  • 21. Data: 2012-01-31 08:51:06
    Temat: Re: Dla sceptyków i niedowiarków
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    news:4f279e5f$0$1217$65785112@news.neostrada.pl...
    > Ogrzewanie podłogówki z solarów mam od grudnia 2010roku. Już w lutym tamtego
    > roku przez jakieś 1/3 miesiąca miałem ciepłą podłoge z solarów, gdyż luty
    > był słoneczny.

    nie przekonasz takich, hehe. Cały pic polega na tym ze kolektory generalnie sa drogie
    i do tego mozna sie przyczepić - ale nie - desperaci walczą z sama ideą kolektorów.
    Więc jak ktos mnie pyta to odpowiadam wciąż - w tych cenach sie nie opłacają.
    Dla przykładu aukcja z allegro koszt montazu juz po dofinansowaniu kolektorów
    2x1,86m2 to 5300zł (o kosztach kredytu nie wspominam juz) - uzysk roczny z nich to
    2x1,86x280kWh/m2=1019kWh dzieki którym ogrzewanie gazem kosztowało nas mniej 224zł.
    Wobec tego spłata tego ustrojstwa to ponad 20lat, a za 20 lat to one sie rozpadną.
    Czyli czarno na bialym ze sie nie opłaca -ale to nie znaczy ze one nie działają :-)

    Jak dla mnie trzeba je sobie zorganizowac tak aby to było maksymalnie tanio a to
    oznacza samoróbkę.

    b.

  • 22. Data: 2012-01-31 09:13:50
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 31-01-2012 o 09:11:47 4CX250 <t...@p...ornet.pl> napisał(a):

    > BO to jest cżłowiek jeden z wielu co to w życiu nie stał nawet przy tym
    > ale będzie strugał znawcę rozpowiadając teksty w stylu" kolektory w
    > zimie nie grzeją"
    Marek, Maniek przestańcie karmić trolli bo tylko bicie piany wychodzi,
    oni mają mają za małe rozumki żeby do nich dotarło co im klarujecie,
    fakty do nich nie docierają.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 23. Data: 2012-01-31 09:32:40
    Od: a...@p...pl

    czesc,

    dolacze sie do tematu:

    ostatnio myslac nad rozliczeniem wodu w swoim domu, a dokladnie, w
    ktore punkty poborug generuja jakie zuzycie.

    1. malutkie wodomierze (nie musza miec duzej dokladnosci i
    homologacji) wkrecane miedzy zaworem 1/2cala a np. spluczka, umywalka
    - ale nie ma takowych, no chyba ze nie znalazlem

    2. innym rozwiazaniem bylby wlasnie czujnik przeplywu: kawalek rurki z
    turbinka/wiatraczkiem w srodku i jakis zwieracz (pod impulsator).
    Takie impulsy na kabelku lub radiowo

    gdyby taki czujnik dalo sie powkrecac na wszystkich punktach, to w
    korelacji z impulsami z wlasciwego wodomierza z wyjsciem impulsowym,
    daloby sie monitorowac/rejestrowac zuzycie wodu w danych punktach
    poboru.

    Czy ww. "wynalazki" sa moze gdzies dostepne?

    --
    ThinkXtra

  • 24. Data: 2012-01-31 09:33:23
    Od: a...@p...pl

    sorry, o jeden post za nisko

    --
    ThinkXtra

  • 25. Data: 2012-01-31 10:00:01
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 31 Sty, 08:55, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:
    > Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:1326348c-c2bc-4199-b9a1-f4d583635701@
    m5g2000yqk.googlegroups.com...

    > To skąd się wzięło wczoraj 12kWh a w sobotę 15kWh?

    Na tych slupkach http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/731e5d6884d429d5
    .html
    nie ma ani razu 12kWh.
    W niedziele jest 8kWh w piatek 10kWh.
    Nawet jak podbijesz te 6-8 do 12-16 to i tak zyski zimowe sa na tyle
    niewielkie ze sens inwestycji przy kosztach dodatkowych na poziomie
    10-15kzl jest taki sobie.

    > No i masz. Jak piszę że zbiornik 300l mi nagrzewa do 40stC to nikt nie
    > wierzy jak na dowód daję fotki z mocy i statystyk to
    > piszecie że tyo taki gadżet który nic nie pokazuje.

    Nie rob ze mnie towarzysza. Ja nie "piszecie".
    Poszperaj w guglu moich elaboratów na temat solarów w okresie jesien
    wiosna i uwag na temat zimy.

    > Kto wątpi niech wątpi. Ja wiem - a nie zakładam - że ilość energii w zimie
    > jest na tyle dostateczna żeby zgromadzić w ciągui 8miu godzin 15kWh energii
    > z 5,4m2 solarów. Wiem że tak jest bo mi tak zbiornik 300l się nagrzewa od
    > słońca.
    > Wiem też jaki dodatni wpływ na większą moc ma wszechobecny śnieg od którego
    > mnostwo promieni  słonecznych odbija się i trafia na powierzchnie kolektora.

    Tego nie neguje. Tyle ze nawet jak policzymy te 15kWh to w jeden sezon
    grzewczy (150 dni) dodatkowo uzyskasz cos w okolicy 1100zl (liczac po
    kosztach energii elektrycznej 50g/kWh). Grzanie weglem wyjdzie jeszcze
    taniej.
    Tracic na inwestycji w solary nie bedziesz ale pozytek z nich jest
    taki sobie.
    Czytam sobie o tych waszych bojach bo tez chcialem sobie solary
    sprawic ale upewniacie mnie ze ceny osprzetu lub ceny energii narazie
    nie sa takie zeby moj portfel poczul zmiane.

    > W sobotę było 15kWh  w ciągu 8 godzin. Wczoraj było 12kWh.
    > I nie licz 6m2, tylko 5,4m2, bo taka jest powierzchnia czynna kolektorów.

    OK. Tyle ze to drobne korekty. Wieksze wachania mozna oczekiwac od
    pogody niz od tych korekt.
    Ale racja skoro tak wczoraj wyszlo to srednia troche podskoczy.

    > Co? Juz w sobotę miałem ciepłą podłogę z solarów. Kolektory po nagrzaniu
    > wody w zbiorniku do 38stC  przestawił zawór trójdrogowy na podłogówkę.
    > Ogrzewanie podłogówki z solarów mam od grudnia 2010roku. Już w lutym tamtego
    > roku przez jakieś 1/3 miesiąca miałem ciepłą podłoge z solarów, gdyż luty
    > był słoneczny.

    Chodzilo mi nie o to ze sobie czasem pogonisz podlogowke solarami
    tylko o to ze zmieni sie udzial zrodla solarnego w calym zuzyciu
    ciepla w CO.
    To ze przez 10 dni lutego na pare godzin w dzien ci sie przelaczy
    ogrzewanie na solara mnie nie dziwi.
    Jak mialem solar zrobiony z kaloryfera na ogrodku to tez mozna sie
    bylo nim poparzyc.
    W kwietniu taka samorobka grzala dosyc sprawnie 120l zbiornik.
    Zreszta wystarczylo na minute lub dwie zatrzymac przeplyw w rurkach i
    mozna sie bylo ta woda poparzyc.

    Jak sam planowalem instalacje to tez bylem zdecydowany na plaskie
    kolektory (bo sa wystarczajaco dobre wiosna-jesien a dosyc tansze i
    mniej problematyczne) ale mialem zamiar miec minimum 10m2 jesli nie
    15.
    Ale odpuscilem bo kasy nie bylo i wyszlo na to ze dosyc dlugo bym
    musial czekac na jej zwrot.
    Dodatkowo nie instalowal bym tych solarow na dachu. Po zasypaniu
    sniegiem czekala by mnie wycieczka na gore albo brak zyskow...

    A na okres zimowy planowalem przelaczac instalacje na podgrzewanie
    wstepne CWU. U ciebie dzieki duzemu zbiornikowi jest to mozliwe ot
    tak. U siebie planowalem troche inny uklad.
    Dlatego sie w tym watku udzielam bo chcialem zawsze wiedziec ile
    srednio mozna uzyskac z 1m2 w okresie zimowym. I wyszlo ze sie wiele
    nie pomylilem.

  • 26. Data: 2012-01-31 10:15:43
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    >Jak dla mnie trzeba je sobie zorganizowac tak aby to było maksymalnie tanio
    >a to oznacza samoróbkę.

    O właśnie. Ja sobie je zorganizowałem, czyli po cenach mocno obniżonych
    kupiłem u znajomego który ma sklep i zakład hydrauliczny,
    Wszystko włącznie ze sterownikiem sprzedał mi po niziutkiej marży. Takie
    ceny dostałem w zamian za to że ja jemu zapewniłem że cały dom wszystko co
    będę potrzebował do spraw hydraulicznych to u niego kupię.
    Stelaż sam pospawałem kosztował mnie tyle co materiał 40zł + prąd do
    spawarki. Grupa pompowa? A co to u mnie jest? U mnie to luzem poskręcane
    pompki, przepływomierz, zawory, kształtki mosiężne i naczynie wzriorcze.
    Wszystko zrobiłem sam.

    Fundusz kredytowy na solary biorą tylko ci co nie potrafią liczyć:)

    Marek

  • 27. Data: 2012-01-31 10:17:14
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
    > sorry, o jeden post za nisko

    Spoko. Mnie sie tez zdarzylo ale ja mam alibi. Bylem po kilku drinkach :)

    Marek

  • 28. Data: 2012-01-31 10:23:54
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    bb.googlegroups.com...
> [...]
    Nawet jak podbijesz te 6-8 do 12-16 to i tak zyski zimowe sa na tyle
    niewielkie ze sens inwestycji przy kosztach dodatkowych na poziomie

    Ptoki ty masz kurzą ślepotę czy co???
    Ty popatrz na właściwe słupki a nie na godziny pracy na tym wykresie.

    >Poszperaj w guglu moich elaboratów na temat solarów w okresie jesien
    >wiosna i uwag na temat zimy.

    Przecież ty nawet wykresu statystyk z objasnieniami obok nei potrafisz
    zrozumieć.

    Buahahahahahaha!

    Reszty twojej wypowiedzi NAWET NIE CZYTAM.

    Marek

  • 29. Data: 2012-01-31 10:26:13
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Fundusz kredytowy na solary biorą tylko ci co nie potrafią liczyć:)

    nie rozpatrywałem sprawy w ten sposób ze bierzemy kredyt na solary i dopłatę a kredyt
    spłacamy na drugi dzień. Da sie? Ile taka kombinacja moze kosztować?

    b.

  • 30. Data: 2012-01-31 10:28:10
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]

    zrozumieć.

    Buahahahahahaha!

    Reszty twojej wypowiedzi NAWET NIE CZYTAM.

    Założę się że kogucik też ma kurzą ślepotę bo ciągle pisze o 3-5kWh.

    Marek