  • 51. Data: 2019-01-01 20:04:44
    Temat: Re: Czyszczenie powietrza w mieszkaniu w zimie.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 stycznia 2019 19:47:18 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Wylot z chałupy jest jednocześnie wlotem do wymiennika ;)

    Czyli nie wylot, a wlot do wymiennika;)
    Bo wyloty reku tez zapewne mają.

  • 52. Data: 2019-01-01 21:57:45
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > No co kilka dni trzeba dolewać, to fakt. Nie jest to mocno upierdliwe
    > ale czas zajmuje.

    Jakiej pojemności masz te nawilżacze? Ja rozpylam ~10l/24h żeby
    utrzymywać 40-45% przy ujemnej temperaturze.

    > Nawet nie wiem czy do WM da się doczepić jakieś nawilżanie...

    Potrzebujesz do tego fabrycznego króćca? :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 53. Data: 2019-01-01 22:04:17
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Wylotowy wystarczy G4, a ten kosztuje grosze. Zwłaszcza, jak sobie sam
    > wycinasz z włókniny po 10zł/m2.

    A F7 dlaczego nie kupujesz na metry? -
    https://allegro.pl/filtr-do-rekuperatora-f7-mata-wlo
    knina-filtracyjna-i5848434746.html

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 54. Data: 2019-01-01 22:56:12
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 1 Jan 2019 22:04:17 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > A F7 dlaczego nie kupujesz na metry? -
    > https://allegro.pl/filtr-do-rekuperatora-f7-mata-wlo
    knina-filtracyjna-i5848434746.html

    Bo:

    a) nijak tak cienkiej włókniny nie zamocujesz w ramce bez klejenia
    (wystarczająco długo naszukałem się odpowiednio grubej włókniny G4)

    b) wydaje mi się, że "harmonijka" ma większą powierzchnię filtracji

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 55. Data: 2019-01-01 22:58:03
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 1 Jan 2019 11:04:44 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Czyli nie wylot, a wlot do wymiennika;)
    > Bo wyloty reku tez zapewne mają.

    Tak, ale na wylocie jest po prostu kratka na ścianie. A ten drugi filtr też
    za czysty nie jest po jakimś czasie - kurz + pył z prac remontowych robią
    swoje.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 56. Data: 2019-01-01 23:35:51
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 stycznia 2019 18:42:02 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > A po co na wylocie filtr?

    Bo filtr jest przed wentylami. Głównie po to żeby chronić wentylator przed
    ew. kurzem, czy czymś grubszym co by mogło wpaść i narobić w nim szkód.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 57. Data: 2019-01-01 23:37:46
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 stycznia 2019 22:55:18 UTC+1 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    knina-filtracyjna-i5848434746.html

    > Bo:
    >
    > a) nijak tak cienkiej włókniny nie zamocujesz w ramce bez klejenia
    > (wystarczająco długo naszukałem się odpowiednio grubej włókniny G4)

    Nie wiem jaką ramkę masz na myśli - ja mam filtry na ramce z pręta fi
    6 (na oko) i po prostu wycinam tkaninę o 2cm dłuższą i szerszą niż ramka,
    zawijam i zwykłym zszywaczem biurowym zszywam dookoła. Chwila moment i
    gotowe. Oczywiście taki filtr ma mniejszą powierzchnię niż "harmonijka"
    ale kosztuje kilka razy mniej więc wolę sobie wymienić po dwóch miesiącach,
    niż po czterech w sezonie ale mieć go kilka razy taniej ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 58. Data: 2019-01-02 11:55:50
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 1 Jan 2019 14:37:46 -0800 (PST), Adam Sz. napisał(a):

    > Nie wiem jaką ramkę masz na myśli - ja mam filtry na ramce z pręta fi
    > 6 (na oko) i po prostu wycinam tkaninę o 2cm dłuższą i szerszą niż ramka,

    Niestety w sieci nie ma zdjęć, ale to jest taka plastikowa rama z rowkiem
    dookoła i kilkoma poprzecznymi wzmocnieniami/szprosami. Tak, że włóknina
    wchodzi w ten rowek i opiera się na wzmocnieniach. Dzięki temu nie trzeba
    nawet idealnie tego ciąć.

    Sposób, który opisujesz, pewnie też wypróbuję w przyszłym sezonie. Nie wiem
    tylko jak urządzenie zareaguje na zwiększone opory i czy mi nie powie od
    razu "zmień filtr". Ten pręt sobie sam robiłeś (spawałeś?), czy jakiś
    gotowiec był w zestawie?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 59. Data: 2019-01-02 12:09:33
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 2 stycznia 2019 11:54:54 UTC+1 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    > Sposób, który opisujesz, pewnie też wypróbuję w przyszłym sezonie. Nie wiem
    > tylko jak urządzenie zareaguje na zwiększone opory i czy mi nie powie od
    > razu "zmień filtr".

    To wszystko zależy już tylko od oporów w instalacji i samych wentyli
    (czyli parametrów centrali - jaką ma moc ssania :)

    > Ten pręt sobie sam robiłeś (spawałeś?), czy jakiś
    > gotowiec był w zestawie?

    Ja na tych prętach miałem oryginalne filtry. Kasety były jako opcja,
    nigdy ich nie dokupiłem ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.