  • 11. Data: 2018-09-26 12:57:28
    Temat: Re: Czym zabezpieczyć więźbę?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 26 Sep 2018 12:41:16 +0200, marios <d...@f...gd>
    wrote:
    > 2? 3?, rozumiem że: klasyka polskiego budownictwa obecnie

    Nie rozumiem co masz na myśli...

    > Wiesz czy jednak nie wierzysz? My przecież nie mamy szklanej kuli.
    > Kolo
    > jest tani, impregnat drogi, sam musisz sobie odpowiedzieć na to
    > pytanie

    Wykonawca zapewniał, że było. Widać zielonkawy nalot. Jak
    dyskutowaliśmy o tym to mi mówił że to jakieś podstawowe
    zabezpieczenie, lepsze byłyby jakieś ciśnieniowe na gorąco czy coś
    takiego ale już na to nie było czasu.
    Skoro było jakieś tam zabezpieczenie to przecież chyba nie
    przeszkadza że "dopezpieczę" czymś jeszcze?

    > Pozostaje chyba tylko udać się do jakiegoś marketu i zakupić jaki
    > ś (po
    > rozeznaniu się) impregnat i smarować [obficie i ze 3 razy] pędzlem
    > lub
    > natryskowo - jak chcesz mieć pewność że coś jednak masz w tym d
    > rewnie.

    I o to właśnie mi chodzi. Na razie planuję pokostem lnianym, no
    chyba że inna propozycja wyniknie z dyskusji.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2018-09-26 13:28:34
    Od: Budyń <b...@g...com>

    U siebie po jakimś czasie spryskiwaczem ogrodowym prysnalem druga warstwe zielonego
    impregnatu.
    Ile w tym sensu to nie wiem :)

    b.

  • 13. Data: 2018-09-26 13:38:30
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 26.09.2018 o 12:57, Marek pisze:

    > Nie rozumiem co masz na myśli...

    Dom z poddaszem użytkowym, z ociepleniem wełną w przestrzeni
    międzykrokwiowej, z foliami paro-przepuszczalna i paroszczelna.

  • 14. Data: 2018-09-26 13:58:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 26 Sep 2018 13:38:30 +0200, marios <d...@f...gd>
    wrote:
    > Dom z poddaszem użytkowym, z ociepleniem wełną w przestrzeni
    > międzykrokwiowej, z foliami paro-przepuszczalna i paroszczelna.

    Poddasze graciarnia (zalicza się do użytkowego?), bez wełny, sama
    membrana.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2018-09-26 16:37:32
    Temat: Czym zabezpieczyć więźbę?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak zabezpieczysz przed gniciem itp to pomaluj tym.
    http://sklep-ppoz.pl/pl/p/Lakier%2C-Farba-nawierzchn
    iowa-Pyroplast-Wood-Top-T-op.-2%2C5kg/947
    Obejrzyj film na stronie. Najlepiej jak by to byly wyrzucone pieniadze ale jak raz da
    w bonusie 15 minut to sie zwroci kilka tysiecy* razy.
    Zryczaltowana stawka za czlowieka wg ONZ to teraz milion dolarow.

  • 16. Data: 2018-09-26 17:18:28
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 26.09.2018 10:33, Marek pisze:

    > Czym zabezpieczać teraz? Oczywiście nie chodzi mi o jakieś lakierowanie tylko
    > zabezpieczenie przed grzybem, robakami itp.

    Ja Ci nie doradzę - czym, bo więźbę w moim domu nie ja zabezpieczałem
    i nie byłem przy tym obecny, ale radzę Ci zważać na to, kto Ci będzie
    rad "czym" udzielał. Bo tu są silne w gębie omnibusy na wszystkim się
    znające, które w tym przypadku własnego domu na oczy nie widziały,
    ale i tak wiedzą najlepiej jak się dom obsługuje. Na ich radach możesz
    wyjść jak Zabłocki na mydle. Po wrednych mordach tych expierdów poznasz. ;)

  • 17. Data: 2018-09-27 07:03:25
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2018-09-26 o 12:57, Marek pisze:

    > I o to właśnie mi chodzi. Na razie planuję pokostem lnianym,  no chyba
    > że inna propozycja wyniknie z dyskusji.

    Na wiosnę pokostem lnianym pomalowałem budę psa i jeszcze się tu
    i ówdzie lepi do rąk. Pokost to impregnat, nie ochrona przed robakiem.
    Ma zapach. Zapewne nie pomaga też przy ogniu.
    Trzymałbym się zielonego, który w dodatku łatwo nakłada się ławkowcem.
    Bardziej to moczenie grubym pędzlem niz malowanie.

    Uważaj zeby zielona, goła więźba za bardzo nie stała na deszczu.
    Podobno się wypłukuje.

    --
    A S

  • 18. Data: 2018-09-27 21:41:59
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam

> [...]
    > wyjść jak Zabłocki na mydle. Po wrednych mordach tych expierdów poznasz. ;)

    Też Cię lubię.A jakbyś nie wiedział- tu jest forum dyskusyjne.
    A rady ekspertów to na innym kanale są. Miłego.

    A co do merytuma.Jeżeli masz już więżbę (a pod dachem), to to drewno schnie.Jeżeli
    było czymś zaimpregnowane, to teraz lubi pękać.I cala impregnacja idzie się pieprzyć,
    bo cokolwiek by nie było, to ma dostęp do żywego drewna.Ona byla konieczna, bo by
    grzyby (sinizna) jeszcze w tartaku mogły je napocząć.
    A co może uszkodzić?Jeżeli usunąłeś resztki kory, to jaja kornika dawno uschły.No,
    jak nie usunąłeś, to masz przerąbane, bo kołatek najpierw osadza się na takich
    miejscach. A jak już jest w środku, to tylko się staraj żeby znajomych nie
    zapraszał..Spuszczel woli lekko wilgotne.No i grzyby- też suchego nie lubieją.
    Bo zapomniałem jeszcze o ogniu- ten akurat woli suche....
    A czym? Ja bym opryskał wodnym roztworem z boraksem, choć ze dwa razy. Każdy
    impregnat wchodzi maksymalnie do 2-3 milimetrów w drewno, więc cudów nie oczekuj.Ta
    głębokość wystarczy żeby zabezpieczyć- albo przynajmniej obrzydzić.Plusem wodnych
    impregnacji jest fakt, że można do roztworu (ale raczej drugie pryskanie) dołożyć
    lakieru akrylowego.Dodatkowo utwardzi. Są zresztą gotowe środki tego typu.A kolor
    jest konieczny, żebyś wiedział gdzie pomalowałeś.
    Kapon nie jest najlepszym środkiem ale bardzo pomaga w paleniu.Tak samo stary olej-
    wilgoć która jeszcze jest w drewnie nie ma jak wyjść.Więc kiśnie w środku, a grzyby
    mają radochę.

  • 19. Data: 2018-09-27 22:04:08
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 27.09.2018 21:41, abomito pisze:

    > Też Cię lubię.A jakbyś nie wiedział- tu jest forum dyskusyjne.
    > A rady ekspertów to na innym kanale są. Miłego.

    Uderz w stół... ;)

  • 20. Data: 2018-09-28 01:14:01
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Dlatego drewno kupuje się suszone, strugane . Nie trzeba żadnej chemii wtedy.