    Subject: Re: fotowoltanika - góźdź do trumny
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: KIKI <h...@u...dl>
    Date: Sun, 5 Jan 2020 17:45:46 +0100

    On 05.01.2020 03:37, Zenek Kapelinder wrote:
    > Na biegu znalazłem co takiego " Na licznych forach i grupach pojawia się temat
    magazynowania energii w systemie off-grid. Należy jednak pamiętać, że zgodnie z
    obowiązującym w Polsce prawem, instalacja musi być podpięta do sieci
    elektroenergetycznej. ". Typowa dobrowolnosc przymusowa. Mozesz miec w ogrodzie
    wiatrak co robi prad ale nie wolno ci bezpośrednio pod niego podlaczyc bojlera albo
    jakiegoś ogrzewania czy oświetlenia. Jak do sieci to oczywiście można. Ale jak
    podlaczony do sieci to jeszcze pradu nie dał a już płacić trzeba.

    Aż wierzyć się nie chce. Znam jakieś pojedyncze osoby posiadające
    wiatraki i nie mają ongrida w ogóle tylko bezpośredniu albo do
    zasobnika/bufora to idzie albo do akumulatora. To tacy ludzie co kilka
    lat temu, może 10lat nawet eksperymentowali.