  • 11. Data: 2012-12-03 22:01:34
    Temat: Re: Czy ktoś uzywał pirometru?
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 3 grudnia 2012 20:10:27 UTC+1 użytkownik Irek N. napisał:

    > Jak pokazuje, to musi się dać zmienić.
    >
    > Co do wskazań - kamera widzi tak samo. Obudowa z polerowanego kwasiaka
    >
    > podaje 30C, ale naklejka (żółta) na tej blasze już 53C. Strach pomyśleć,
    >
    > co by było, gdyby naklejek było więcej - pewnie piec by mi się przegrzał ;)
    >

    > www.1024.pl/IR000015.JPG
    >
    > www.1024.pl/IR000016.JPG
    >

    > A na serio, tabelę emisyjności znajdziesz na wiki. Warto przynajmniej
    >
    > zobaczyć jakie są różnice i dla jakich materiałów. Bardzo pouczające.

    Tak też pomyślałem że można na problematyczne powierzchnie nakładać materiał o tej
    wzorcowej emisyjnosci. Nagrzeje sie od obiektu i zmierzyc sie posrednio ten
    problematyczny da.

  • 12. Data: 2012-12-03 22:15:45
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@l...pl> napisał w wiadomości
    > "tomotron" <t...@o...pl> wrote in message
    > Tak właśnie jest :-)
    > Musi mieś ustawianą emisyjność materiału mierzonego. Inaczej to kiepski
    > pirometr.
    > Miałem taki ale się zepsuł po gwarancji.
    > Chyba kupię sobie następny, bo to nieodzowna rzecz w zimie aby tropić
    > mostki termiczne.

    Mam Fluke, jest tabela emisyjności i trzeba to przestawić.
    A co do mostków to lepsza kamera, posiadana Flir E60 bardzo fajnie to
    dokumentuje. Tu także trzeba ustawiać emisyjność oraz pamiętać przy
    pomiarach o innych różnych niuansach wpływających na pomiar.

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2012-12-03 22:43:19
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Irokez pisze:
> [...]
    > dokumentuje. Tu także trzeba ustawiać emisyjność oraz pamiętać przy
    > pomiarach o innych różnych niuansach wpływających na pomiar.

    tak mi się przypomniało - pirometr "skaningowy", prawie jak termowizja
    :)

    bajcik

  • 14. Data: 2012-12-03 22:50:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Irokez wrote:
> [...]
    > dokumentuje. Tu także trzeba ustawiać emisyjność oraz pamiętać przy
    > pomiarach o innych różnych niuansach wpływających na pomiar.

    mógłby ktoś w końcu opracować jakąś alternatywę do bolometrów flirowskich
    tak aby ceny tego draństwa w końcu ruszyły w dół.

    bo ceny kamer termowizyjnych są jednym z rzadkich przypadków praktycznego
    braku spadku wraz z wielkością produkcji.

  • 15. Data: 2012-12-04 00:44:23
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > http://allegro.pl/pirometr-na-podczerwien-voltcraft-
    ir260-8s-260-c-i2811664287.html
    > tu jest napisane, ze ten np. egzemplarz ma na stale 0.95

    Ale taki sam ma w opisie na innej aukcji zmienną emisyjność 0.1 do 1

  • 16. Data: 2012-12-05 20:52:52
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    ir260-8s-260-c-i2811664287.html

    > Ale taki sam ma w opisie na innej aukcji zmienną emisyjność 0.1 do 1

    musi oszust, albo flejtuch

  • 17. Data: 2012-12-05 23:32:31
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-12-03 20:10, Irek N. pisze:
> [...]
    > co by było, gdyby naklejek było więcej - pewnie piec by mi się przegrzał ;)
    Co to za kamerka? Imponująca rozdzielczość IR...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 18. Data: 2012-12-07 20:38:16
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Co to za kamerka? Imponująca rozdzielczość IR...

    Fluke Ti32.

    Pzd,
    Irek.N.

  • 19. Data: 2012-12-08 01:48:00
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-12-07 20:38, Irek N. pisze:

    > Fluke Ti32.
    Dzięki. Fajna, ale troszkę za droga, jak na moje zastosowania.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 20. Data: 2012-12-10 21:10:31
    Od: mucher <m...@g...com>

    On Dec 3, 1:38 pm, s...@g...com wrote:

    > Czy zna ktos jakieś ciekawe zastosowania takiego miernika?
    > Bo obmierzyłem w domu w sumie juz co sie da i teraz uzywam go jako
    wilgotnościomierza.

    Ja mam taką zabawkę Black&Deckera - w sumie właśnie obleciałem z nią
    okna w chałupie i zrozumiałem, że czeka mnie ostra regulacja (gość od
    okien był niby jesienią, ale jak widzę tradycyjnie poregulował to od
    dupy strony)

    Swoją drogą to patrząc po temperaturach na podłodze w okolicy wykusza
    i w okolicy balkonu - ten drugi jest jednak znacznie mniejszym
    mostkiem (a bałem się, że będzie odwrotnie).

    mucher