  • Data: 2010-10-13 20:14:45
    Temat: Re: Dom inteligentny a Xcomfort
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:op.vki4kcft1cvm6g@linux-rj.dom...
    Dnia 13-10-2010 o 19:36:19 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    >Bo grzeje mimo że temp rośnie na zewn, ale to mozna połączyć tak
    >że termostat wew włącza piec a pogodówka na podstawie przyrostu temp
    >zewn odpowiednio wcześniej go wyłączy bo temp wew 'dojdzie' do planowanej
    >na wskutek
    >podwyższenia zewnętrznej. Zysk jest taki że piec idzie pełną mocą czyli na
    >max
    >sprawności i tylko tyle ile trzeba, nie musi mieć modulacji płomienia.

    >Taki sterownik będę właśnie robił :)

    Mi w zeszlym roku wyszlo, ze mniej wiecej im wyzsza moc tym wieksze sa
    straty. Kiedy odpalalem kociol na pare godzin wieczorem kiedy bywalem na
    budowie to kociol pracowal z troche wiecej jak polowa mocy. W miare
    rozgrzewania posadzki moc malala, ale zuzycie gazu wychodzilo o ile dobrze
    pamietam ok. 6m^3 i wiecej na te pare godzin. W miare ochladzania i temp.
    ponizej zera zostawilem ogrzewanie na cala dobe i drugiej, trzeciej doby
    kociol przez cala dobe spalal 2-3m^3. W moim przypadku odpalanie kotla na
    pare godzin wychodzilo nawet trzy razy drozej niz zostawienie ogrzewania
    caly czas wlaczonego. Trudno to wytlumaczyc matematycznie, bo kociol ma niby
    podobna sprawnosc w calym przedziale mocy, ale faktow nie zmienie. Mysle, ze
    praca zgodnie z krzywa to nie tylko komfort, ale rowniez oszczednosci.
    Podobnie bylo u mojego sasiada kiedy zamieszkal pierwszego roku. Wylaczali
    kociol na cala dobe a kiedy rano wlaczali to kociol kotlowal do poludnia by
    zrownowazyc temp. teraz grzeja caly czas z minimalnym obnizeniem nocnym i
    twierdza, ze rachunki sa nizsze. To na pierwszy rzut oka kluci sie z
    mniejszymi stratami dobowymi spowodowanymi mniejsza roznica temp., ale byc
    moze same straty kominowe sa jednak wieksze przy wiekszych mocach kotla. U
    mnie temp. spalin mierzna przez uruchamiacza w zeszlym roku przy chyba nawet
    pelnej mocy to 20C, nie wiem jak to bedzie przy nizszych mocach, ale pewnie
    znacznie mniej.
    Pozdro.. TK