  • 1. Data: 2012-11-12 21:44:03
    Temat: Działka rolna
    Od: JanuszWo <jannus_tl@taki_gaz.pl>

    Witam!
    Napotkałem piękną działkę rolną. Chyba chciałbym ją kupić, aby
    zainwestować, a potem może postawić coś na niej. Wobec takiej
    ewentualności mam pytania.
    1. Jakie zobowiązania biorę na siebie, jeśli kupię ponad hektar tej
    działki (rolnej)?
    2. Jak będę odralniać, to mniej niż 0,5 ha?
    3. Może sobie darować ze względu jakiegoś, o którym nie wiem?
    Pozdrawiam - JanuszWo

    --
    popraw gaz w adresie

  • 2. Data: 2012-11-13 12:48:36
    Temat: Re: Działka rolna
    Od: "Henryem" <f...@w...pl>

    Użytkownik "JanuszWo" <jannus_tl@taki_gaz.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > działki (rolnej)?
    > 2. Jak będę odralniać, to mniej niż 0,5 ha?
    > 3. Może sobie darować ze względu jakiegoś, o którym nie wiem?

    Dwa lata temu kupiłem 1.2h łąki (6 klasa przy drodze).W mojej gminie brak
    planu zagospodarowania przestrzennego.Złożyłem o pozwolenie na budowę domu
    mieszkalnego
    całorocznego oraz budynku gospodarczego.Dostałem zgodę , wybudowałem bez
    odrolnienia nawet cm2.

  • 3. Data: 2012-11-13 15:35:24
    Od: "Plumpi" <p...@p...pl>

    Użytkownik "Henryem" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > mieszkalnego
    > całorocznego oraz budynku gospodarczego.Dostałem zgodę , wybudowałem bez

    Jak dla siebie to nawet nie opłaca się odrolniać, ze wzgldu na niższe
    podatki.

  • 4. Data: 2012-11-13 15:54:59
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Henryem" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    >mieszkalnego
    >całorocznego oraz budynku gospodarczego.Dostałem zgodę , wybudowałem bez

    No to masz bogatą gminę :)
    U mnie stosowny wydział UG po wydaniu pozwolenia na budowę poprosił o
    złożenie deklaracji
    na podatek gruntowy od odrolnionej powierzchni zgodnie z projektem
    zagospodarowania działki.

    Bogdan

  • 5. Data: 2012-11-13 18:03:54
    Od: JanuszWo <jannus_tl@taki_gaz.pl>

    Witam!

    > Jak dla siebie to nawet nie opłaca się odrolniać, ze wzgldu na niższe
    > podatki.

    Panowie Bogdan i Plumpi. Ale takie działania to trochę niezgodne z
    prawem? Możecie jakoś rozwinąć?

    Mam więcej danych o działce. Grunty klasa III, IV i trochę V.
    Najbliższe zabudowania 300 m, i dwie, trzy działki dalej. Droga jest
    gruntowa, nie wiem jeszcze nic o miejscowym planie. Jakie mam szanse na
    media na tej działce??
    Pozdrawiam - JanuszWo
    --
    popraw gaz w adresie

  • 6. Data: 2012-11-13 18:20:01
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "JanuszWo" <jannus_tl@taki_gaz.pl> napisał w wiadomości
    Czesc ;-)

    >Jakie mam szanse na
    > media na tej działce??

    Moze bedzie gaz łupkowy :D

    Ja tez skorzystam z okazji
    przy okazji.
    Szanowni grupowicze podajcie mi numery totolotka
    jakie padna w najblizszych pieciu losowaniach ?

    A tak serio, to nie wiem, czy sie chwalisz
    czy jak...
    Nawet nie napisales jakie media chcialbys miec,
    jaka to okolica itp itd.
    Internet moze bedzie a moze i nie, ale kablowki to raczej nie bedzie :D

    pozdrawiam
    Adams

  • 7. Data: 2012-11-13 20:15:49
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JanuszWo" napisał w wiadomości grup

    > nie wiem jeszcze nic o miejscowym planie.........

    Od tego trzeba zacząć. Czasem gminy chcą aby mieć na ich terenie jakiś areał
    gruntów rolnych
    aby otrzymać zgodę na zabudowę siedliskową. Bronią się w ten sposób przed
    rozdrobnieniem.
    Ważne są też odległości od najbliższej zabudowy tzw "dobre sąsiedztwo" O ile
    pamiętam to
    dobrze jest mieć w odległości dwóch szerokości swojej działki jakąś
    istniejącą zabudowę.

    Bogdan

  • 8. Data: 2012-11-14 12:28:07
    Od: "Henryem" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Bogdan" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > złożenie deklaracji
    > na podatek gruntowy od odrolnionej powierzchni zgodnie z projektem

    Tfu-Tfu na psa urok. Może to jeszcze przedemną? Sąsiadów w pobliżu mam dwóch
    a kwestia rozdrabniania gruntów to zabezpieczają się w ten sposób , że nie
    można kupić sprzedać mniej niż 30arów chyba , że nastąpi konsolidacja
    gruntu.

  • 9. Data: 2012-11-14 12:42:28
    Temat: Re: Dzia?ka rolna
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Tfu-Tfu na psa urok. Mo?e to jeszcze przedemn?? S?siad?w w pobli?u mam dw?ch
    > a kwestia rozdrabniania grunt?w to zabezpieczaj? si? w ten spos?b , ?e nie
    > mo?na kupi? sprzeda? mniej ni? 30ar?w chyba , ?e nast?pi konsolidacja
    > gruntu.

    Czy moglbys ustawic kodowanie, albo pisac bez pl-literek? Tego na prawde
    nie da sie czytac.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 10. Data: 2012-11-14 16:26:34
    Od: "Bogdan" <b...@g...com>

    Użytkownik "Henryem" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    >dwóch a kwestia rozdrabniania gruntów to zabezpieczają się w ten sposób ,
    >że nie można kupić sprzedać mniej niż 30arów chyba , że nastąpi

    Te 30 arów o których piszesz to wynika z ustawy /z gruntu rolnego nie można
    wydzielić
    mniej niż 30arów /. Ja pisałem o wymogu gminy przed decyzją o warunkach
    zabudowy
    siedliska jeśli występujący nie ma na terenie gminy areału gruntów rolnych
    o pow. minimum np. 8ha

    Bogdan