  • Data: 2010-10-13 18:35:14
    Temat: Re: Dom inteligentny a Xcomfort
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.10.2010 16:37, robercik-us pisze:

    > Myślę, że to dobra koncepcja. Ja właśnie testuję swoją instalację co i
    > widzę, że jest zaprojektowana raczej dobrze :-).

    :)

    > Sama idea sterowników pogodowych i pokojowych wydaje się być ok :-), ale
    > nadmiar elektroniki, to już jak dla mnie przesada.

    Tu widze mamy totalnie rozne zdanie :) Ale co po dobrej elektronice,
    kiedy hydraulika zla, wiec rady "tradycjonalistow" rowniez sa bardzo
    istotne w calym systemie.

    No i jeszcze jeden dylemat - instalowac kociol gazowy czy nie instalowac?
    Glownym zrodlem ciepla bedzie kociol na pelet. Pelet dla tego, ze w
    miare tani, mozna tym rozsadnie sterowac i nie brudzi tak jak wegiel.
    Ale latem ... troche bez sensu grzac kotlem na pelet tylko cwu, wiec
    mysl o kotle gazowym dla zapewnienia sobie stale cieplej wody w kranie.
    Tyle, ze to drogie przylacze, kolejny rachunek do placenia czy sie uzywa
    czy nie itd.
    A moze elektryczny przeplywowy podgrzewacz dla kazdego kranu/prysznica?
    Wtedy, o czym juz pisalem, zastapily by one uklad cyrkulacji w okresie
    grzeczym.
    Albo grzac zasobnik grzalka elektryczna i ew od czasu do czasu dogrzac
    kotlem?
    No chyba, ze solary? Ale to malo pewne a jak pewne to drogie (w sumie w
    wersji minimum tez drogie).
    Co bedzie bardziej oplacalne (przy zachowaniu komfortu uzytkowania!) na
    przestrzeni powiedzmy 10 lat?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk