  • 61. Data: 2010-12-14 21:12:46
    Temat: Re: Dom prefabrykowany - ufać temu?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 13 Gru, 21:18, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > Ale podwazasz to, ze ta technologia wcale nie ma mniejszej bezwladnosci,
    > czy, ze np. zmniejszenie temperatury na czas nieobecnosci nie obnizy jej
    > skuteczniej niz przy wyzszej bezwladnosci, a wiec wcale efektywniej nie
    > zmniejszy wyplywu energii?

    Podwazam bezsens i nieprawdziwosc stwierdzenia, ze skoro budynek
    bardziej akumulacyjny, to zuzywa wiecej energii. To przeciez
    nieprawda. Oczywiscie mozna znalezc przypadki, ze tak jest (np. domek
    "zimowy" tudziez "letniskowy" w ktorym bywa sie rzadko i przerwy w
    ogrzewaniu moga byc rzedu kilku dni) ale chyba w wiekszosci wypadkow
    normalnych domow w ktorych sie zyje, cieplo musi byc caly czas :)
    Zdanie jest tak sformuowane, ze dom niskoakumulacyjny jest lepszy i
    koniec. A to nieprawda :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 62. Data: 2010-12-14 21:13:40
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > No chyba e za mostek uznasz drewno, ale wtedy ca y szkielet to mn stwo
    > mostk w ;)

    10-15 cm drewna, do dupa nie izolacja...

    pozdrawiam
    s_13

  • 63. Data: 2010-12-14 21:18:55
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 13 Gru, 22:53, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:

    > OK, czyli s miny. Kolejny punkt do rozwa enia... i nie wiem czy faktycznie
    > nie jest to najistotniejsze "przeciw". Z drugiej strony - ca y czas kusi to,
    > e dom powstaje w dwa miesi ce a nie pi lat, a i widz sporo wypowiedzi
    > zadowolonych u ytkownik w takich domk w.

    Ze co, ze jak - ze PIEC LAT ??? Moj sasiad od wbicia lopaty w czerwcu
    - mieszkal juz w pazdzierniku. Fundamenty / mury / drewniany strop i
    dach z dachowki ceramicznej. W srodku nie ma tynkow tylko KG. Z
    mokrych robot tylko robili wylewki. Po trzech latach tu i owdzie
    popekalo (nie dziwota) ale sasiad poprawil i nic sie nie dzieje - dom
    stoi i ma sie dobrze :)

    Powiem Ci jak dobrze zgrasz ekipy to w ciagu 6-7 m-cy wybudujesz stan
    zamkniety z wylewkami i tynkami. Bez jakichs wiekszych staran - dluzej
    to poprostu nie trwa. Samo postawienie murow to np 2 tygodnie.
    Zrobienie / zaszalowanie i zazbrojenie stropu to tydzien. Wiecej czasu
    idzie na przerwy technologiczne niz na robote jak masz dobre i szybkie
    ekipy. Jakbys budowal blisko mnie (Wodzislaw Sl) to bym Ci polecil do
    kazdego etapu inna ekipe/czlowieka i mialbys to zrobione w mig,
    perfekt :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 64. Data: 2010-12-14 21:25:44
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 14 Gru, 08:13, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:

    > Na całym świece domy budują firmy budowlane i developerzy i jest to
    > normalne ...
    > Czemu w PL nie ???

    Z powodow ktore opisales. Bo u developera pracuje pan zenek co cale
    zycie wungiel wciepywol do pieca w szkole jako palacz a teraz dorabia
    jako murarz, a franek co mu malte miesza woli co drugi worek cementu
    sprzedac temu co buduje sam systemem gospodarczym. Dlatego lepiej
    budowac (a przynajmniej pilnowac) samemu bo ma sie takie same
    doswiadczenie co budowlancy "developera" i co wazniejsze -
    inteligencje pieciu takich panow zenkow, a to czasem wazniejsze od
    doswiadczenia (vide murowanie szczytow do folii etc ;-)

    System gospodarczy nie oznacza, ze wypakowujesz material z ciezarowki.
    Zreszta - jak wypakowywac, w dzisiejszych czasach? Jak hurtownia nie
    ma HDSa to powinna zniknac z powierzchni ziemi ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 65. Data: 2010-12-14 22:43:57
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 14 Gru, 12:17, "/// Kaszpir ///" <k...@W...gazeta.pl> wrote:

    > Standard niemal e pod klucz. Jedynie czego b dzie brakowa o to drzwi
    > wewn trznych (cho drzwi pomi dzy gara em a kot owni s ) , brak armatury ,
    > brak kafelek/paneli (cho w kot owni i gara u b d ). ciany b d wymaga y
    > pomalowania.

    Kaszpir - nie wnikam w cene (dla mnie wysoka choc zalezy ile dzialka
    jest warta) ale standard "pod klucz" to zupelnie co innego. Z tego co
    rozumiem to Ty dostaniesz dom z golymi scianami i wylewkami. Skoro
    gory nie wliczasz to domyslam sie, ze tam zabudowy KG nie bedzie? Dla
    mnie to jest raczej stan surowy zamkniety (z instalacjami), niz "pod
    klucz", czy nawet developerski. Jezeli uwazasz ze musisz "tylko"
    polozyc kafelki, panele i armature to niezly z Ciebie optymista, bo
    dla mnie to musisz zrobic CALE wykonczenie - a to jest
    gooooooooooooooooora pieniedzy :-)) Czy w cenie masz wliczone
    ogrodzenie, utwardzony podjazd / chodnik do wejscia ? Jaka brama
    garazowa - z napedem chociaz? Jakie drzwi wejsciowe ?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 66. Data: 2010-12-14 22:45:43
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 14 Gru, 12:17, "/// Kaszpir ///" <k...@W...gazeta.pl> wrote:

    > Kredytu na ca y dom nie chcia em bra , bo nie u miecha mi si bra kredytu na
    > kilkadziesi t lat , a w tpie aby bank poszed na to abym wzi kredyt na
    > 320tys na 30lat i sp acil go po roku , zapewne zgodzi by si ale pytanie jak
    > "kar " bym zap aci i ile faktycznie musia bym odda ...

    To nie bank ustala tylko ustawa. Dla kredytow powyzej 80 tys (tak bylo
    5-6 lat temu, nie wiem jak teraz) maja zastosowanie przepisy prawa, a
    wedlug nich masz prawo bez dodatkowych odsetek splacic kredyt przed
    czasem. Zreszta chyba kazdy bank to umozliwia (wiekszosc bez
    dodatkowych oplat) - tak tylko wtracam.. :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 67. Data: 2010-12-14 22:56:05
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 14 Gru, 18:56, s_13 <s...@i...pl> wrote:

    > i weźmy pod uwagę fakt, że czy to dom drewniany, czy murowany, to dach
    > jest zrobiony tak samo, czyli po "kanadyjsku"...:-)

    I sorry ale to akurat w murowanym domu jest jego najwieksza wada (i
    najszybciej psujacym sie elementem :D Kiki Ci powie ;-)

    Nastepny dom to murowany z lanymi betonowymi skosami i ociepleniem
    styro na nim :) Wcale nie przez to, ze wieje, bo u mnie akurat
    wszystko gra, ale babranie sie w welnie to najgorsza z mozliwych do
    wyobrazenia sobie robot ;-) Jakbym mial sam budowac murowany, a
    szkieletor to na pewno wolalbym wziasc w reke kielnie, niz ta cholerna
    klujaca welne ;-) Jakies uczulenie na nia mam:/
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 68. Data: 2010-12-14 22:57:49
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 14 Gru, 19:05, Budyń <b...@g...pl> wrote:

    > U mnie zabraniam w upa ach otwiera okna :-) Wtedy da sie y . Wietrzymy
    > wtedy tylko noc .
    > Inaczej masakra- wpu cisz powietrze 35stopni, to prawie tyle w domu jest.
    > Nie mam GWC, moze by to cos pomog o.

    Nie musisz nawet miec GWC - wystarczy bypass - moj reku ma
    automatyczny. Jak w domu jest np >23stC, a na zewnatrz mniej (letnie
    wieczory / noce)- to omija wymiennik i wpuszcza bezposrednio do domu
    chlodniejsze powietrze. No ale fakt - GWC obnizy go jeszcze
    bardziej :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 69. Data: 2010-12-15 06:52:44
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam Szendzielorz napisał:
    a to jest
    > gooooooooooooooooora pieniedzy :-))

    Wiesz... tak teraz to czytam jeszcze raz i... wydaje mi się, że
    faktycznie nie wyszło go - Kaszpira = tak tanio.

    Do stanu o którym pisze - fundamenty, mury, strop, schody, dach, okna i
    drzwi zewnętrzne, instalacja elektryczna, grzewcza, wod-kan, tynki,
    wylewki... to ja się mieściłem w lekko powyżej 250 kzł. Można odliczyć
    jeszcze schody, ale nie wiem nawet ile, bo majster za nie osobno nie
    liczył, tylko lał razem ze stropem. Kaszpir nie ma chyba schodów.

    Ma za to trochę rozleglejszy parter, bo wszystko jest na parterze. to
    można za to doliczyć jeszcze z dychę, ale nie wiem, czy to coś
    odzwierciedla.

    Ja w 300 tys mam dom z wykończeniem budżetowym, ale gdybym chciał
    zwiększyć kredyt - czego nie chcę :-) - to za jakieś 350 miałbym już z
    full wypasem i ogrodzeniem oraz podjazdami.

    Działkę mam za grosze, ale ze 20 kosztowało mnie uzbrojenie - prąd i
    wod-kan.

    No jednak dalej stoję na stanowisku, że system gospodarczy nie jest dla
    geniuszy - 'nie święci garnki lepią' :-)))

    Kaszpir będzie musiał wydać jeszcze jakieś 50 - 60 tys na budżetowe
    wykończenie, czyli do tej kwoty, o której mówi trzeba jeszcze właśnie
    tyle dorzucić, żeby móc mieszkać.

    Do super wykończenia może zabraknąć nawet i 200 tys :-))), zależy co
    kogo kręci.

    pozdr
    robercik-us

  • 70. Data: 2010-12-15 07:08:04
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    m.googlegroups.com...
> [...]
    >wieczory / noce)- to omija wymiennik i wpuszcza bezposrednio do domu
    >chlodniejsze powietrze. No ale fakt - GWC obnizy go jeszcze

    tu gdzie mieszkam nie mam wentylacji mechanicznej, bo to koncówka
    socjalizmu jest :) Ale mam miejsce na zrobienie takiej wiec moze kiedyś
    zrobie.

    b.