  • 1. Data: 2012-11-12 11:19:39
    Temat: Nieogrzewany strych (2spadowy dach)
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Zastanawiam się, czy warto dawać wełnę miedzy krokwie na strychu
    nieogrzewanym, co mi to da?
    pozatym, ze w mocne wiatry nie bedzie waliła membrana nieposklejana.

    wykonanie dachu to:
    2 spadowy dach, brak deskowania, membrana wysokoparoprzepuszczalna +
    dachówka ceramiczna.

    Pytanie drugie czy częśc komina dymnego, który jest na strychu (ok 2m) warto
    ocieplić
    jest centralnie na środku 2 spadowego dachu, podnad dach wystaje tylko 40cm
    2 lata nic się nie dzieje ciąg jest super

    i kolejne pytanie dot ścian szczytowych, czy w części strychu nieocieplonej,
    nie warto pojechać styropianem od styropianu ściany szczytowej w dól do
    podłogi strychu do miejsca gdzie jest wełna pod płytą osb podłogi? Niby nie
    powinno się z 2 stron dawać, ale czy ciepło nie ucieka przypadkiem teraz
    przez strych?

    pozdrawiam
    AT

  • 2. Data: 2012-11-12 11:43:15
    Temat: Re: Nieogrzewany strych (2spadowy dach)
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Zastanawiam się, czy warto dawać wełnę miedzy krokwie na strychu
    > nieogrzewanym, co mi to da?

    Warto dac welne miedzy krokwie na strychu, mozesz dac
    najtansza z marketu ale warto dac,

    > pozatym, ze w mocne wiatry nie bedzie waliła membrana nieposklejana.

    Hehehe, no jednym z efektow ubocznych bedzie wyciszenie dachu.

    > 2 spadowy dach, brak deskowania, membrana wysokoparoprzepuszczalna +
    > dachówka ceramiczna.

    Masz roboty na jeden dzien, a bedziesz zadowolony,

> [...]
    > jest centralnie na środku 2 spadowego dachu, podnad dach wystaje tylko
    > 40cm 2 lata nic się nie dzieje ciąg jest super

    Komina nie ocieplasz, komin mozesz otynkowac, pomalowac i w zasadzie to
    wszystko
    co mozesz z kominem zrobic, ewentualnie jesli przylega do krokwi to
    zabezpieczyc to miejsce
    przed pozarem.

> [...]
    > płytą osb podłogi? Niby nie powinno się z 2 stron dawać, ale czy ciepło
    > nie ucieka przypadkiem teraz przez strych?

    Jak zwykle sa dwie szkoly ;-)

    Z dwoch stron przy nieocieplanym poddaszu jest jest jak najbardziej ok,
    zwlaszcza
    jesli sciana jest z porothermu.

    pozdrawiam
    Adams

  • 3. Data: 2012-11-12 11:57:20
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

> [...]
    >
    > wykonanie dachu to:
    > 2 spadowy dach, brak deskowania, membrana wysokoparoprzepuszczalna +

    jesli strych nieogrzewany to nie powinno bys juz tam membrany (jest -nie
    szkodzi)
    Wełny miedzy krokwiami nie dajesz bo po co. Traktuj to miejsce jak zewnątrz
    budynku. Czyli ocieplenie komina i scian -jak najbardziej.
    Zapewnic nalezy wentylacje.

    b.

  • 4. Data: 2012-11-12 14:09:27
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > Wełny miedzy krokwiami nie dajesz bo po co. Traktuj to miejsce jak
    > zewnątrz budynku. Czyli ocieplenie komina i scian -jak najbardziej.

    W 80% położona już jest wełna, coś złego się z nią może dziać (wilgosc itp)
    jak ocieplę komin i sciany szczytowe do samej podłogii?

    Czy może w takim przypadku nie ma sensu ocieplac ścian szczytowych, a
    dokończyć ocieplenie strychu wełną?

    pozdrawiam
    AT

  • 5. Data: 2012-11-12 14:24:24
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    > Czy może w takim przypadku nie ma sensu ocieplac ścian szczytowych, a
    > dokończyć ocieplenie strychu wełną?

    Dokoncz ocieplenie strychu welna.
    Co do komina to zrobisz jak uwazasz,
    komiarz moze sie przyczepic.

    pozdrawiam
    Adams

  • 6. Data: 2012-11-12 15:07:54
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Dokoncz ocieplenie strychu welna.
    > Co do komina to zrobisz jak uwazasz,
    > komiarz moze sie przyczepic.
    >
    > pozdrawiam
    > Adams

    Dokończe bo już wyjścia nie mam :) za dużo poszło roboty i wełny

    dlaczego myślisz, ze kominiarz się doczepi jak ocieple go wełną?

    w sumie nie mam zamiaru wpuszczac nigdy kominiarza do domu, sam sobie
    przeczyszczę komin jak będzie potrzeba,
    Słuszałem jakie cwaniaki kominiarze, dlatego odbioru dokonał mi moj
    projektant, który też miał uprawnienia do tego.

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2012-11-12 17:21:08
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    Czesc ;-)
> [...]
    > Słuszałem jakie cwaniaki kominiarze, dlatego odbioru dokonał mi moj
    > projektant, który też miał uprawnienia do tego.

    Dobrze jesli odbior kominow wykonal Twoj
    projektant.
    Komin ma byc otynkowany, pomalowany na bialo.
    http://muratordom.pl/gazety/zbuduj-dom/jak-czesto-je
    st-potrzebna-kontrola-przewodow-kominowych,174_5708.
    html?&post=22510

    pozdrawiam
    Adams

  • 8. Data: 2012-11-13 16:37:15
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > http://muratordom.pl/gazety/zbuduj-dom/jak-czesto-je
    st-potrzebna-kontrola-przewodow-kominowych,174_5708.

    tak wygląda teraz moj komin,
    ale chciałbym ocieplić go dodatkowo i sciany boczne, komin, mam na scianie
    szczytowej w jej środku, od zewnątrz ma poroterm 11 + 12cm styr, od srodka
    strychu nie ma ocieplenia

    jak wyszedlem na strych, czuc wilgocią tam zreszta jak na zewnąrz, jak
    ocieple
    komin i całe poddasze i sciany, czy nie bedzie to wełnie przeszkadzać
    wilgoć?

    to co pisal Budyń ma sens, tzn ze nie było sensu ocieplac poddasza jak tam
    nie grzeję:) no ale za późno po ok 80% juz zrobione, zostały sciany
    szczytowe i ten komin, pytanie co zyskam, czy duzo zaoszczędzę i na ile
    pozytywnie wpłynie to na sam komin

    komin, na którym dam wełnę i ściany szczytowe przejadę klejem z siatką.

    pozdrawiam
    AT

  • 9. Data: 2012-11-13 18:05:01
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    Czesc ;-)

> [...]
    > szczytowej w jej środku, od zewnątrz ma poroterm 11 + 12cm styr, od srodka

    Standardzik, wlasnie z powodu tych 11cm porothermu nalezy od srodka ocieplic
    szyczty :-)

    > jak wyszedlem na strych, czuc wilgocią tam zreszta jak na zewnąrz, jak
    > ocieple komin i całe poddasze i sciany, czy nie bedzie to wełnie
    > przeszkadzać wilgoć?

    Wełnie wilgoc nie przeszkadza, nie za bardzo rozumiem
    dlaczego czuc wilgoc. Mozliwe ze caly domek wysycha.
    Nie jest to wina nie dokonczonej izolacji,
    ale nie zapomnij o folii paroizolacyjnej, musi byc.

    > to co pisal Budyń ma sens, tzn ze nie było sensu ocieplac poddasza jak
    > tam nie grzeję:) no ale za późno po ok 80% juz zrobione, zostały sciany
    > szczytowe i ten komin,

    Budyn ma racje, natomiast ja prywatnie jestem przeciwnikiem
    braku izolacji dachu na poddaszu nieuzytkowym, imho cierpi
    wszystko, lacznie z krokwiami i stropem.

    Jesienia/wiosna wchodzi wilgoc, zima wszystko marznie, latem
    sie gotuje, wejdz na takie poddasze w lipcu.

    Jesli masz sufity podwieszane to nie ma zdzicha zebys nie poczul tych zmian
    na wlasnej skorze, czasem nawet slychac jak taki dach
    zyje wlasnym zyciem.

    Przy dobrze (nie mowie juz o bardzo dobrze) ocieplonym dachu
    w najwieksze mrozy na poddaszu masz temperature dodatnią, a latem
    nie umrzesz z gorąca.

    >pytanie co zyskam, czy duzo zaoszczędzę i na ile pozytywnie wpłynie to na
    >sam komin
    > komin, na którym dam wełnę i ściany szczytowe przejadę klejem z siatką.

    Zrob jak uwazasz, to nie zaszkodzi, ale jak dla mnie to tez nie pomoze w
    niczym,
    lepiej zrobisz oklejac szczyty, ale takie jest moje zdanie.

    pozdrawiam
    Adams

  • 10. Data: 2012-11-13 18:23:53
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "Adams" <a...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Nie jest to wina nie dokonczonej izolacji,
    > ale nie zapomnij o folii paroizolacyjnej, musi byc.

    ....rrrrwa, a po uj? Dostrzegasz różnice miedzy wnętrzem budynku a
    nieogrzewanym strychem? Jakies punkty rosy, te sprawy, jarzysz?

    Amir -jak masz rozwizaną wentylacje tego strychu?

    b.