  • 21. Data: 2012-12-11 08:27:26
    Temat: Re: Czy ktoś uzywał pirometru?
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 10 grudnia 2012 21:10:31 UTC+1 użytkownik mucher napisał:

    > Ja mam taką zabawkę Black&Deckera - w sumie właśnie obleciałem z nią
    > okna w chałupie i zrozumiałem, że czeka mnie ostra regulacja (gość od
    > okien był niby jesienią, ale jak widzę tradycyjnie poregulował to od
    > dupy strony)
    >
    > Swoją drogą to patrząc po temperaturach na podłodze w okolicy wykusza
    > i w okolicy balkonu - ten drugi jest jednak znacznie mniejszym
    > mostkiem (a bałem się, że będzie odwrotnie).

    No to podsumuję wątek.
    Ten mój pirometr ma współczynnik emisyjności ustawiony na stałe.
    Ale to raczej nie problem bo większość materiałów ma emisyjność w okolicy tych 0,95.
    Podejrzewam że dokładność tego pirometru podawana na poziomie 2stopni C bierze się
    właśnie z tego że materiały mają emisyjnośc na poziomie 0,90-0,96 i dlatego mogą byc
    niedokładnie mierzone.
    Tyle że jeśli mierzymy ten sam materiał to pomiary w kilku miejscach będą bardzo
    dokładne więc mozna wykryć nawet małe zmiany temperatury.

    U siebie pomierzyłem sciany, rogi, okna i ich wnęki oraz mierzę sobie wilgotność.
    Wacha się od 45%-60% więc nie jest źle.

    Mam jeszcze w planie pomierzyć temperatury przy otwartych i zamknietych roletach. Ale
    poczekam na większe mrozy.