  • 61. Data: 2017-12-17 23:21:11
    Temat: Re: Czy dobrze mam ustawione ?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budyń pisze:

    > a ja sie przymierzam do kominka z plaszczem wodnym - jesli juz bedzie
    > sie palic to niech sie grzeje bufor.

    Czy taki płasz zbytnio nie odbiera ciepełka, które zwyczajowo powinno
    emanować z kominka?

    Jarek

    --
    Niech pan nie krzyczy na naszego pracownika. Ja tutaj jestem kierownikiem
    tej szatni! Nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi?

  • 62. Data: 2017-12-17 23:41:48
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 grudnia 2017 23:21:14 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > Czy taki płasz zbytnio nie odbiera ciepełka, które zwyczajowo powinno
    > emanować z kominka?

    Ja mam kominek z płaszczem (niestety :D i nie - z kominka wali żarem mocno.
    Najbardziej nagrzewa się pomieszczenie w którym kominek stoi. Ale
    przypuszczam, że gdyby nie było płaszcza, to w tym pomieszczeniu miałbym
    piekło, a tak mogę się nacieszyć ogniem bez *przesadnego* nagrzewania
    pomieszczenia :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 63. Data: 2017-12-18 07:13:59
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 17 Dec 2017 22:39:20 +0100, Myjk wrote:
    > Pomijając, że nic nie oszczędza kominkiem -- bo na tym się nie da
    > oszczędzać kupując dobry opał i spalając go w typowych domowych

    Wystarczy mieć las. I trochę czasu latem.

    Opcji z kupnem opału nie liczyłem, ale i w tym kontekście mam poważne
    wątpliwości co do "nie da się oszczędzać". No chyba że ma się gaz z
    ulicy, ale to tylko w mieście.

    Mateusz

  • 64. Data: 2017-12-18 07:31:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Wystarczy mieć las. I trochę czasu latem.

    Z tym czasem to nawet nie. Znajomy opracował metodę pozyskiwania opału
    "na menela". Las ma, chrustu w nim wciąż powstaje dużo. A w okolicy
    menele. Mało szkodliwi, niektórzy nawet sympatyczni. Ale wiadomo --
    taki czasem potrzebuje na flaszką. Jak jednego czy drugiego przylili,
    to się zgłasza, pobiera służbowe taśmy, otwiera mu się drzwi do lasu.
    Z góry wie, że jak uzbiera określoną ilość, dostanie dwie dychy.

    --
    Jarek

  • 65. Data: 2017-12-18 08:52:13
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 18 Dec 2017 07:31:21 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:
> [...]
    > to się zgłasza, pobiera służbowe taśmy, otwiera mu się drzwi do lasu.
    > Z góry wie, że jak uzbiera określoną ilość, dostanie dwie dychy.

    Sposób zacny - ale jeśli działa tylko z chrustem, to niewielki z tego
    opał. Od chrustu to jest potomstwo, które wystarczy gnać do lasu w ramach
    "zajęć edukacyjnych".

    Opał to jednak nieco grubsza sprawa: trzeba pójść do lasu, wybrać
    stosowne drzewo, ściąć, pociąć na kawałki 0.5 lub 0.25 zależnie od
    rozmiarów komory kominka, przewieźć, rozłupać, poukładać i suszyć 2
    lata... To wszystko niekoniecznie w zasięgu ręki menela. Taki gotów sobie
    ręce i nogi przy tym poucinać, a to potem nie lada problem dla
    zleceniodawcy.

    Mateusz

  • 66. Data: 2017-12-18 10:10:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    18 Dec 2017 06:13:59 GMT, Mateusz Viste

    > Wystarczy mieć las. I trochę czasu latem.
    > Opcji z kupnem opału nie liczyłem, ale i w tym kontekście
    > mam poważne wątpliwości co do "nie da się oszczędzać".

    Typowo masz wątpliwości, bo nie liczysz kosztu inwestycji kominka jako
    drugiego źródła ciepła. Dobry kominek, a nie utylizator paliwa, taki co nie
    truje pół wsi z każdym rozpaleniem, to spore koszty.

    > No chyba że ma się gaz z ulicy, ale to tylko w mieście.

    Nic nie ma piernik do wiatraka...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 67. Data: 2017-12-18 10:27:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 17 Dec 2017 13:50:20 -0800 (PST), Budyń

    > a ja sie przymierzam do kominka z plaszczem wodnym
    > - jesli juz bedzie sie palic to niech sie grzeje bufor.

    Cóż, nie wszyscy zwracają uwagę na koszty inwestycyjne i na to co z komina
    wylata, oraz na komfort (głównie cieplny). Za takie pieniądze bym wolał
    klimatyzator zamontować (grzejacy w zimie i chłodzacy w lato -- i to pewnie
    nie jeden, a co najmniej dwie jednostki) zamiast brudnej, śmierdzącej
    trutki spalinowej -- a do takowych z pewnością należą kotły salonowe. Nie
    truć siebie i dzieci, w tym tych jeszcze nienarodzonych.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 68. Data: 2017-12-18 10:29:47
    Od: l...@g...com

    Znam przykłady, gdzie w salonie z kominkiem 27 stopni a w pokojach, gdzie jest
    rozprowadzenie ciepłego powietrza 21-22 stopnie.

  • 69. Data: 2017-12-18 10:40:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 17 Dec 2017 23:21:11 +0100, Jarosław Sokołowski

    > Czy taki płasz zbytnio nie odbiera ciepełka, które zwyczajowo powinno
    > emanować z kominka?

    Przede wszystkim odbiera ciepełko z komory spalania pogarszając tym samym
    parametry pracy kotła, które to ciepełko jest bardzo istotne szczególnie w
    przypadku spalania drewna.

    Emanowanego ciepełka nie zabraknie, jeszcze szybko się nadmiar przeje.
    Wystarczy nadmienić, że salon domu energooszczędnego ma straty rzędu 1kW
    przy trzaskajacych mrozach (przy średniej zimowej może 0.5kW a w okresach
    przejściowych kiedy to palacze szczególnie lubują się w kotłowaniu, jeszcze
    chlaśnięte o połowę), a wkłady PW mają moce od 6kW wzwyż.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 70. Data: 2017-12-18 10:55:21
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 18 Dec 2017 10:10:38 +0100, Myjk wrote:
    > Typowo masz wątpliwości, bo nie liczysz kosztu inwestycji kominka jako
    > drugiego źródła ciepła.

    Ale dlaczego "drugiego"? U mnie kominek jest wyłącznym źródłem ciepła.

    Mateusz