  • 1. Data: 2020-01-03 21:44:07
    Temat: fotowoltanika - góźdź do trumny
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    Niestety muszę wszystkich entuzjastów fotowoltaniki i energii odnawialnych
    zmartwić.
    Ktoś przypomniał mi ostatnio że w naszym kraju nie mam prawa wytwarzać
    żadnej energii, bo od tego są elektrownie, więc nie mam prawa produkować
    padu.
    Nie mam prawa produkować gazu, bo od tego są gazownie, nie mam prawa
    produkować paliwa, bo od tego są stacje benzynowe, nie mam prawa produkować
    bimbru, bo od tego jest palikot i monopolowe. Nie mam prawa też zarabiać, bo
    koszty plus POdatki są wyższe od przychodów.
    Jedyne mam prawo płacić podatki, nawet mam obowiązek a na podatki muszę
    pracować jak biały niewolnik.
    Morał tego SPISKU jest taki że skoro w naszym kraju zabroniona jest
    produkcja prądu, to jak to możliwe że pozwalają montować panele
    fotowoltaniczne?
    Dlatego pozwalają, bo ONI dobrze wiedzą że te panele żadnego prądu nie
    produkują, tylko generują koszty i kredyty, czyli kolejne podatki, tylko
    murzynom trzeba było wmówić złoty interes życia, czyli taki paradoks że
    pozwala nam się produkować prąd, gdy produkcja prądu jest zabroniona.

  • 2. Data: 2020-01-03 23:05:09
    Temat: Re: fotowoltanika - góźdź do trumny
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/01/2020 21:44, SpiskowyMocny wrote:
    > te panele żadnego prądu nie
    > produkują

    A ziemia ma kształt czworościanu nieformnego i dlatego u nas zawsze
    krzywo świeci słońce

  • 3. Data: 2020-01-04 19:58:05
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-01-03 o 21:44, SpiskowyMocny pisze:

> [...]
    > murzynom trzeba było wmówić złoty interes życia, czyli taki paradoks że
    > pozwala nam się produkować prąd, gdy produkcja prądu jest zabroniona.

    Zmień zdanie, "żadnego prądu nie produkują" na: prąd produkują tylko po
    to, aby generować koszty ...

    a będziesz miał słuszną rację.

  • 4. Data: 2020-01-04 21:47:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak nastał Gierek to powstał kawał ze on nie jest I Sekretarzem a fryzjerem. Bo
    zaczal od mydlenia ale jak zacznie golić to bedzie boleć. Władza lansuje tylko
    rozwiązania na których może położyć łapę. Kiedys ludzie zaczęli sobie instalować małe
    turbiny wiatrowe. Turbina nad fotowoltaika ma przewagę bo w sprzyjających warunkach
    może pracować cały czas, jest poza kontrolą władzy. To powymyslali ze od pradu z
    wiatru robionego na własne potrzeby trzeba akcyze placic i ze trzeba liczniki
    zakładać zeby bylo wiadomo ile. Nad fotowoltaika maja pełna kontrola bo daje prad
    okresowo i logiczne zeby byla polaczona z siecią. Mozna fotowoltaike kontrolować zeby
    za bardzo się nie oplacalo.

  • 5. Data: 2020-01-05 00:50:39
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 04.01.2020 21:47, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    okresowo i logiczne zeby byla polaczona z siecią. Mozna fotowoltaike kontrolować zeby

    Czekaj, a to nie można małego wiatraka z ongridem sobie postawić w ogrodzie?

  • 6. Data: 2020-01-05 03:37:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na biegu znalazłem co takiego " Na licznych forach i grupach pojawia się temat
    magazynowania energii w systemie off-grid. Należy jednak pamiętać, że zgodnie z
    obowiązującym w Polsce prawem, instalacja musi być podpięta do sieci
    elektroenergetycznej. ". Typowa dobrowolnosc przymusowa. Mozesz miec w ogrodzie
    wiatrak co robi prad ale nie wolno ci bezpośrednio pod niego podlaczyc bojlera albo
    jakiegoś ogrzewania czy oświetlenia. Jak do sieci to oczywiście można. Ale jak
    podlaczony do sieci to jeszcze pradu nie dał a już płacić trzeba.

  • 7. Data: 2020-01-05 17:45:46
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 05.01.2020 03:37, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    jakiegoś ogrzewania czy oświetlenia. Jak do sieci to oczywiście można. Ale jak
    podlaczony do sieci to jeszcze pradu nie dał a już płacić trzeba.

    Aż wierzyć się nie chce. Znam jakieś pojedyncze osoby posiadające
    wiatraki i nie mają ongrida w ogóle tylko bezpośredniu albo do
    zasobnika/bufora to idzie albo do akumulatora. To tacy ludzie co kilka
    lat temu, może 10lat nawet eksperymentowali.

  • 8. Data: 2020-01-05 18:47:37
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 5 stycznia 2020 17:45:50 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
> [...]
    > zasobnika/bufora to idzie albo do akumulatora. To tacy ludzie co kilka
    > lat temu, może 10lat nawet eksperymentowali.

    Oczywiście że można, są nawet zestawy gotowe ze sterownikiem pod grzanie wody,
    zarówno kompletnie off-grid jak i z możliwością zasysania energii z sieci,
    kiedy mało. Nikt tego nie zabrania bo niby jakim prawem? To tak jakbyś musiał
    mieć pozwolenie na zakup lodówki albo pralki :]

    L.

  • 9. Data: 2020-01-05 18:52:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie o to chodzi czy można ale czy wolno.

  • 10. Data: 2020-01-05 21:14:37
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 5 stycznia 2020 18:52:44 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Nie o to chodzi czy można ale czy wolno.

    A czym się różni fotowoltaika do grzania wody od czajnika do grzania wody?

    L.