  • 1. Data: 2015-05-14 09:56:17
    Temat: Drewnołupacz - znacie taki patencik? Fajne...
    Od: j...@g...com

    proste fajne i skuteczne :)
    https://www.youtube.com/watch?v=y-Dxc9j3r58
    Jackare

  • 2. Data: 2015-05-14 11:02:56
    Temat: Re: Drewnołupacz - znacie taki patencik? Fajne...
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 14 maja 2015 09:56:18 UTC+2 użytkownik j...@g...com napisał:
    > proste fajne i skuteczne :)
    > https://www.youtube.com/watch?v=y-Dxc9j3r58
    > Jackare

    z 40 lat temu w Młodym Techniku o tym czytałem. Patencik pewno starszy niż 40 lat.
    Obstawiam że pierwsze rozwiązanie powstało w czasach kiedy wymyślono wkręt do drewna
    ze stożkowym rdzeniem.

  • 3. Data: 2015-05-14 11:36:36
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    j...@g...com wrote:

    > proste fajne i skuteczne :)

    Szwagier sobie zrobił i chyba jest zadowolony.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 4. Data: 2015-05-14 14:00:32
    Od: j...@g...com

    > z 40 lat temu w Młodym Techniku o tym czytałem. Patencik pewno starszy niż 40 lat.
    Obstawiam że pierwsze rozwiązanie powstało w czasach kiedy wymyślono wkręt do drewna
    ze stożkowym rdzeniem.

    Cóż, wiele praktycznej wiedzy ginie.... Ludzie ładują jakieś koszmarne pieniądze w
    fiskarsy i inne ręczne cuda, a tu proszę: samo się robi....
    Ten klin ma nacięty gwint, prawda?
    No i silnik. Powninien się kręcić raczej powoli..

  • 5. Data: 2015-05-14 14:05:36
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 maja 2015 14:00:33 UTC+2 użytkownik j...@g...com napisał:

    > Cóż, wiele praktycznej wiedzy ginie.... Ludzie ładują jakieś koszmarne pieniądze w
    fiskarsy i inne ręczne cuda, a tu proszę: samo się robi....

    Najdrozszy najwiekszy fiskars do lupania kosztuje 140 pln, wiec ostroznie
    z tymi "koszmarnymi pieniedzmi" - kupujesz raz i prawdopodobnie na cale
    zycie wystarczy, ten patent z youtuba moze i latwiejszy w obsludze ale
    na pewno nie bedzie tanszy :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2015-05-14 14:08:50
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-05-14 o 11:36, Piotr Wyderski pisze:
    > Szwagier sobie zrobił i chyba jest zadowolony.
    Co znaczy "chyba"? Doprecyzuj proszę.
    Jacek

  • 7. Data: 2015-05-14 14:28:41
    Od: k...@g...com

> [...]
    fiskarsy i inne ręczne cuda, a tu proszę: samo się robi....
    > Ten klin ma nacięty gwint, prawda?
    > No i silnik. Powninien się kręcić raczej powoli..

    Popatrz po ile chodzą silniki o mocy cirka jebałt 3kW. Tego dinksa co rozłupuje też
    nikt darmo nie zrobi zwłaszcza że on prosty do zrobienia nie jest.

  • 8. Data: 2015-05-14 15:59:33
    Od: uciu <a...@g...com>

    na allegro kupisz sam świder (a jest ich sporo) i silnik możesz dorobić samemu:-)

    są też całe urządzenia ale drogo wychodzą.

    Mam sąsiada, który pali tylko drewnem (leśnik) i ma już laaaata takie urządzenie
    zrobione samemu

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2015-05-14 18:15:43
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2015-05-14 o 14:05, Adam Sz. pisze:

    > Najdrozszy najwiekszy fiskars do lupania kosztuje 140 pln,

    Gdzie za 140 pln można kupić tego fiskarsa?
    oczywiście chodzi o X25?
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2015-05-14 18:23:52
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 14.05.15 8:56, j...@g...com pisze:

    > proste fajne i skuteczne :)

    Sam świder-łuparka dostępny na Allegro już od 110 zł:
    http://allegro.pl/dla-lesnictwa-i-przemyslu-drzewneg
    o-luparki-121377
    Do tego jeszcze wolnobieżny silnik i voila! :)

    --
    collie