  • 1. Data: 2012-07-10 12:51:42
    Temat: Droga dojazdowa do posesji
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Witam.

    Do mojej posesji prowadzi droga gminna - własność gminy - i jest ona w
    stanie wymagającym pewnych prac i nakładów, ale gmina zbywa mnie
    milczeniem. Powiedzcie mi proszę, czy w przypadku dróg gminnych
    prowadzących do zamieszkałych posesji, organ gminny ma obowiązek
    utrzymywać je w należytym stanie technicznym? Chodzi o przejezdność i
    przydatność do użytkowania oraz zimowe utrzymanie.

    Jeżeli tak, to na mocy jakich przepisów? Może chociaż przeciwpożarowe?

    Będę wdzięczny za wskazówki, bo zamierzam zmusić gminę do przerwania
    milczenia i ignorowania mnie - nie raczą nawet na pisma odpowiadać, a
    przy rozdziale środków na modernizację dróg rządzą się sobie tylko
    znanymi zasadami :-).

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 2. Data: 2012-07-10 13:28:14
    Temat: Re: Droga dojazdowa do posesji
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-07-10 12:51, Robert G pisze:
> [...]
    > milczenia i ignorowania mnie - nie raczą nawet na pisma odpowiadać, a
    > przy rozdziale środków na modernizację dróg rządzą się sobie tylko

    Jeśli chodzi o przejezdność zimą to coś może ugrasz pisząc na bieżąco
    skargi na firmę która wygrała przetarg na odśnieżanie, u mnie pomogło i
    częstotliwość odśnieżania się znacznie poprawiła.
    Co do naprawy drogi to napisze ci jak było u mnie. Miejscowość górska,
    ulica jakiś 1,2 km ale tylko na pierwszych 500m domy. Naprawili w
    następujący sposób pierwsze 500m lepienie dziur a pozostała część nowy
    dywanik asfaltowy. W rezultacie na grzyby chodzę po równiutkim asfalcie
    a do domu dojeżdżam po plackach polepionego asfaltu.

  • 3. Data: 2012-07-10 13:33:16
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > milczenia i ignorowania mnie - nie raczą nawet na pisma odpowiadać, a przy
    > rozdziale środków na modernizację dróg rządzą się sobie tylko znanymi

    Zarząd dróg odpowiada za stan techniczny drogi gminnej. Przy czym jeśli nie
    mieszka tam ktoś ważny, sędzia, prokurator, poseł, solidarnościowiec z
    dużego zakładu pracy albo jakiś radny to masz marne szanse na wymuszenie
    czegokolwiek.

    Marek

  • 4. Data: 2012-07-10 13:44:02
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

> [...]
    > utrzymywać je w należytym stanie technicznym? Chodzi o przejezdność i
    > przydatność do użytkowania oraz zimowe utrzymanie.

    TAK - ma obowiązek.
    oglądałeś Misia - Nie mamy Pańskiego płaszcza i co nam Pan zrobi...

    > Jeżeli tak, to na mocy jakich przepisów? Może chociaż przeciwpożarowe?

    Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jedn. Dz. U.
    z 2007 r. nr 19, poz. 115 z późn. zm.)

> [...]
    > milczenia i ignorowania mnie - nie raczą nawet na pisma odpowiadać, a
    > przy rozdziale środków na modernizację dróg rządzą się sobie tylko

    Nie znam nikogo kto by wygrał z gminą - tzn. zanim skończą się procesy i
    gmina dostanie nakaz może minąć kilka lat, a gmina i tak pewnie w
    końcowej fazie coś tam poprawi i twoje roszczenia będą bezzasadne :(

    Jeżeli się nie dogadasz to możesz próbować pisać pisma. Na brak
    odpowiedzi możesz wysłać zażalenie.

    Jeżeli tam mieszkasz to dogadaj się z wójtem by choć ci tą drogę
    odśnieżał. A potem metodą małych kroczków.

    Piszesz na forum budowlanym - nie wiem czy się budujesz czy dopiero
    skończyłeś budowę. Zarządca drogi może stwierdził, że droga była ok ale
    Twoje gruszki z betonem ją zniszczyły, może wstawić ci znak ograniczenie
    tonażu do 1,5 t i za każdy wjazd ciężkim sprzętem będziesz musiał starać
    się o zgodę na przejazd, w której będzie zawarte, że musisz naprawić
    szkody...

    Pewien wójt, zwołał wszystkich sołtysów - każdy z nich chciał dla swojej
    wsi zrobić jak najwięcej - zabrał ich na objazd po drogach razem
    widzieli, które są konieczne, a które mogą jeszcze poczekać.

    Urabiaj sołtysa, urabiaj wójta i cierpliwie pokornie czekaj - to moja
    rada. Koniecznie bądź obecny na każdym zebraniu wiejskim i postuluj o
    zrobienie tej drogi.
    Wiem, że wygląda o jakbym trzymał drugą stronę ale tak nie jest byłem w
    takiej sytuacji i już wiem, że złość i naciski nie pomagają - lepsze
    skutki odnosi wypicie z sołtysem lub z wójtem flaszki niż pisma.

    Ariusz

  • 5. Data: 2012-07-10 14:04:26
    Od: "mihal" <j...@w...pk>

    :-).

> [...]
    > dużego zakładu pracy albo jakiś radny to masz marne szanse na wymuszenie

    Dokładnie, musisz startować na radnego. Podczas wyborów obiecuj ,że
    naprawisz drogi wszystkim i to w 3 dni.

  • 6. Data: 2012-07-10 14:15:56
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "mihal" <j...@w...pk> napisał w wiadomości
    > Dokładnie, musisz startować na radnego. Podczas wyborów obiecuj ,że
    > naprawisz drogi wszystkim i to w 3 dni.

    Jak są wybory na radnych to za każdym razem pewien radny przypomina sobie że
    są inni mieszkańcy i nas nachodzi.
    Chodzi wtedy do domu do domu i żebrze o głosy. Z drugim razem nie
    wytrzymałem i pogoniłem dziada gdyż zaczął od słów "O jak tu macie państwo
    bardzo ładnie, jak ja tu dawno nie byłem, jak tu się zmieniło" Krótko
    zapytałem per ty "a gdzie byłeś przez te lata jak myśmy tu się urządzali i
    borykali z najprostrzymi elementarnymi problemami jak załatanie dziury po
    zimie czy uprzątnięcie poboczy po smieciarzach?" Zamknąłem drzwi i
    powiedziałem dziadowi żeby więcej mnie nas nachodził.

    Marek

  • 7. Data: 2012-07-10 15:06:30
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Ariusz napisał:

> [...]
    > tonażu do 1,5 t i za każdy wjazd ciężkim sprzętem będziesz musiał starać
    > się o zgodę na przejazd, w której będzie zawarte, że musisz naprawić

    hehe... już budowa skończona i mieszkam od ponad roku w odebranym
    budynku, a piszę tu z sentymentu, bo klawych ludzi tu się widuje.

    Co do samej drogi... w planie przestrzennym jest to droga jakiejś tam...
    chyba trzeciej kategorii - wewnętrzna. Faktycznie jest to droga gruntowa
    i w zasadzie jest twarda - nic się nie zapada, ale wypadałoby ją
    podsypać chociaż żwirem - mnie interesuje odcinek ok 70 m. Problem
    polega na tym, że jak jest sucho, to jest ok, ale jak popada, albo po
    roztopach, to na drodze zalega kilkucentymetrowa warstwa błotnistej
    gliny, która przykleja się do butów i nie sposób przejść tzw 'suchą
    stopą' przez to błoto.

    Napisałem do nich w ub roku, ale nawet nie odpowiedzieli. Przy tej
    drodze jest tylko mój dom, a dalej to droga do lasu i jeżdżą nią ludzie
    do pobliskiej stadniny koni - nie jest tu duży ruch, ale traktor z
    przyczepką i kilka samochodów osobowych przejeżdża. Zresztą to za ich
    sprawą ta droga wymaga podsypania, bo się wgłębienia porobiły. Ja tylko
    samochodem osobowym wyjeżdżam, i to nie codziennie, bo nie mam takiej
    potrzeby.

    Odśnieżanie załatwiłem z gościem, co tu jeździ i odśnieża wieś... :-)

    Wybiorę się do wójta, może coś się wskóra - o te kilka wywrotek żwiru by
    chodziło i jakiś sprzęt do rozrównania tego, zwłaszcza że po wsi teraz
    buszują ekipy drogowo-brukarskie..., ale ja znajomości w klice nie mam
    niestety...

    pozdrawiam
    Robert G

  • 8. Data: 2012-07-10 15:17:33
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-07-10 13:44, Ariusz pisze:

    > Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jedn. Dz. U.
    > z 2007 r. nr 19, poz. 115 z późn. zm.)

    Tylko droga jeszcze musi mieć status drogi publicznej. Jeżeli to jest
    gruntówka, przy której mieszka tylko wątkotwórca, to wyegzekwowanie
    czegokolwiek od gminy będzie problemem i, poniekąd, jest to zrozumiałe,
    choć rozumiem zażenowanie.

    Jeżeli przy tej drodze mieszka więcej ludzi, trzeba napisać pismo z
    prośbą o poprawienie stanu nawierzchni. Jeśli nie przychodzą odpowiedzi
    na pisma, należy napisać Skargę na działalność wójta/burmistrza na
    nieprzestrzeganie KPA. Taka skarga powinna być rozpatrywana na sesji
    Rady Gminy przez radnych (w formie uchwały) i zapewniam, że urzędnik,
    który na pismo nie odpowiedział w terminie będzie miał pełne gacie, jak
    się będzie musiał tłumaczyć przed radnymi. A najlepiej w piśmie do wójta
    napisać, że w przypadku braku rozpatrzenia sprawy w terminie 30 dni
    (zgodnie z KPA), złożona zostanie Skarga na działalność wójta.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 9. Data: 2012-07-10 15:38:23
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik wolim napisał:
    > A najlepiej w piśmie do wójta napisać, że w przypadku braku rozpatrzenia
    > sprawy w terminie 30 dni (zgodnie z KPA), złożona zostanie Skarga na
    > działalność wójta.

    Nieee. no na ostrzu noża to ja nie chcę tej sprawy stawiać... już i tak
    za dużo dymu tu porobiłem w innych sprawach, ale jak prawo jest
    lekceważone, a interesiki koleżeńskie są załatwiane ze szkodą dla ogółu
    i mnie bezpośrednio, to ja patrzeć na takie coś nie mam zamiaru. Nie
    chcę nowej wojny rozpoczynać, bo na wszystkich frontach wojować się nie
    da hehe.
    Jak znajdę czas, to się przejadę do gminy i z wójtem pogadam - może da
    radę coś załatwić, a jak nie... to droga nie jest w tragicznym w końcu
    stanie i jeszcze jakiś czas damy radę. Oni z tymi drogami robią, co im
    się rzewnie podoba... niestety.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 10. Data: 2012-07-21 22:57:29
    Od: adamw777 <a...@g...pl>

> [...]
    > tonażu do 1,5 t i za każdy wjazd ciężkim sprzętem będziesz musiał starać
    > się o zgodę na przejazd, w której będzie zawarte, że musisz naprawić

    Ale tu jest brak logiki. Niewiele lokalnych dróg jest przystosowanych do
    obciążeń 40T, jak dawali zezwolenie na budowę w tym konkretnym miejscu
    to chyba wiedzieli, że do budowy są potrzebne setki ton materiałów, a
    towaru na taczkach nikt tam nie będzie dowoził.

    Adam