  • 51. Data: 2010-12-14 16:13:47
    Temat: Re: Dom prefabrykowany - ufać temu?
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:ie7prg$96e$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "sendilkelm" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To jest pryszcz. Brak akumulacyjnosci cieplnej szybciej skutkuje tym ze w
    > upały w domu tez jest upalnie. To wada drewniaków i trzeba sie z tym
    > liczyć.

    To jest pryszcz. Brak akumulacyjnosci cieplnej szybciej skutkuje tym ze w
    upały w domu w nocy jest chlodniej niz przy duzej akumulacyjnosci..

  • 52. Data: 2010-12-14 16:14:36
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "sendilkelm" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Bo bywają miejsca w PL (XXI wiek, srutututu...), gdzie okresowo nie ma
    > prądu. Nie ma prądu, nie ma ciepła. A zwierzaki domowe chcą żyć. :-)

    Ale jest obowiazek grzac w takim domu pradem?

  • 53. Data: 2010-12-14 17:50:15
    Od: "Henryem" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" >
    > Ja mam szkieletowy drewniany z drewnianą elewacją, częściowo z
    > prefabrykatów,.....

    spytam przy okazji...czy dawałes coś ocieplającego pod tą drewnianą
    elewację?
    Pytam ,bo na wiosnę będę stawiał szkielet drewniany i chciałbym go jeszcze
    ocieplić dodatkowo przed położeniem elewacji drewnianej.
    Wykonawca rzucił "a może od środka zrobimy"- to nie bardzo mi się podoba, bo
    i tak domek ciasny będzie a nie chciałbym tracić niezbędnej przestrzeni.

    pzdr
    Henryem

  • 54. Data: 2010-12-14 17:56:41
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Dziwne. W moim drewnianym domku odczuwa em mniejszy upa , ni w
    > murowanym rodzic w.
    >
    > ALE u mnie jest "jak na byka" izolacja pod dachem (do 30cm waty szklanej
    > i jeszcze przestrze powietrzna).

    i weźmy pod uwagę fakt, że czy to dom drewniany, czy murowany, to dach
    jest zrobiony tak samo, czyli po "kanadyjsku"...:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 55. Data: 2010-12-14 18:05:30
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    wiadomości news:4d077622@news.home.net.pl...
    > Dziwne. W moim drewnianym domku odczuwałem mniejszy upał, niż w
    > murowanym rodziców.

    U mnie zabraniam w upałach otwierać okna :-) Wtedy da sie żyć. Wietrzymy
    wtedy tylko nocą.
    Inaczej masakra- wpuścisz powietrze 35stopni, to prawie tyle w domu jest.
    Nie mam GWC, moze by to cos pomogło.

    b.

  • 56. Data: 2010-12-14 18:08:49
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > spytam przy okazji...czy dawa es co ocieplaj cego pod t drewnian
    > elewacj ?
    > Pytam ,bo  na wiosn b d stawia szkielet drewniany i chcia bym go jeszcze
    > ociepli dodatkowo przed po o eniem elewacji drewnianej.

    to zrób szerszy szkielet, zamiast standart 10 cm zrób 15 lub 20...

    > Wykonawca rzuci "a mo e od rodka zrobimy"- to nie bardzo mi si podoba, bo
    > i tak domek ciasny b dzie a nie chcia bym traci niezb dnej przestrzeni.

    zrób większy o 20cm dom i wyjdzie na to samo...:-)
    ludzie, czy wy nie przesadzacie z tą oszczędnością przestrzeni...?:-)
    ocieplenie od środka ma swoje wady (mniejsza przestrzeń, to mały
    pikuś...), chociażby problem z ociepleniem na styku ścian wewnętrznych
    (jeśli najpierw stawiasz, a potem docieplasz), tam tracisz ciągłość
    ocieplenia i masz mostki (o dziurze w paroizolacji nie wspomnę, jeśli
    jeszcze domek bardziej z bala niż ze szkieletu, to masz problem z
    punktem rosy, za cholerę nie wypada tam, gdzie trzeba... ale...
    wracając do szkieletu, powiedz mi, co jest środkiem w ścianie
    szkieletowej, bo to raczej umowna sprawa...:-) masz po prostu cieńsza
    lub grubszą ścianę z wełny i podtrzymująca ją konstrukcje drewniana,
    mało istotne czy bliżej wnętrza czy zewnętrza...:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 57. Data: 2010-12-14 18:33:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.12.2010 18:56, s_13 pisze:

    > i weźmy pod uwagę fakt, że czy to dom drewniany, czy murowany, to dach
    > jest zrobiony tak samo, czyli po "kanadyjsku"...:-)

    Ano. I u mnie i u moich rodziców blachodachówka. Ale u nich pod nią
    tylko 15cm izolacji.

    Inny sąsiad poszedł na całość i ma lane stropy, więc u niego może będzie
    jakaś różnica na korzyść murowanego... Zobaczymy. Gorzej jak się latem
    zdąży rozpalić za dnia i nocą nadal będzie gorący ;)

  • 58. Data: 2010-12-14 18:36:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.12.2010 18:50, Henryem pisze:
> [...]
    > i tak domek ciasny będzie a nie chciałbym tracić niezbędnej przestrzeni.

    Ummm... ocieplenie daje się pomiędzy szkielet.

    Czyli: przyjechały gotowe ściany szkielet + paroprzepuszczalne +
    dylatacja + elewacja z dech po 4cm grubości, a ja potem sobie od środka
    ten szkielet wypychałem wełną mineralną. Potem folia, mały odstęp i
    boazeria z desek grubych na 1,5cm.

    Nic nie tracisz. Przynajmniej w takiej konstrukcji :)

  • 59. Data: 2010-12-14 18:43:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.12.2010 19:08, s_13 pisze:

> [...]
    > ocieplenia i masz mostki (o dziurze w paroizolacji nie wspomnę, jeśli
    > jeszcze domek bardziej z bala niż ze szkieletu, to masz problem z

    Nie tracę i dziur nie mam. Dla uproszczenia przyjmijmy, że szkielet
    składa się ze zbitych w prostokąty belek np. 10x15cm.

    Stawiasz w róg dwie takie ramy. Robi Ci się w rogu "słup" o przekroju w
    kształcie L. Układanie wełny zaczynasz od tego zakamarka a paroizolację
    mocujesz do tego wystającego kawałka.

    No chyba że za mostek uznasz drewno, ale wtedy cały szkielet to mnóstwo
    mostków ;)

> [...]
    > lub grubszą ścianę z wełny i podtrzymująca ją konstrukcje drewniana,
    > mało istotne czy bliżej wnętrza czy zewnętrza...:-)

    Ano.

    A projektanci szkieletowych są bardzo elastyczni.

  • 60. Data: 2010-12-14 21:12:38
    Od: "Henryem" <f...@w...pl>

[...]

    W rzeczy samej, szkielet będzie szerszy(grubszy) niż w projekcie w związku z
    tym zmieści się w nim i 20-tka wełna.
    W projekcie jest dodatkowa warstwa izolacji zewnętrznej 10cm styro ale to
    było do wersji szkieletu z projektu.

    Dom parterowy dla dwojga, powierzchnia 60m2, bez poddasza użytkowego.
    pozdrawiam
    henryem