  • 31. Data: 2016-09-04 20:34:25
    Temat: Re: Ciąg zwrotny, wentylacja.
    Od: "JK" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirosław R." <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:bc6e4aa9-de8b-42aa-861e-51b803bd16b1@googlegrou
    ps.com...
    W dniu sobota, 3 września 2016 12:54:31 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Napisales pod zly adres. My sie nie znamy. Lepszy niz my ..

    >My ???
    >Proszę dać szanse odpowiedzi innym użytkownikom,
    >nie jesteś chyba właścicielem tej grupy. Może przeczyta
    >to ktoś obeznamy i coś doradzi. Temat nie jest
    >zamknięty.
    =============
    Ogólnie rzecz biorąc wentylacja w typowym budynku wysokim (jak myślę chodzi tu o taki
    keidysiejszy pseudowieżowiec), ale i kilkupiętrowym także, działa na zazadzie
    grawitacji - komi powietrza w szybie wentylacyjnym wytwacza ciąg w górę i
    jednocześnie podciśnienie wysysające powietrze z mieszkań poniżej. Taki układ pozwala
    na podłączenie do jednego szybu kilku (nastu) mieskzań, najczęściej co
    drugiąkondygnację. Ale to z kolei wyklucza zastosowanie jakichkolnwiek wiatraczków
    montrowanych w pomieszczeniach. Po prostu nadciśnienie wytwarzane oprzez takie
    urządzenie będzie wyższe od podciśnienia wytworzonego grawitacyjnie. A to juz
    popwoduje przeważnie wtłaczanie powietrza (zamiast wysysania) do niektórych
    pomieszczeń.
    Myślę, że rozwiązanie z "wiatraczkami" przuszło już komuś z Twoich sąsiadów wcześniej
    niż tobie i dlatego problem.
    Rązwiązaniem jest bezwzględny demontaż takich ulepszeń, w całum pionie. Najlepiej
    zgłosić takąniesprawnność do administratora i wymóc na nim doporowadzenie instalacji
    do stanu oryginalnego.
    Inaczej to można walczyć berz końca. Oczywiścier można założyć na końcówc pionu
    wywiewnik mewchaniczny, ale to zapewne spowoduje niemiły, czasem wręcz trudny do
    zniesienia po dłuższej chwili głośny szum. Itd.
    Pozdrawiam - JK

  • 32. Data: 2016-09-06 19:38:34
    Od: Mirosław R. <m...@g...com>

    > Ogólnie rzecz biorąc wentylacja w typowym budynku wysokim (jak myślę chodzi tu o
    taki keidysiejszy pseudowieżowiec), ale i kilkupiętrowym także, działa na zazadzie
    grawitacji - komi powietrza w szybie wentylacyjnym

    Nie mam podłaczenie właśnie do szybu wentylacyjnego.Tylko otwór 125 na zewnatrz bloku
    w sumie dwa (łazienka i kuchnia).

  • 33. Data: 2016-09-06 19:49:51
    Od: "JK" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirosław R." <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    grawitacji - komi powietrza w szybie wentylacyjnym

    Nie mam podłaczenie właśnie do szybu wentylacyjnego.Tylko otwór 125 na zewnatrz bloku

    ======================
    Nie ma szybu to i nie ma ciągu. Rodzi się pytanie jak warunki zawnętrze (np. kierunek
    i siła wiatru) wpływają na taki układ.
    Swoją drogą nie spotkałem się z takim rozwiązaniem.
    JK

  • 34. Data: 2016-09-07 08:41:47
    Od: Mirosław R. <m...@g...com>

    > Nie ma szybu to i nie ma ciągu. Rodzi się pytanie jak warunki zawnętrze (np.
    kierunek i siła wiatru) wpływają na taki układ.
    > Swoją drogą nie spotkałem się z takim rozwiązaniem.
    > JK

    No właśnie, też nie wiem gdzie z tym uderzyć. Reasumując jednak wszystkie odp z
    którymi się nie zgadzałem, chylę czoło, bo sytuacja ogólnie się poprawiła, pomimo
    tego że dmucha to jak chce, chyba zależnie właśnie od wiatru. Po wywaleniu
    wentylatorków osiowych z blokadą wiatru od zew. ubrania schną w łazience, nie czuje
    zaduchu. Dodatkowo usunąłem po ok. 10 cm uszczelek w oknach. Miasto jeszcze nie
    grzeje, a ja już dogrzewam grzejnikiem olejowym. Drogo będzie tu mieszkać, ale to
    chyba jedyne wyjście. Zobaczymy jak za oknem spadnie temp do 0 i w dół, czy da się tu
    wytrzymać.

  • 35. Data: 2016-09-07 09:00:09
    Od: "JK" <n...@p...onet.pl>

> [...]

    chyba jedyne wyjście. Zobaczymy jak za oknem spadnie temp do 0 i w dół, czy da się tu

    Ale przecież w blokowej łazience jakaś wentylacja musiała być?
    JK

  • 36. Data: 2016-09-07 09:17:01
    Od: Mirosław R. <m...@g...com>

    Jest tak jak to opisałem w 1 poscie. Mieszkanie jest zaadaptowane, bo lokal wczesniej
    miał inne przeznaczenie.

  • 37. Data: 2016-09-07 09:38:19
    Od: "JK" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirosław R." <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Jest tak jak to opisałem w 1 poscie. Mieszkanie jest zaadaptowane, bo lokal wczesniej
    miał inne przeznaczenie.

    =============
    Podpowiem tak:
    nawet przy "innym przeznaczeniu" jakaś wentylacja powinna tam kiedyś być. Spróbuj
    może jednak zastanowić się gdzie i ją odnaleźć. To byłby złoty środek w tej sytuacji.

    Przekucie otworu na zewnątrz niekoniecznie musi zadziałać, a może również spowodować
    dodatkowe problemy jak np. zamarzanie wydobywajkącej sie pary, zawilgocenie ściany
    itp.
    Chyba, że możesz / można wyprowadzić wyrzut ponad dach, chćby zewnętrzym kominem
    (rurą). Ale to tylko jak mieszkasz w miarę wysoko.
    JK

  • 38. Data: 2016-09-07 10:52:17
    Od: Mirosław R. <m...@g...com>

    Parter

  • 39. Data: 2016-09-11 19:47:43
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Słuchajcie, mam problem z wentylacją w postaci ciągów zwrotnych.

    Ale wiesz ze lato+grawitacyjna to wcale nie musi działać, szczególnie
    wieczorami/nocami gdy wrzesień gorący?

  • 40. Data: 2016-09-12 21:37:24
    Od: Mirosław R. <m...@g...com>

    > Ale wiesz ze lato+grawitacyjna to wcale nie musi działać, szczególnie
    > wieczorami/nocami gdy wrzesień gorący?

    Hey, ale widzisz że Ludzie piszą że ten szajs co mam nie można nawet nazwać
    wentylacją grawitacyjną :(
    A tak w ogóle, to powinienem mieć jakąś kontrole kominiarską? by się poskarżyć? Fakt
    nie mam gazu ziemnego ani nie palę węglem (co miejskie) ale znajomy mi powiedział że
    też nie ogrzewał węglem i nie miał gazu a co roku kominiarz był. Nie czaje. Co prawda
    cały dniami z żoną jesteśmy w pracy, ale jakąś kartke by chyba zostawił.