-09-04 13:31:59
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    nadir pisze tak:

    > Wentylacja, każda, czy to mechaniczna czy grawitacyjna działa na
    > zasadzie różnicy ciśnień. Kierunek przepływu jest zawsze z ośrodka
    > o wyższym ciśnieniu do tego z niższym. Musisz więc zrobić
    > nadciśnienie w mieszkaniu. Rozszczelnienie okien niewiele tu
    > jednak da.

    U mnie ostatnie pietro rozszczelnienie okien działa jak złoto.
    Wiatraczki panów testerów ruszają żwawo do biegu ;)

    --
    Piter

    Czym się różnią domy za 1mln $ i za 2mln $
    W tym za 2mln nie ma szczurów.