  • 1. Data: 2012-11-13 15:37:16
    Temat: Wymiana pieca gazowego
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Jaki może być przybliżony koszt wymiany pieca gazowego?
    Demontaż starego, przelutowanie z 2- 3 rurek, wymiana wkładu kominowego (?).
    Stary piec z otwartą komorą, nowy kondensacyjny (junkers ZWB 28-3 C 23 S
    5300).
    Chodzi mi o rząd wielkości, mała miejscowość, dużych w okolicy brak.

  • 2. Data: 2012-11-13 15:42:59
    Temat: Re: Wymiana pieca gazowego
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Baczek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > wymiana wkładu kominowego (?).

    Nie zawsze trzeba wymieniać. Przeważnie wystarczy dokupić specjalny wkład
    wewnętrzny i wsunąć w istniejący komin.
    Mniej się wykosztujesz. Albo wogóle olać komin i wypuścić krótki kawałek
    przez ścianę. Jest to dopuszczalne ale w przepisach podają minimalne
    odległości od okien.

    Marek

  • 3. Data: 2012-11-13 16:12:06
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Witam
    > Jaki może być przybliżony koszt wymiany pieca gazowego?
    > Demontaż starego, przelutowanie z 2- 3 rurek, wymiana wkładu kominowego
    > (?).

    Jeśli masz odpowiedni przekrój komina to nie dawaj nowego wkładu tylko rurę
    spalinową. Kocioł będzie pobierać powietrze szachtem kominowym a spaliny
    pójdą tą rurą i dodatkowo ogrzeją powietrze wlatujące do kotła. Jest to
    tańsze i bardziej efektywne rozwiązanie.

    > Stary piec z otwartą komorą, nowy kondensacyjny (junkers ZWB 28-3 C 23 S
    > 5300).
    > Chodzi mi o rząd wielkości, mała miejscowość, dużych w okolicy brak.

    Mnie za podłączenie i uruchomienie kotła instalator wołał 500zł. Co do
    wkładu to nie mam pojęcia.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2012-11-13 16:26:53
    Od: "Plumpi" <p...@p...pl>

> [...]

    > 5300).
    > Chodzi mi o rząd wielkości, mała miejscowość, dużych w okolicy brak.

    Bede szczelał: pinćcet, albo pinć tysiency.

    Kolego! Myślisz, że ktoś jest w stanie Ci to powiedzieć nie widząc co jest
    do zrobienia i ile potrzeba włożyć w to pracy?
    Rozmawiając z klientem nie raz słyszałem "panie taka pierdółka, odłączyć
    stare i podłączyć nowe", a jak zajechałem do klienta to się dopiero wtedy, a
    nierzadko w trakcie roboty okazywało, że 3 dniówki trzeba zmarnować, bo
    wyskakiwały nieprzewidziane trudności np. ugnita rura w ścianie i trzeba
    wymienić pion, powymieniać prawie wszystkie zawory, bo nieużywane od lat po
    zakręceniu i ponownym odkręceniu leją, a to przerobić instalację gazową w
    domu wielorodzinnym to i musi być nowy projekt instalacji ...

    Wymina kotła to z reguły koszt robocizny 500-800zł
    Wymiana wkładu kominowego - drugie tyle.

  • 5. Data: 2012-11-13 16:45:20
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    I maksymalna dopuszczalna moc urządzenia.
    ZWB 28 ma moc 28 kW, a zatem musi mieć wyprowadzenie ponad dach.
    Przez ścianę można wyprowadzać spaliny urządzeń o mocy maks. 21kW.
    Takie są przepisy

  • 6. Data: 2012-11-13 17:44:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Plumpi wrote:
> [...]
    > musi być nowy projekt instalacji ...
    > Wymina kotła to z reguły koszt robocizny 500-800zł
    > Wymiana wkładu kominowego - drugie tyle.

    ee tam przyjdzie jakiś Józek i spierdoli za 200 :)

  • 7. Data: 2012-11-13 22:19:08
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-11-13 17:44, Marek Dyjor pisze:

    > ee tam przyjdzie jakiś Józek i spierdoli za 200 :)

    Za 200 to mi Józek przybił gwarancję (usługa darmowa w ramach pierwszego
    uruchomienia). Czyli 200zł wziął za dojazd. No i przykleił nalepkę ze
    swoim telefonem do pieca.

    To był ostatni raz, kiedy Józek u mnie był.....
    Przeglądy roczne robi ktoś inny.

    M.

  • 8. Data: 2012-11-13 23:06:10
    Od: "Plumpi" <p...@p...pl>

    Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > swoim telefonem do pieca.
    >
    > To był ostatni raz, kiedy Józek u mnie był.....

    Zapewne Stasiek?
    Tylko czy Stasiek da se rade z naprawą gwarancyjną? :)

  • 9. Data: 2012-11-15 22:15:59
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-11-13 23:06, Plumpi pisze:
    > Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Zapewne Stasiek?
    > Tylko czy Stasiek da se rade z naprawą gwarancyjną? :)

    Tak. Podbił mi gwarancję po czyszczeniu pieca. Ma wszelkie papiery od
    producenta (a kilku do których dzwoniłem nie miało).

    Spodziewam się, że nie byłby taki bezczelny jak Józek, który za sam
    dojazd wziął dwie stówy. Józek za pierwsze uruchomienie (darmowe wg
    producenta) wziął 200zł!

    M.

  • 10. Data: 2012-11-15 22:23:07
    Od: "Plumpi" <p...@p...pl>

> [...]

    > wziął dwie stówy. Józek za pierwsze uruchomienie (darmowe wg producenta)

    Tak się składa, że trochę serwisowałem i wiem jak to wygląda.
    Pierwsze uruchomienie tzw. zerowe dokonuje uprawniony serwisant. Koszt
    takiej usługi to 150-200zł.
    Zazwyczaj w instrukcji, ani w gwarancji nie ma nic na temat kosztów takiego
    uruchomienia i przez to ludziom się wydaje, że serwisant musi wykonać to za
    darmo. Jeżeli w gwarancji czy instrukcji było napisane, że jest to usługa
    darmowa to wtedy serwisant rozlicza się z producentem lub sprzedawcą. Nie
    wierzę w to, że serwisant wziął 200zł za dojaz.