  • 1. Data: 2012-05-29 09:05:48
    Temat: Co zrobic z szambem?
    Od: "Majka" <m...@W...gazeta.pl>

    ścieki dotąd oddawane były do szamba, zwykłe - nie 'eko'.
    Dom latem zostanie podłaczony do kanalizacji sciekowej miejskiej.

    Pytanie o szambo: co z nim zrobić?

    1. zostawić w ziemi? (puste oczywiście?)

    2. usunąć?
    a) usunąć poprzez zawalenie stropu szamba i części ścian oraz zasypanie
    ziemią ogrodową pozostałego leja? (prostsze)
    b) usunąć poprzez całkowite usunięcie wszytkiego, całej konstrukcji
    betonowej znajdujacej się w ziemi? (kosztowniejsze)

    3. Macie inne pomysły wykorzystania nieczynnego szamba? Przerobić na
    ziemiankę, magazyn, garaż, zrobić na nim wiatę albo skalniak? (zobaczcie
    niżej wymiary)

    Pytam, bo nie wiem, czy kiedys taka konstrukcja się nie zawali pod
    obciążeniem, np. samochodem.
    Pozostawienie w ziemi szamba w całości nie pozwala mi nic nasadzić, nawet
    trawy, bo szambo jest tak płytko, że wieko betonowe jest przykryte tylko 2-3
    cm ziemi naniesionej przez wiatr, nawet mlecze na tym nie rosną.

    Wymiary:
    Szambo jest w rzucie z góry prostokątem.
    Przykrycie / strop szamba (czyli chodzę po tym) jest z 5 pięciu płyt
    drogowych typu mon takich jak http://tinyurl.com/cwpkba8 stykajacych się
    długimi bokami.
    Całość jest głeboka na 1,60 w środku, odległość od powierzchni podłogi
    szamba do powierzchni stropu.
    Cała konstrukcja jest nie starsza niz 4 lata (tyle ma dom).

    Co zrobić z nieczynnym szambem?

  • 2. Data: 2012-05-29 09:16:15
    Temat: Re: Co zrobic z szambem?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 maja 2012 09:05:48 UTC+2 użytkownik Majka napisał:
    > 3. Macie inne pomysły wykorzystania nieczynnego szamba? Przerobić na
    > ziemiankę, magazyn, garaż, zrobić na nim wiatę albo skalniak? (zobaczcie
    > niżej wymiary)
    U mojej mamy była identyczna sytuacja. Do pustego nieuzywanego szamba wrzucaliśmy
    popiół trawe po koszeniu trawnika i inne tego typu rzeczy.
    Po dwóch latach sie zapełniło, beton z wierzchu skułem, wyrównałem ziemia na to
    trawka i spokój.

  • 3. Data: 2012-05-29 09:17:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 maja 2012 09:05:48 UTC+2 użytkownik Majka napisał:
    > Co zrobić z nieczynnym szambem?
    Możesz ew podłaczyc tam odpływy z rynien i będziesz miała fajny pojemnik na
    deszczówke.

  • 4. Data: 2012-05-29 09:35:08
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Majka" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > ścieki dotąd oddawane były do szamba, zwykłe - nie 'eko'.
    > Dom latem zostanie podłaczony do kanalizacji sciekowej miejskiej.
    >
    > Pytanie o szambo: co z nim zrobić?

    Mam to samo. Szambo opróżnię, wymyję myjką ciśnieniową zwapnuję i po
    podłączeniu do spustów z rynien będę zbierał deszczówkę.
    Kupię pompę za 200-300 zł i będę miał wody 7000litrów do podlewania kwiatków
    w porze suchej. A woda coraz droższa a ta z nieba jest za darmo (póki co).
    Tylko nie wchodźcie przypadkiem do szamba pustego bo już nie wyjdziecie.
    Umyć trzeba jakoś bez wchodzenia.

    Marek

  • 5. Data: 2012-05-29 09:54:08
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 29 May 2012 07:05:48 +0000 (UTC), Majka napisał(a):

    (...)

    Ja po bede plukal, odkazal wapnem i wykorzystam do odprawadzania deszczowki
    z rynien.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 6. Data: 2012-05-29 10:43:23
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 maja 2012 09:35:08 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał:

    > Umyć trzeba jakoś bez wchodzenia.

    Wolasz WUKO i przeczyszcza. Podobno - nigdy tego nie robilem :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2012-05-29 15:12:56
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Majka" <m...@W...gazeta.pl> wrote in message
    > ścieki dotąd oddawane były do szamba, zwykłe - nie 'eko'.
    > Dom latem zostanie podłaczony do kanalizacji sciekowej miejskiej.
    >
    > Pytanie o szambo: co z nim zrobić?

    Nie rezygnować z szamba, bo wodociąg jest tak drogi i coraz droższy, że
    jeszcze wrócisz do szamba.
    Jak jest nieszczelne "i samo ginie" to jeszcze lepiej.

  • 8. Data: 2012-05-29 16:11:22
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "kiki" <...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Jak jest nieszczelne "i samo ginie" to jeszcze lepiej.

    Lepiej dla kogo?

  • 9. Data: 2012-05-29 16:51:57
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 29 May 2012 15:12:56 +0200 osobnik zwany kiki wystukał:

    a wkominku palisz oponami?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 10. Data: 2012-05-29 17:14:12
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 29-05-2012 o 15:12:56 kiki <...@p...pl> napisał(a):

    > "Majka" <m...@W...gazeta.pl> wrote in message

    > Nie rezygnować z szamba, bo wodociąg jest tak drogi i coraz droższy, że
    > jeszcze wrócisz do szamba.
    > Jak jest nieszczelne "i samo ginie" to jeszcze lepiej.
    Zapominasz że gmina może cię zmusić do podłączenia.
    Ja się obawiam czy mi gmina pozwoli używać oczyszczalnię jak koło
    mnie będzie już kanalizacja. Zgoda jest na 10 lat, zastanawiam się
    co potem będzie, może już ktoś to przerabiał i opisze swoje boje z gminą.

    --
    Pozdr
    JanuszK