    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Dachówka, jak długo wytrzymuje?
    Supersedes: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Date: Wed, 26 Jul 2017 11:04:27 +0200

    Pan Jacek przymierza się do wymiany pokrycia dachu (blacha) na dachówkę:

    > Blacha, jak to blacha. Estetyczna jest średnio i co 7-8 lat trzeba
    > malować. Dachówka wydawała mi się "bezobsługowa" i "wieczna".
    > Wczoraj dowiedziałem się, że kolega, który mieszka już 20 lat pod
    > dachówką będzie ją wymieniał. Jako powód podaje, że zarosła porostami i
    > jest brzydka. Za czyszczenie i lakierowanie policzyli mu 17 tys. więc
    > zdecydował się dołożyć 10 i wymienić w całości.
    > Czy to możliwe, że dachówka tak krótko wytrzymała? Z tego, co pamiętam,
    > to kupował jakąś dachówkę lakierowaną lub szkliwioną z wyższej półki.

    Ludzie krótko wytrzymują. W Polsce kwitnie teraz handel starym drewnem.
    Wyszukuje się u chłopa starą stodołę i składa mu się ofertę, że za darmo
    wymieni wszystkie deski na nowe. Chłop zadowolony. A to co zostało zdjęte,
    jedzie do Szwajcarii czy gdzieś i jest upłynniane za wielokrotność nowego
    drewna. Polska nie jest krajem dachówki, ale obrót starymi też istnieje
    (znam przypadki). Oczywiście nie dotyczy to jakiegoś lakierowanego
    badziewia "z wyższej półki".

    --
    Jarek