  • 11. Data: 2022-01-28 01:54:34
    Temat: Re: Co pierwsze, różnicówka czy bezpiecznik?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1ae51f12-4612-4e60-91d5-c85cdd57f759n@googlegr
    oups.com>
    user a a pisze tak:

    > Dostałem gniazdka z UK
    > i miały i wyłącznik i usb i podświetlenie i właśnie bezpiecznik
    >
    > Jedno zachowałem
    > Mogę wkleić zdjęcie

    Napisałeś że w UK, każda wtyczka, każde gniazdko ma bezpiecznik

    a tych z bezpiecznikami jest mało.

    Jutro zapytam elektryka-prawnika po co dublują bezpieczniki
    skoro jest we wtyczce. Na pewno jest w tym jakiś sens.

    Czasem buduję maszyny sprzedawane do USA i bezpieczniki są dwa
    na L i na N.

    --
    Piter

    negocjatorzy ratują samobójców z dachów wieżowców
    dlaczego nie ratują budujących domy po 40 stce

  • 12. Data: 2022-01-28 02:10:14
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 28 January 2022 at 01:53:30 UTC+1, PiteR wrote:
> [...]
    > Piter
    >
    > negocjatorzy ratują samobójców z dachów wieżowców
    > dlaczego nie ratują budujących domy po 40 stce
    wpisz do wyszukiwarki

    UK fused wall socket

    i wyskoczą zdjęcia gniazdek z pojedynczym bezpiecznikiem

  • 13. Data: 2022-01-28 08:26:06
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:d6e17210-1c94-4479-83a4-11ee2c8f195cn@googlegr
    oups.com>
    user a a pisze tak:

    > UK fused wall socket
    >
    > i wyskoczą zdjęcia gniazdek z pojedynczym bezpiecznikiem

    > w UK, każda wtyczka, każde gniazdko ma bezpiecznik

    nie w UK nie każde gniazdko ma bezpiecznik

    bardzo rzadko gniazdko ma bezpiecznik

    --
    Piter

  • 14. Data: 2022-01-29 18:42:45
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wtorek, 25 stycznia 2022 o 04:46:43 UTC-6 GreDi napisał(a):
    > Cześć,
    >
    > mam taki przypadek że najpierw jest bezpiecznik 3P 20C a dopiero
    > następnie szeregowo jest wpięty wyłącznik RCD 4P 40A 30mA AC. Czy to
    > będzie działać?
    >
    > Rozumiem że w domach instaluje się różnicówkę a za nią stado
    > bezpieczników. W ten sposób jedną różnicówką, zabezpiecza się kilka
    > obwodów. Ale w przypadku gdy mamy dedykowaną różnicówkę za dedykowanym
    > bezpiecznikiem to w czymś przeszkadza, taka dosyć nietypowa kolejność?

    Nie nie przeszkadza.
    Koledzy tu nizej sie kloca tak jakby jeden drugiego nie czytal ale z grubsza maja
    racje, w praktyce to nie jest duzy problem o ile nie robi sie jakichs innych dziwnych
    polaczen dalej w instalacji.

    Chodzi glownie o polaczenia mas.
    W sytuacji gdy masz jedna roznicowke na caly dom to tylko jak pojawi sie znaczacy
    uplyw do ziemi poza instalacja (do kaloryfera przez czlowieka albo do kaloryfera bo
    ktos ma uszkodzony sprzet lezacy na tymze kaloryferze) to roznicowka zadziala i
    odetnie doplyw energii.

    Bezpieczniki wtedy sa "przezroczyste" z tego punktu widzenia.

    Ale jak podepniesz roznicowke za bezpiecznikami co oznacza ze np. ochraniasz piwnice
    ale nie magazynek i w tym magazynku masz serwerek i po skretce laczysz sie z
    switchykiem w piwnicy i po ich masie plynie jakis prad to wtedy taka roznicowka
    bedzie sie wylaczac mimo ze w przypadku gdyby byla zainstalowana na glownym, wspolnym
    zasilaniu to by nie reagowala.

    W skrocie: Roznicowki sa statystycznbie bardziej czule (choc nie w kazdym przypadku)
    kiedy sa instalowane na dedykowanych odgalezieniach niz na glownym/wspolnym doplywie
    zasilania.

    W dobrej instalacji gdzie pracuje sprawny sprzet to obojetne, tam gdzie pracuje cos
    co moze miec problemy z masa roznicowki na dedykowanych obwodach beda czulsze.

  • 15. Data: 2022-01-29 20:52:14
    Od: WS <L...@c...pl>

    sobota, 29 stycznia 2022 o 18:42:46 UTC+1 ptoki napisał(a):

> [...]
    bedzie sie wylaczac mimo ze w przypadku gdyby byla zainstalowana na glownym, wspolnym

    hm, jakoś nie wydaje mi się to możliwe, zasilacze raczej zapewniają separację
    galwaniczną, więc różnicówki nie uda się wyłączyć robiąc cokolwiek po wtórnej stronie
    transformatora...
    a N nie jest podpięty do kabla sieciowego, może PE do ekranu, ale on nie idzie przez
    różnicówkę...
    Ja stawiam, że będzie działalo

  • 16. Data: 2022-01-29 21:53:06
    Od: ptoki <s...@g...com>

    sobota, 29 stycznia 2022 o 13:52:15 UTC-6 WS napisał(a):

> [...]
    transformatora...
    > a N nie jest podpięty do kabla sieciowego, może PE do ekranu, ale on nie idzie
    Pisalem o sytuacji kiedy zasilacz bedzie albo okrutnie tani albo uszkodzony.
    Zazwyczaj bedzie dzialac ale jednak instalacje sa rozne i szczegolnie przy takich
    gdzie rozne fazy sa spiete i odleglosci duze a sprzety roznej jakosci to moga dziac
    sie dziwy.

    No i nawet w renomowanych sprzetach moga trafiac sie ciekawostki, Np. Mikrofalowka
    firmy tec (dobre 15 lat temu, ale mysle ze nadal moze sie taka akcja traifc) miala
    taka specyfike ze bolec musial byc po odpowiedniej stronie gniazda. Pol roku mordegi
    bo sie wylaczala w przypadkowych momentach a potem 10 lat sluzby stabilnie jak skala
    po obroceniu wtyczki w gniazdku.
    Roznicowki tam nie bylo wiec nie wiem czy by wywalala. Ale problem ewidentnie
    zwiazany z uziemnieniem...

  • 17. Data: 2022-01-30 18:14:18
    Od: WS <L...@c...pl>

    sobota, 29 stycznia 2022 o 21:53:07 UTC+1 ptoki napisał(a):

    > Pisalem o sytuacji kiedy zasilacz bedzie albo okrutnie tani albo uszkodzony.

    w takiej sytuacji raczej lepiej, żeby wawalało ;)

    > Zazwyczaj bedzie dzialac ale jednak instalacje sa rozne i szczegolnie przy takich
    gdzie rozne fazy sa spiete i odleglosci duze a sprzety roznej jakosci to moga dziac
    sie dziwy.

    hm, tu już całkowicie się nie zgodzę, podpiecie róznicówki 3 fazowej pod 1 fazowe
    obwody to wg mnie kryminał (dopuszczalne w PL...)
    ale to proszenie się o problemy... różnicówki to chyba najbardziej awaryjny klocek
    instalacji... jeśli nie podepnie sie N, tylko fazy (np. jakiś paproch, gruz po
    remoncie, pył wpadnie...) to na odbiornikach 1 fazowych będzie porazka - napięcie do
    400V w zależności od obciążenia faz!
    Jak dla mnie powinny byc 4 różn.: 3 fazowa dla 2-3 fazowych oddbiorników i po jednej
    na każdą fazę dla jedno fazowych

> [...]
    po obroceniu wtyczki w gniazdku.
    > Roznicowki tam nie bylo wiec nie wiem czy by wywalala. Ale problem ewidentnie

    bywa ;) , z tego co pamietam niektóre kotły gazowe miały problem z odpalaniem przy
    odwrotnym podpięciu L i N...

  • 18. Data: 2022-01-31 18:08:27
    Od: ptoki <s...@g...com>

    niedziela, 30 stycznia 2022 o 11:14:19 UTC-6 WS napisał(a):

    > w takiej sytuacji raczej lepiej, żeby wawalało ;)

    Moze i lepiej. Ale czasem nie ma wyjscia, dajmy na to link ethernetowy miedzy domami,
    zakopany ale jednak potencjaly jakies nierowne. Nawet znosny swiczyk moze glupiec i
    wywalac roznicowke.
    Co wtedy? A jak druga strona to osiedlowka i admin ma cie w nosie to albo nie ma
    sieci albo trza kombinowac ktory swiczyk glupieje...

> [...]
    > hm, tu już całkowicie się nie zgodzę, podpiecie róznicówki 3 fazowej pod 1 fazowe
    obwody to wg mnie kryminał (dopuszczalne w PL...)

    Nie to mam na mysli. Roznicowka niech se bedzie 3 fazowa albo 1 fazowa. Wazne jest ze
    moze byc tak ze roznicowka bedzie miedzy obwodami ktore nie sa spiete ze soba
    explicite bo to jakas kablowka albo ethernet. Albo glosniki.

> [...]
    remoncie, pył wpadnie...) to na odbiornikach 1 fazowych będzie porazka - napięcie do

    To sa felery poza tym o czym pisalem. Tak, tez istotne.

    Tez ciekawe.