  • 51. Data: 2019-01-22 19:03:01
    Temat: Re: Dom szkieletowy "paroizolacja" scian zewnętrznych.
    Od: "Adam" <d...@b...pl>

    Tomasz napisał
    > Że to jest technologia nie na warunki polskie zorientowałem się dopiero
    > jak firma postawiła mi 2 miesiące temu, dom wykończony w 100% od zewnątrz
    > a wewnątrz pusty do mojej dyspozycji. nie jestem w stanie znaleźć jakiś
    > pokazujący izolację i pokrycie od środka zewnętrznych ścian szkieletowych.
    > Na zewnątrz wszystko mam zrobione dawno.
    > Jeśli natknąłeś się na taki filmik prześlij mi link. Tomasz

    Niby dlaczego technologia szkieletowa nie jest na nasze warunki?
    Przecież kiedyś normą u nasz były domu drewniane, albo z bali, albo
    szkieletowe.
    Nie rozumiem jaki masz problem z wykończeniem ścian wewnętrznych? Wykańczasz
    tak samo jak wnętrze w każdej innej technologii, wiec albo dajesz deskę,
    albo płytę gipsowo kartonową, albo normalnie tynkujesz (tynk kładziesz na
    rusztowaniu z drewnianych listewek w postaci kratownicy)Żadnych paroizolacji
    nie stosujesz, bo niby po co?

  • 52. Data: 2019-01-22 20:26:46
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 stycznia 2019 20:01:19 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > Kiedyś na własne oczy widziałem jakiś szpital pod Otwockiem zbudowany ze
    > szkieletowych baraków chyba przez Szwedów. Baraki miały założoną trwałość 20
    > lat a wytrzymały 100 lat, nie wiem czy nadal stoją, czy ktoś je rozebrał,
    > ale nawet 100 letnie były w stanie idealnym, drewno zewnętrzne i wewnętrzne
    > nie nosiło żadnych śladów gnicia czy próchnienia, nie było tam żadnych
    > paroizolacji. Prosta, tania i trwała technologia.

    adaś, twoja wiedza konczy sie gdzies na 100letnich barakach. Nie znasz sie na
    wspolczesnym budownictwie to sie doksztalc zamiast takie bzdury sadzić. Zgoda -
    300letnia stodoła nie ma paroizolacj i i trzyma sie swietnie.
    Trochę cie naprowadzę - kiedyś praktycznie nie istniało ocieplenie, to zasadniczo
    zmienia warunki wewnątrz ściany.

    b.

  • 53. Data: 2019-01-22 21:12:50
    Od: "Adam" <d...@b...pl>

    Budyń napisał:
> [...]
    > Trochę cie naprowadzę - kiedyś praktycznie nie istniało ocieplenie,
    > to zasadniczo zmienia warunki wewnątrz ściany. b.

    Widzisz, ale te 100 letnie baraki mają setki lat wiedzy i doświadczenia,
    natomiast to twoje nowoczesne budownictwo jest nic nie warte, bo ta wiedza
    kończy się na kilkudziesięciu latach wiedzy i doświadczenia, tu nawet nie ma
    się z czego dokształcać, bo niby z czego?
    Pewnie mocno się zdziwisz, ale kiedyś istniało ocieplenie znacznie lepsze od
    tego twojego nowoczesnego, takie jak drewno, trociny, słoma. A nawet jak
    ocieplenia nie było, to ściana była tak zbudowana że i tak była ciepła, te
    stare dolmy były ciepłe i suche, niezależnie czy miały ocieplenie, czy nie.

  • 54. Data: 2019-01-22 22:24:45
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 stycznia 2019 22:09:48 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > kończy się na kilkudziesięciu latach wiedzy i doświadczenia, tu nawet nie ma
    > się z czego dokształcać, bo niby z czego?

    to sie naywa "dyfuja pary wodnej w pregrodach budowlanych". możesz sobie zamodelować
    100letnią stodołę i współczesny dom, wtedy obaczysz różnicę

    > Pewnie mocno się zdziwisz, ale kiedyś istniało ocieplenie znacznie lepsze od
    > tego twojego nowoczesnego, takie jak drewno, trociny, słoma.

    buahahahaha, kończ waść. Albo popatrz na współczynniki.

    b.

  • 55. Data: 2019-01-23 06:51:49
    Od: l...@g...com

[...]

    Przestań, bo mam zajady i brzuch mnie boli.

  • 56. Data: 2019-01-23 21:04:49
    Od: "Adam" <d...@b...pl>

    Budyń napisał
    > to sie naywa "dyfuja pary wodnej w pregrodach budowlanych". możesz sobie
    > zamodelować 100letnią stodołę i współczesny dom, wtedy obaczysz różnicę

    dyfuja to ty masz we łbie, bo nawet nie wiesz że w stodole się nie
    mieszkało, tylko słomę trzymało, zamodeluj sobie 100 letni domek drewniany.

    > buahahahaha, kończ waść. Albo popatrz na współczynniki.

    jakie współczynniki, uczyli cię czegoś takeigo, no słucham, pochwal się !!!

  • 57. Data: 2019-01-23 22:38:17
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 23 stycznia 2019 22:03:25 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    >
    > jakie współczynniki, uczyli cię czegoś takeigo, no słucham, pochwal się !!!

    szkoda ze sie nie podpisujesz obficiej, wiedzialbym którego adama unikac.
    Na niektorych szkoda marnowac czasu.

    b.

  • 58. Data: 2019-01-25 21:25:15
    Od: "Adam" <d...@b...pl>

    Budyń napisał:

    > szkoda ze sie nie podpisujesz obficiej, wiedzialbym którego adama
    > unikac.Na niektorych szkoda marnowac czasu.

    Zacznij prowadzić dzienniczek jak cię pamięć zawodzi.
    No proszę, największy troll strzelił focha ha ha ha
    Myślałeś że jak napiszesz kilka technicznych słówek, których sam nie
    rozumiesz, to kogoś przestraszysz?
    Jak byś wiedział co te przytoczone współczynniki znaczą, to byś je podał i
    wtedy wszyscy by się pośmiali z twojego nowoczesnego budownictwa a nie tylko
    ja ha ha ha.

  • 59. Data: 2019-01-25 22:50:57
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 25 stycznia 2019 22:22:46 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > wtedy wszyscy by się pośmiali z twojego nowoczesnego budownictwa a nie tylko

    zieeeew

    b.

  • 60. Data: 2019-01-27 12:22:20
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2019-01-22 o 19:03, Adam pisze:
> [...]
    > rusztowaniu z drewnianych listewek w postaci
    > kratownicy)Żadnych paroizolacji nie stosujesz, bo niby po co?

    Z wykańczaniem wewnętrznym ścian zewnętrznych już jakoś
    sobie poradziłem, teraz mam problem ze ścianami działowymi.
    Jak wszyscy radzą, w celu wytłumienia dźwięków najlepiej
    wypełnić wnętrze ściany działowej wełna mineralną.
    Wszyscy radzą również aby w ścianach działowych nie stosować
    żadnych folii. Ma to oczywiście sens przy założeniu że
    ściany te obijamy płyta KG , która jest szczelna.
    Ja planuję część ścianek działowych obić deskami (boazeria)
    i muszę na wełnę dać jakąś folie aby zapobiec pyleniu wełny
    do mieszkania poprzez szczeliny w boazerii.
    Folia paroizolacyjna odpada bo wszystko w środku zaraz mi
    zgnije. Myślę że do zabezpieczenia przed pyleniem dobra
    będzie membrana paro przepuszczalna układana w kierunku na
    zewnątrz ściany.
    Czy macie jakiś lepszy pomysł?
    --
    Tomasz