  • 11. Data: 2009-01-03 15:39:06
    Temat: Re: Deszczówka jako źrodło wody szarej
    Od: "kris" <K...@w...pl>

    > szybko sie robia zacieki. Z praniem jeszcze gorzej. Poza tym to troche
    > niezgodne z prawem. Nie wolno chyba wpuszczac do sciekow niczego co nie
    > przyszlo z wodociagow.

    Kurcze a ja wylałem do ścieków butelke starej wody mineralnej- co mi za to
    grozi?

    Krzysiek

  • 12. Data: 2009-01-03 15:43:13
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    __\\//\\//aldek napisał(a):

    > Użytkownik "krys" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > [...]
    >
    > Każdy zakład komunalny zajmujący się dostarczaniem wody i
    > odprowadzaniem ścieków, umożliwia zainstalowanie oddzielnie
    > opomiarowanego ujęcia zewnętrznego, z którego pobór jest odliczany od
    > ilości ścieków.

    Ale mimo tego chyba nikt nie instaluje licznika objetości oddawanych
    ścieków?

    --
    Justyna

  • 13. Data: 2009-01-03 22:36:14
    Od: BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be>

    krys pisze:

    > Ale mimo tego chyba nikt nie instaluje licznika objetości oddawanych
    > ścieków?

    Niby nikt nie instaluje, ale ...
    Sa "specjalisci", ktorzy podlaczaja deszczowke do sciekow. W efekcie
    kanaliza nie wyrabia przy wielu takich "instalacjach". Wtedy wpadaja na
    osiedle wodociagi i robia inspekcje. Podobno maja sposoby na wykrycie
    podlaczenia deszczowki i wlepiaja niemale kary.

    --
    Pozdrawiam,
    BbT

  • 14. Data: 2009-01-03 23:06:46
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 3 Sty, 23:36, BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be> wrote:

> [...]
    > osiedle wodociagi i robia inspekcje. Podobno maja sposoby na wykrycie
    > podlaczenia deszczowki i wlepiaja niemale kary.

    Zamierzona niedoróbka - uzbrajanie terenu tylko w kanalizację ściekową
    bez burzowej...

  • 15. Data: 2009-01-04 10:06:21
    Od: "robert" <r...@s...pl>

> [...]
    > osiedle wodociagi i robia inspekcje. Podobno maja sposoby na wykrycie
    > podlaczenia deszczowki i wlepiaja niemale kary.

    sposób jest prosty, wpuszczają dym do kanalizacji i patrzą z której rynny
    się ulatnia :-)
    jak jakaś baba wyleci z awanturą, że jej kuchnię zadymiło, to przy okazji
    wiadomo, że ma kratkę wentylacji wspólnie z pionem kanalizacyjnym :-)

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 16. Data: 2009-01-04 15:23:14
    Od: TomekB <tbloch!$!WYTNIJ_TO!$!@interia.pl>

    Dnia Sun, 4 Jan 2009 11:06:21 +0100, robert napisał(a):

    > sposób jest prosty, wpuszczają dym do kanalizacji i patrzą z której rynny
    > się ulatnia :-)

    Chyba jednak muszą być bardziej cwani. Widziałem instalację deszczówki
    zasyfonowaną i podłączoną do kanalizy. Żaden dym nie pomoże :).

  • 17. Data: 2009-01-04 18:16:32
    Od: BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be>

    Panslavista pisze:

    > Zamierzona niedoróbka - uzbrajanie terenu tylko w kanalizację ściekową
    > bez burzowej...

    A dlaczego zamierzona? Jakis wiekszy spisek?

    --
    Pozdrawiam,
    BbT

  • 18. Data: 2009-01-04 19:04:29
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    krys pisze:

    > Ale mimo tego chyba nikt nie instaluje licznika objetości oddawanych
    > ścieków?

    Jak nie jak tak? ja na zaworze kanalizacji podciśnieniowej mam licznik
    otwarć - każde otwarcie to wypompowanie 40L ścieków. wiec jak

    liczba cykli x 40L x 1,1 > ilość wody zużytej - woda od licznika
    ogrodowego to rozpoczyna się inspekcja.
    Moja babcia taką miała. A to wszystko przez projektanta kanalizacji co
    umieścił studzienkę w najniższym punkcie działki i przez wieko
    przedostawała się woda opadowa. Nie była to jej wina ze tak ma
    ukształtowany teren bo można było studzienkę dać 30cm wyżej. Na
    szczęście ze względu na przyczyny i niewypłacalność babci umorzono jej
    karę 10 000zł w zamian ze sama na swój koszt wykona zabezpieczane
    przeciwko dostawaniu sie wody opadowej co wynosiło zbudowanie 40cm
    ścianki dookoła i zamontowaniu na tym podwyższeniu włazu studzienki.

  • 19. Data: 2009-01-05 19:40:05
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Znajomy (w Niemczech) ma pod tarasem zbiornik, do którego wpada cała
    deszczówka z dachu. Pierwsza komora 2 m sześć, potem przelew i druga bodajże
    6. Na końcu filtr mechaniczny i hydrofor.
    Używa tego do spłuczek, do pralki, zmywarki do mycia auta no i do
    podlewania. Chwali, że znacznie mniej proszku do prania zużywa, bo woda
    miękka. O żadnych wadach nie wspominał, poza kosztami wykonania i okresowych
    brakach deszczówki w lecie.
    Jacek