    From: "Jarek P." <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Drabina trzyczęściowa a schody
    Date: Tue, 3 May 2011 08:57:12 +0200

    news:ipmtri$24v$1@news.onet.pl...

    > Oglądałem dziś moją drabinę Krause i wg mnie każdą tego typu drabinę (3
    > częściowa, 2 elementy układane w A, trzeci element to przedłużenie) da się
    > ustawić "na schodach". Mam na myśli ustawienie, gdzie jedna podpora jest
    > niżej niż druga.
    > Ten dodatkowy element należy obrócić o 180 stopni i włożyć go pod element
    > średni. Wówczas zaczepy tego najwęższego złapią górne szczeble średniego.
    > Resztę załatwi ciężar osoby pracującej na drabinie.

    Uuuuffff, dzięki za wszystkie pozostałe komentarze, bo już zaczynałem mieć
    wątpliwości, czy to reszta świata zdurniała kompletnie, czy to faktycznie ze
    mną coś nie tak :)

    A co do meritum - tak, też już doszedłem, że to nie w tym górnym ryglu
    tajemnica, a w tym dodatkowym trzecim elemencie. Ale, jak mi ktoś powiedział
    na forum muratora, drabiny "na schody" mają na tym elemencie jeden zaczep
    więcej.
    Tak przynajmniej jest w drabinach Krause. Bo Drabex na przykład, jedynie w
    instrukcji wymienia dodatkowe dokręcane do nóg przedłużki jako akcesorium.

    J.