  • 1. Data: 2009-04-17 05:29:32
    Temat: Czym oddzielic trawnik od zywoplotu?
    Od: Piotr <p...@n...tlen.pl>

    Witam
    Dookola dzialki przy plocie planuje zrobic zywoplot z iglakow. Bedzie to
    pas okolo 1 m szerokosci z tymi iglakami i obsypany kora. Zastanawiam
    sie czym oddzielic ten pas od trawnika. Myslalem wstepnie o kostce
    granitowej ulozonej wzdluz tego pasa ale obwodu dzialki mam ponad 200 m
    wiec kostki potrzebowalbym kilka ton. Czym Wy to oddzielacie?

    Piotr

  • 2. Data: 2009-04-17 05:53:23
    Temat: Re: Czym oddzielic trawnik od zywoplotu?
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Piotr" <p...@n...tlen.pl> napisał w wiadomości
    > wiec kostki potrzebowalbym kilka ton. Czym Wy to oddzielacie?

    Rollborder np. ?

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2009-04-17 05:59:08
    Od: Piotr <p...@n...tlen.pl>

    > Rollborder np. ?
    >
    > Pzdr
    >
    > JKK

    Nie bardzo - problem bedzie przy koszeniu - w okolicy rollboredra bedzie
    trzeba recznie usuwac trawe bo kosiarka raczej dokladnie nie skosisz.

    Piotr

  • 4. Data: 2009-04-17 06:19:57
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    > Nie bardzo - problem bedzie przy koszeniu - w okolicy rollboredra bedzie
    > trzeba recznie usuwac trawe bo kosiarka raczej dokladnie nie skosisz.

    No to kosą spalinową / wykaszarką, a jak masz jednak tą koncepcję w kierunku
    granitu,
    to tańsze będą produkty betonowe.

    Pzdr

    JKK

  • 5. Data: 2009-04-17 06:51:14
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

> [...]
    > ulozonej wzdluz tego pasa ale obwodu dzialki mam ponad 200 m wiec kostki
    > potrzebowalbym kilka ton. Czym Wy to oddzielacie?

    A jakie planujesz iglaki i jak zamierzasz je prowadzić?

    MS

  • 6. Data: 2009-04-17 06:53:13
    Od: Piotr <p...@n...tlen.pl>

    > A jakie planujesz iglaki i jak zamierzasz je prowadzić?
    >
    > MS

    Tuje - sadzone wzdluz plotu w prostej linii

    Piotr

  • 7. Data: 2009-04-17 11:03:15
    Od: "Elto" <t...@o...pl>

> [...]
    > ulozonej wzdluz tego pasa ale obwodu dzialki mam ponad 200 m wiec kostki
    > potrzebowalbym kilka ton. Czym Wy to oddzielacie?

    Wybierasz 5cm ziemi, wykladasz podłoże grubszą folią, w miejscu gdzie będą
    iglaki nacinasz folie. W miejscu nacięcia sadzisz iglak, cały pas zasypujesz
    ładnym żwirkiem i masz spokój z chwastami.

    Pozdrawiam, Tomek

  • 8. Data: 2009-04-17 18:49:54
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Rolborder drewniany z OBI - na 2 lata.
    Rolborder plastikowy - do pierwszego kontaktu z kosiarką, a w zimie jest b.
    kruchy i pęka przy nadepnięciu.
    Palisada z kloców ciętych ze starych podkładów kolejowych (ponoć trucizny z
    impregantów dostają się do gleby) - minimum 5 lat.
    Kostka granitowa z odzysku - super sprawa, ale trudno kupić tanio, a nowa
    jest droga.
    Tańsza alternatywa kostki - kostka betonowa brukowa na sztorc. Trochę jest
    wąska ale daje radę.
    Jacek