  • 11. Data: 2012-11-19 00:07:01
    Temat: Re: Działka rolna
    Od: "Przemek Lipski" <p...@p...home.pl>

    Użytkownik "Henryem" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:50a23377$0$1311$65785112@news.neostrada.pl...

    > Dwa lata temu kupiłem 1.2h łąki (6 klasa przy drodze).W mojej gminie brak
    > planu zagospodarowania przestrzennego.Złożyłem o pozwolenie na budowę domu
    > mieszkalnego
    > całorocznego oraz budynku gospodarczego.Dostałem zgodę , wybudowałem bez
    > odrolnienia nawet cm2.

    Odrolnienie masz wraz wydaniem decyzji o warunkach zabudowy, ale to nie
    sprawia, ze nie placi sie podatku rolnego. Przed uzyskaniem zezwolenia na
    budowe nalezy wylaczyc odpowiedni obszar z produkcji rolnej i to dopiero sie
    wiaze ze zmiana w podatkach dla tego obszaru. Bez wylaczenia z produkcji
    rolnej nie dostalbys zezwolenia na budowe, a jak dostales, to cos tu jest
    nie tak...

  • 12. Data: 2012-11-19 00:10:33
    Od: "Przemek Lipski" <p...@p...home.pl>

    Użytkownik "Bogdan" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "JanuszWo" napisał w wiadomości grup

    > Od tego trzeba zacząć. Czasem gminy chcą aby mieć na ich terenie jakiś
    > areał gruntów rolnych
    > aby otrzymać zgodę na zabudowę siedliskową. Bronią się w ten sposób przed
    > rozdrobnieniem.

    To nie czasem gminy chca, tylko przepisy tego wymagaja.

    > Ważne są też odległości od najbliższej zabudowy tzw "dobre sąsiedztwo" O
    > ile pamiętam to
    > dobrze jest mieć w odległości dwóch szerokości swojej działki jakąś
    > istniejącą zabudowę.

    Nie w odleglosci dwoch szerokosci dzialki, tylko przynajmniej jedna dzialka
    z ktora się bezposrednio graniczy musi byc zabudowana zeby mogla byc wydana
    decyzja o warunkach zabudowy. To tez wynika z przepisow, a nie "widzimisie"
    urzednikow.

  • 13. Data: 2012-11-19 11:30:20
    Od: rrr <r...@r...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Przemek Lipski napisał:

> [...]
    > dzialka z ktora się bezposrednio graniczy musi byc zabudowana zeby mogla
    > byc wydana decyzja o warunkach zabudowy. To tez wynika z przepisow, a

    To jak ma się wybudwać ten pierwszy, bez sąsiadów ?

    pzdr.
    rafał

  • 14. Data: 2012-11-19 13:30:43
    Od: "Przemek Lipski" <p...@p...home.pl>

    Użytkownik "rrr" <r...@r...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > nie "widzimisie" urzednikow.

    To jak ma się wybudwać ten pierwszy, bez sąsiadów ?
    ---------

    Ten pierwszy ma dzialke siedliskowa na ktorej buduje dom i potem reszte
    swych wlosci dzieli na mniejsze kawalki pod zabudowe, albo ma juz wybudowany
    dom za dawnych czasow, gdy przepisy i zasady budowania byly inne.

  • 15. Data: 2012-11-19 13:31:33
    Od: "Przemek Lipski" <p...@p...home.pl>

> [...]

    > nie "widzimisie" urzednikow.

    To jak ma się wybudwać ten pierwszy, bez sąsiadów ?

    ----

    Jest tez mozliwosc ze ten pierwszy jest z odpowiedniej opcji politycznej i
    ma znajomosci tam gdzie trzeba...