  • 31. Data: 2020-01-06 23:42:06
    Temat: Re: Falowniki PV Inwerter elektronix.pl
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 06.01.2020 22:51, Lisciasty wrote:

    > Ogarnij najpierw czytanie ze zrozumieniem, wyraźnie napisałem że
    > najpierw wywalił różnicówkę a potem eskę wywalał.

    Na prawdę poczytaj pierwszych kilka stron linków z tego wyszukiwania google

    https://www.google.com/search?source=hp&ei=gLMTXoiLE
    ZLcwQLR9I7IBw&q=solar+inverter+tripping+rcd&oq=solar
    +inverter+tripping+rcd

    Prawie każdy ma ten problem z wywalaniem RCD albo bezpiecznika albo obu.

    A co do dźwięków wydawanych przez zagraniczne invertery:
    Małe piszczą, tanie, drogie

    https://www.youtube.com/watch?v=igttH27uqaU
    https://www.youtube.com/watch?v=HFM_I9Usy5E
    https://www.youtube.com/watch?v=yXcsCVFR9gg
    https://www.youtube.com/watch?v=mO61VPH4BTo
    https://www.youtube.com/watch?v=LT48pWYOC5k

    i tak dalej...

    Nie słyszałeś jak Pendolino piszczy?

    https://www.youtube.com/watch?v=W3AVCV-ZsVY

    Jak będziesz jechał to powiedz żeby za bilet zwrócili :-) Ale nie to
    przecież markowe włoskie :-)

  • 32. Data: 2020-01-06 23:42:57
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2020 23:11:54 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
    > Kto tam cie wie co było i co z czym miałeś połączone :-)
    > Wszystko da się stwierdzić od czego tak się dzieje. To, że polski
    > falownik jest mniej ładny, syczy i w ogóle syfiasty z wyglądu jak tam na
    > elektrodzie było to nie znaczy, że nie da się z tym żyć skoro był za
    > połowę ceny.

    Kup go, jest naprawdę zajebisty. Będziesz zadowolony.

    L.

  • 33. Data: 2020-01-06 23:57:22
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 06.01.2020 23:42, Lisciasty wrote:

    > Kup go, jest naprawdę zajebisty. Będziesz zadowolony.
    >
    > L.

    Na razie paneli nie zakładam ale jak się okazja trafi to pewnie kupię, a
    i falownik przetestuję. Jakby ktoś taki miał to chętnie go zobaczę i
    pomierzę i raz na zawsze zakończą się tamte wszystkie dyskusje.

    Jak będzie śmiecił w sieć to sam wyleję kubeł pomyj :-) Wszystko do
    pomiarów mam :-) No bo śmiecić harmonicznymi w kable nie może. Jak
    wydaje dźwięki to nagramy i puścimy na YT. Jak wywala różnicówkę to
    zmierzymy czemu i też to opiszemy.

    Tylu tutaj posiadaczy falowników PV, a nikt nie potrafi pomierzyć
    zniekształceń.

  • 34. Data: 2020-01-07 11:17:39
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2020 22:42:58 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
    > i tu jeszcze app note o doborze różnicówek do PV
    >
    > https://www.solaredge.com/sites/default/files/applic
    ation_note_ground_fault_rcd.pdf

    > Następni jak przeczytają to może będą już wiedzieć, chociaż wątpię bo do
    > dzisiaj ścian szczytowych nie ocieplają i kleją na placki :-)

    Tydzień temu odpaliłem falownik SolarEdge SE10k u siebie i żadna z
    czterech różnicówek nie wywaliła ani nie wywala, nic nie syczy ani nie
    wydaje dziwnych dźwięków :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 35. Data: 2020-01-07 11:18:36
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]

    > falownik jest mniej ładny, syczy i w ogóle syfiasty z wyglądu jak tam na
    > elektrodzie było to nie znaczy, że nie da się z tym żyć skoro był za

    Ja już wiem Kiki dlaczego u Ciebie w domu wszystko było dokumentnie
    spierdolone od fundamentów zaczynając - bo Ty na siłę szukasz najtańszych
    rozwiązań :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 36. Data: 2020-01-07 13:13:08
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 7 stycznia 2020 11:17:41 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Tydzień temu odpaliłem falownik SolarEdge SE10k u siebie i żadna z
    > czterech różnicówek nie wywaliła ani nie wywala, nic nie syczy ani nie
    > wydaje dziwnych dźwięków :)

    Pewnie zepsuty. A może nie działa, sprawdź ;)

    L.

  • 37. Data: 2020-01-07 22:33:50
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 06.01.2020 o 23:42, Lisciasty pisze:

    > Kup go, jest naprawdę zajebisty. Będziesz zadowolony.
    >
    > L.

    przebrnąłem przez waszą dyskusję i mam wrażenie że KIKI=witekem=elektronix ?
    w końcu nie używa się tego samego nicka na różnych forach ;)

    kiedyś też przez chwilkę rozważałem elektronixa, bo tani, bo polski, bo
    użytkownicy zachwalali - po głębszym rozpoznaniu tematu okazało się, że
    tylko jeden użytkownik zachwalał - tak, nie mylicie się, to był witekem :)

    był na elektrodzie, muratorze i na innych forach - tu akurat ten sam
    nick wszędzie pomógł mi w wyborze - mam growatta :D

  • 38. Data: 2020-01-07 23:08:40
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 7 stycznia 2020 22:33:52 UTC+1 użytkownik Pilocik napisał:
    > przebrnąłem przez waszą dyskusję i mam wrażenie że KIKI=witekem=elektronix ?
    > w końcu nie używa się tego samego nicka na różnych forach ;)

    Mam nadzieję, że to jednak nie on. Choć narracja podobna :]

    > kiedyś też przez chwilkę rozważałem elektronixa, bo tani, bo polski, bo
    > użytkownicy zachwalali - po głębszym rozpoznaniu tematu okazało się, że
    > tylko jeden użytkownik zachwalał - tak, nie mylicie się, to był witekem :)

    Ja przed kupnem zdawałem sobie sprawę, że jest to pomysł ryzykowny,
    ale chciałem dać szansę polskiemu klamotowi. Jeszcze do Spirventu
    uderzałem ale olali mnie kompletnie.
    Zastanawiam się czy nie przetestować Lumela. Tylko cholera wie czy to jest
    coś sensownego, czy tylko obrandowany chinol :(
    I weź tu człowieku wspieraj krajowy rynek :/

    > był na elektrodzie, muratorze i na innych forach - tu akurat ten sam
    > nick wszędzie pomógł mi w wyborze - mam growatta :D

    Ja mam 2 growatty, póki co działają. Zobaczymy za parę lat ;)

    L.

  • 39. Data: 2020-01-08 04:08:46
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 07.01.2020 22:33, Pilocik wrote:

    > przebrnąłem przez waszą dyskusję i mam wrażenie że
    > KIKI=witekem=elektronix ?
    > w końcu nie używa się tego samego nicka na różnych forach ;)

    Akurat ja nie jestem nim, mnie starzy bywalcy znają z początku lat
    2000-nych.
    Natomiast jest faktem, że nigdzie nie używam tego samego nicka ani tego
    samego hasła w miejscach gdzie trzeba się logować :-)
    To ma swoje bardzo dobre strony. Polecam używać keepassa.

> [...]
    >
    > był na elektrodzie, muratorze i na innych forach - tu akurat ten sam
    > nick wszędzie pomógł mi w wyborze - mam growatta :D

    Po to zadałem pytanie :-) Ale nie sądziłem, że taki kubeł pomyj na nich
    wylano i to wcale nie sam Liściasty ale wielu innych. Niestety trudno to
    zweryfikować do końca, bo nikt nie dał filmów, zdjęć ani lepszego opisu.
    Trochę to wygląda jak robota konkurencji.

  • 40. Data: 2020-01-08 04:11:27
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 07.01.2020 23:08, Lisciasty wrote:

> [...]
    > coś sensownego, czy tylko obrandowany chinol :(
    > I weź tu człowieku wspieraj krajowy rynek :/

    Ale serio jedynymi powodami były te co wymieniłeś? Tripping różnicówek i
    esa oraz syczenie z dławików?
    To tylko to?