  • 11. Data: 2009-05-14 12:23:07
    Temat: Re: Co robicie względem paranoi z żarówkami?
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    Ghost wrote:
    > Zapomniales o znacznie wiekszej trwalosci energooszczednych. A rachunki
    > za prad to bynajmniej zaden blad pomiaru.

    Ciekawe, ciekawe. Wyobraź sobie, że sprawdzałem to na własnym
    mieszkaniu. Nie porównywałem kwoty zł na rachunku, tylko ilość kWh. Po
    wymianie głównych żarówek na świetlówki kompaktowe, nie zauważyłem
    większej zmiany - następne prognozy z ZE były takie same mimo
    dokonywania pomiarów. I jakoś ta większa trwałość jest wg mnie mitem.
    Nie przypominam sobie, kiedy ostatni raz wymieniałem tradycyjną żarówkę
    (a mam ich jeszcze trochę), za to świetlówki lecą regularnie co jakiś
    czas. Przede wszystkim one przygasają i pod koniec żywota świecą
    naprawdę słabo.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 12. Data: 2009-05-14 12:34:13
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@n...Janoszka.pl>
    napisał w wiadomości news:guh2fd$8nt$1@news.onet.pl...

    > Ciekawe, ciekawe. Wyobraź sobie, że sprawdzałem to na własnym mieszkaniu.
    > Nie porównywałem kwoty zł na rachunku, tylko ilość kWh. Po wymianie
    > głównych żarówek na świetlówki kompaktowe, nie zauważyłem większej zmiany

    Hmm, demencja nadchodzi.

> [...]
    > przypominam sobie, kiedy ostatni raz wymieniałem tradycyjną żarówkę (a mam
    > ich jeszcze trochę), za to świetlówki lecą regularnie co jakiś czas.

    Taaaa....

  • 13. Data: 2009-05-14 17:51:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ghost wrote:

    > Zapomniales o znacznie wiekszej trwalosci energooszczednych. A
    > rachunki za prad to bynajmniej zaden blad pomiaru.

    tylko kto kupuje te porządne za 40 zł... te tanie zaś po pół roku
    praktycznie już nie świecą.

  • 14. Data: 2009-05-14 17:52:42
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    zkruk [Lodz] <z...@g...pl> wrote:

    > światła - a jak ktoś widzi różnicę między żarówką halogenową a
    > zwykłą
    > to już psychoza...)

    Ja tam sie będę upierał, że jak ktoś nie widzi różnicy, to do
    okulisty pora się wybrać. One mają tak różną temperaturę barwową
    światła, że trzeba być naprawdę daltonistą chyba, żeby nie widzieć
    różnicy.

    > a całe zamieszanie jest kwestią zużycia energii...

    tak, tylko. Absolutnie nie chodzi o interesy producentów.

    > mamy jej coraz
    > mniej - pora zacząć ją oszczędzać

    Znaczy czego mamy coraz mniej?

    > elektrownii nie wybuduje się w 5 lat
    > a np. klimatyzatory sprzedaje się w ilościach hurtowych

    OK, wybudujmy w 10. Ale taką, żeby starczyła na kolejnych 50. Per
    saldo chyba opłaci się bardziej, niż kolejne idiotyczne akcje dające
    _tylko_i_wyłącznie_ szum medialny i straszny bałagan, a oszczędności
    na poziomie promili.

    > ja tam popieram takie rozwiązania - trzeba zmusić ludzi do
    > oszczędzania energii....

    A ja tam jestem zdania, że jest to sztucznie nakręcona psychoza nie
    mająca kompletnie żadnego pokrycia w faktach. Świetlówka
    elektroniczna zużywa mniej prądu, ale za to ma bardziej złożoną
    konstrukcje, jej wytworzenie jest droższe, a recycling
    kosztowniejszy, dodatkowy "bonus" to produkowane przez nie
    zakłócenia - o tym ekolodzy od siedmiu boleści jakoś nie
    pamiętają...

    J.

  • 15. Data: 2009-05-14 18:57:35
    Od: czeremcha <c...@t...pl>

    On 14 Maj, 01:45, "Jackare" <j...@s...de.pl> wrote:

    > Zapasy czy przezbrojenie ???

    Już od dawna jestem przezbrojona wyłącznie na świetlówki i halogeny.
    Normalnej żarówki już od lat nie kupowałam.

    > Wnerwia mnie gdy pomyślę że resztę mego młodego życia spędzę przy pulsującym
    > świetle gównianych neonówek.

    Wyleczyłam się z gównianych. Tanich już nie kupuję - ze względu na
    barwę światła i ogólny nastrój prosektorium, który zapewniają.

    Tych najdroższych zresztą też nie kupuję ;-)

    Ania

  • 16. Data: 2009-05-14 19:06:25
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    Ghost wrote:

    > Taaaa....

    dokładnie tak - ja zrobiłem specjalnie eksperyment z wytrzymałością i
    wsadziłem do żyrandola 2 nowe żarówki zwykłe i jedną energooszczędną
    (zapalają się wszystkie jednocześnie). ta oszczędna padła po roku i 2
    miesiące, a zwykłe nie, choć minęło jeszcze dodatkowe pół roku.
    świetlówka była philipsa

    dochodzi jeszcze czas na rozświetlenie - w niektórych miejscach jest
    denerwujący

    jeffrey

  • 17. Data: 2009-05-14 19:12:42
    Od: i...@g...pl

    On 14 Maj, 13:42, "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> wrote:

    > ja tam popieram takie rozwiązania - trzeba zmusić ludzi do oszczędzania
    > energii....

    Sam se oszczędzaj, a mnie nie zmuszaj. Ja chcę zwykłych żarówek i
    elektrowni atomowej. Będą mi tu Ruscy machać swoim gazem czy energią
    jak marchewką. Jakoś Bułgaria ma w głębokim poważaniu ruski gaz i prąd
    - mają swoją energię z atomówki, tanią jak barszcz, a w domach
    wszystko na prąd. I chromolą oszczędzanie.
    Co Ty za patologie głosisz, że energia to coś, co trzeba oszczędzać.
    Energia atomowa jest najbardziej ekologiczna energia ze znanych.
    Tylko te wszystkie lobby ekonomiczne (spółki gazowe i węglowe oraz
    powiązani z nimi finansowo politycy) ) nie dopuszczają do budowy u nas
    takiej elektrowni, sprzedając ciemnym ludziom opowiastki o zagrożeniu
    wybuchem :->
    A prawdopodobieństwo takiego wybuchu jest znikome, więcej szkody
    stwarza środowisku każda z elektrowni opalanych mazutem czy innym
    paliwem.

  • 18. Data: 2009-05-14 19:14:47
    Od: i...@g...pl

    wiadomościnews:guh054$hqm$1@inews.gazeta.pl...

    > Ja widze ;-), ale na korzysc halogenowej.

    Ja widzę, ale na korzyść zwykłej: po pierwsze w świetle zwykłej
    zarówki wszystkie barwy są inaczej odbierane (np. mięso - jest różowe,
    a przy halogenie - jakieś szarozielone), po drugie od halogenów bolą
    mnie oczy i głowa, a od zwykłych nie.
    I finito.
    Chcę zwykłych żarówek.

  • 19. Data: 2009-05-14 19:20:49
    Od: i...@g...pl

    On 14 Maj, 14:03, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > Zapomniales o znacznie wiekszej trwalosci energooszczednych.

    Ale ja nie chcę oszczędzać energii.Chcę mieć energii pod dostatkiem,
    taniej.
    A trwałość żarówki jest mi obojętna. Zwykłe są tanie. Jeśli zamiast 6
    zwykłych mogę kupić jedną energooszczędną, to w sumie oszczędność
    polega dla mnie jedynie na mniejszej liczbie wejść na drabinę aby
    wymienić żarówkę.

    > A rachunki za
    > prad to bynajmniej zaden blad pomiaru.

    Nie cuduj: ileż tego prądu zużyjesz do oświetlenia - więcej zużywasz
    do innych celów i się tym nie przejmujesz: same czajniki elektryczne
    kupujesz coraz mocniejsze, bo chcesz wodę mieć zagotowaną w minutę, a
    i byle zelazko czy suszarka ma kilka tys. watów obecnie, bo musi się
    nagrzac w moment, inaczej go nie kupisz :->
    Więc całe to pitolenie o żarówkach to jakaś ściema jest - jeśli nie
    wiadomo, o co chodzi, to chodzi o... Pewnie dziecko jakiegoś polityka
    właśnie założyło fabrykę halogenów :->
    :-/

  • 20. Data: 2009-05-14 19:23:40
    Od: i...@g...pl

    On 14 Maj, 19:52, "Jarek P." <jarek[kropka]p...@gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > okulisty pora się wybrać. One mają tak różną temperaturę barwową
    > światła, że trzeba być naprawdę daltonistą chyba, żeby nie widzieć

    Dokładnie. U mnie w domu wywaliliśmy wszystkie halogeny, mamy zwykłe
    żarówki, bo nie sposób czytać ani czegokolwiek robić przy halogenie -
    mamy wrażliwe oczy, głowy nas bolą od halogenów i w ogóle odczuwamy
    bardzo przykro takie światło. I chromolimy oszczędność.

    > tak, tylko. Absolutnie nie chodzi o interesy producentów.

    > Znaczy czego mamy coraz mniej?

    Górników i węgla chyba ;-PPP

> [...]
    > kosztowniejszy, dodatkowy "bonus" to produkowane przez nie
    > zakłócenia - o tym ekolodzy od siedmiu boleści jakoś nie

    Howgh.