  • 61. Data: 2010-10-11 09:17:27
    Temat: Re: Dom inteligentny a Xcomfort
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:d1237a61-298c-4eaa-a595-bb9c3b89752e@a19g2000vb
    i.googlegroups.com...

    >Tak. Zdecydowanie. Szczegolnie pod wzgledem pozniejszej regulacji
    >tego. Bo zrobic to nie problem. Ale wyregulowac tak, zeby jednym

    A gdzie tam...

    >sterownikiem (np. pogodowym) grzac i w pomieszczeniach z grzejnikami
    >nie miec zimniej to juz trudno :) Trzeba stosowac dodatkowe czujki w
    >tych pokojach. Niepotrzebna komplikacja!!

    Nie czujniki tylko sterownik do dwoch obiegow.

    Pozdro.. TK

  • 62. Data: 2010-10-11 09:26:36
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    i.googlegroups.com...
    On 11 Paź, 00:02, "kiki" <k...@k...net> wrote:

    >Mozesz ustawic jakas krzywa, a potem ustawic przesuniecie
    >charakterystyki pogodowej w jedna, czy druga strone (wybierasz sobie o
    >ile C). Pozatym mozesz ustawic max. temp zasilania - czyli uciac
    >troche krzywa przy najnizszych temp. na zewnatrz. IMHO z takimi
    >opcjami spokojnie wyregulujesz wszystko perfekt :)

    Takie rzeczy to chyba wszystkie szanujace sie sterowniki maja. Podejzewam,
    ze Kiki ma cos zle ustawione, zle dobrana wyjsciowa temp. zasilania i zbyt
    pionowa krzywa. Zreszta jak krzywa ma nie byc liniowa skoro straty budynku
    sa liniowe? Moze wplyw temp. wewnetrznej zbyt maly a to przeciez tez sie
    ustawia.

    Pozdro.. TK

  • 63. Data: 2010-10-11 09:44:10
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 11-10-2010 o 11:12:19 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    > Dnia 11-10-2010 o 09:05:44 Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    > A ja tez tak mam i nie wiem co Was panowie podnieca, bo u mnie w tzw.
    > brodziku jak i w reszcie domu ciepla podloga nie jest.
    To źle ma być ciepła, w łazience ma być wyraźnie ciepła
    w brodziku szczególnie, wtedy jest baaaardzo przyjemnie :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 64. Data: 2010-10-11 09:49:47
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    wiadomościnews:op.vkelb0au1cvm6g@linux-rj.dom...
    > Dnia 11-10-2010 o 09:05:44 Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    > A ja tez tak mam i nie wiem co Was panowie podnieca, bo u mnie w tzw.
    > brodziku jak i w reszcie domu ciepla podloga nie jest.

    Akurat w lazience uczucie ciepla u mnie wystepuje. Moze dlatego ze tam
    mam rozstaw 5-7cm no i jest tam ceramika :) Zreszta, jakbys nie mial w
    brodziku petelki to wchodzac gola stopa z podlogi lazienki (nawet
    jezeli wedlug Ciebie ona jest zimna) do brodzika - poczulbys co to
    dopiero znaczy "zimno" :-) Ceramika bez podlogowki w zimie zawsze
    wydaje sie mrozna dla golej stopy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 65. Data: 2010-10-11 10:41:53
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

> [...]
    > sa liniowe? Moze wplyw temp. wewnetrznej zbyt maly a to przeciez tez sie

    Już doszedłem jak tym sterować ale nie jest to takie proste dla każdego
    budynku. Wymaga zabawy.

  • 66. Data: 2010-10-11 11:32:11
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    >To źle ma być ciepła, w łazience ma być wyraźnie ciepła
    >w brodziku szczególnie, wtedy jest baaaardzo przyjemnie :)

    bo ciepla to jest wtedy kiedy dosc mocno grzeje. A grzeje wtedy kiedy dom ma
    straty ciepla. U mnie podłogoa była przyjemnie ciepła az pewnego czasu
    dołożyłem na elewacje 5cm styropianu. Od tej pory podłoga jest zimna, w domu
    ciepło :)

    b.

  • 67. Data: 2010-10-11 17:10:26
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    .googlegroups.com...

  • 68. Data: 2010-10-11 17:13:30
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    .googlegroups.com...

    >Akurat w lazience uczucie ciepla u mnie wystepuje. Moze dlatego ze tam
    >mam rozstaw 5-7cm no i jest tam ceramika :)

    A co 5 -7cm to moze i tak, ja mam co 10.

> [...]
    >jezeli wedlug Ciebie ona jest zimna) do brodzika - poczulbys co to
    >dopiero znaczy "zimno" :-) Ceramika bez podlogowki w zimie zawsze

    A to napewno, mam porownanie w kotlowni, tam grzeje tylko kociol, sprzeglo i
    mieszacz. Na kotlownie wystarczy a podloga, fakt jest dopiero zimna. :-)

    Pozdro.. TK

  • 69. Data: 2010-10-11 17:16:24
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >To źle ma być ciepła, w łazience ma być wyraźnie ciepła
    >w brodziku szczególnie, wtedy jest baaaardzo przyjemnie :)

    Jedynym wyjsciem byloby podniesienie krzywej i dlawienie przeplywow reszty
    petli, ale tego dla samej lazienki robic nie bede. Wyjsciem byloby zapewne
    zastosowanie mniejszych rozstawow jak Adam pisze, ale 10cm wydawalo mi sie
    wystarczajace.

    Pozdro.. TK

  • 70. Data: 2010-10-11 17:25:56
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > Już doszedłem jak tym sterować ale nie jest to takie proste dla każdego
    > budynku. Wymaga zabawy.

    Przy grzejnikach wydaje mi sie dosc proste, podlogowka to zapewne wieksze
    wyzwanie, choc mi poszlo w ciagu moze trzech premierowych dni. Wystarczylo
    dobranie wlasciwej krzywej i po sprawie. Temp. mozna powiedziec jak drut bez
    wahan wiekszych jak 0,5C. W okolicy zera na zewnatrz cos tam czasem wybiega
    wiecej poza te granice.

    Pozdro.. TK