  • Data: 2018-02-08 13:36:46
    Temat: Re: Dom z kontenera
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 8 lutego 2018 12:59:19 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Wysokosc trapezu jest na oko mniejsza niz 15 centymetrow i nie wystaje on poza
    gabaryty okreslone rogami. Po wyrownaniu do wymiarow zewnetrznych zostanie na
    zewnatrz warstwa piany o pewnej grubosci. Na to trzeba dac cos do wykonczenia bo sama
    piana jest zbyt slaba na warunki atmosferyczne. Teraz sie mozesz czepic ze jak bedzie
    na zewnatrz centymetr izolacji ponad blache to i tak migracja ciepla bedzie. A wtedy
    poprosze zebys podparl sie wyliczeniem strumienia ciepla uciekajacego przez blache.

    1cm piany na blasze? Wystarczy policzyć jaki to będzie miało U.
    Niech ta piana ma nawet lambde 0,025 to U dla 1cm wyniesie 2,5W/m2*K :-)

    Czyli przez sufit i sciany (100m2) kontenera morskiego przy -20stC będzie
    spierniczać 2,5 * 40 * 100 = 10kW.

    Realnie pewnie 3/4 tego bo w "wgłębieniach" trapezów będzie więcej piany.
    Tak czy siak to daje większe straty niż mój murowaniec 400m2 :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.