  • 21. Data: 2020-01-06 22:20:18
    Temat: Re: Falowniki PV Inwerter elektronix.pl
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Kiki, okres masz? Najpierw do myjka jechałeś, teraz do liściastego...

    b.

  • 22. Data: 2020-01-06 22:21:19
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 06.01.2020 22:15, Lisciasty wrote:

    > Wiesz co, mam w dupie co sobie kupisz i co sądzisz o tym przypadku.
    > Znowu dałem się wciągnąć w dyskusję bo chciałem komuś pomóc, kolejny raz
    > napotkałem kretyna który szuka teorii spiskowej i wymyśla. Mam nadzieję
    > że więcej tego błędu nie popełnię.
    >
    > L.

    https://www.solaredge.com/sites/default/files/applic
    ation_note_ground_fault_rcd.pdf

    Tu masz dokument o doborze RCD, jeden z wielu. Jesteś techniczny
    dyletant, a zabierasz głos i szkalujesz polskiego producenta. każdy to
    wie, że falownik wywali różnicówkę.
    Tak samo masz pewnie wykonaną instalację elektryczną jak ocieplenie na
    placki :-)
    Kup jeszcze większa maszynę do produkcji bimbru to ci ten mózg do końca
    wypali :-)

  • 23. Data: 2020-01-06 22:27:32
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 06.01.2020 22:20, Budyń wrote:
    > Kiki, okres masz? Najpierw do myjka jechałeś, teraz do liściastego...

    To akurat przypadek :-) Liściasty się odezwał w temacie tych falowników
    i przypadkiem znalazłem jego jazdę po ich producencie. Czytałeś tam na
    elektrodzie jak na nich wylał wiadro pomyj?

    A problem jest raczej po jego stronie, bo nie wiedział, że domowe
    różnicówki wyskakują od przemienników częstotliwości.

    To tylko wypowiedziałem się co o tym myślę :-)

  • 24. Data: 2020-01-06 22:41:26
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-01-06 o 22:27, KIKI pisze:
    > A problem jest raczej po jego stronie, bo nie wiedział, że domowe
    > różnicówki wyskakują od przemienników częstotliwości.

    Jeżeli piszesz, że raczej to do końca nie jesteś pewien tych różnicówek.

    Robert

  • 25. Data: 2020-01-06 22:42:10
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    i tu jeszcze app note o doborze różnicówek do PV

    https://www.solaredge.com/sites/default/files/applic
    ation_note_ground_fault_rcd.pdf

    Następni jak przeczytają to może będą już wiedzieć, chociaż wątpię bo do
    dzisiaj ścian szczytowych nie ocieplają i kleją na placki :-)

    Przecież to jest oczywiste. Jak mi wywaliło różnicówkę po zamontowaniu
    pierwszego z 9-ciu filtra EMC do falownika to go odłączyłem i już nie
    wybijało to od razu domyśliłem się, że jest za duża upływność filtra i
    trzeba to pomierzyć, zmienić zabezpieczenia i różnicówki i poprzełączać
    przewody. Przecież to jest jak 2+2=4.
    Pierwsze co zrobiłem to poczytałem w necie co proponują producenci
    osprzętu modułowego do tych zastosowań.

    A syczenie jak syczenie. Wiele dużych przetwornic syczy ale falownik był
    za połowę ceny froniusa i z kotłowni przecież nie słychać.

  • 26. Data: 2020-01-06 22:49:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2020 22:21:32 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
    > Tu masz dokument o doborze RCD, jeden z wielu. Jesteś techniczny
    > dyletant, a zabierasz głos i szkalujesz polskiego producenta. każdy to
    > wie, że falownik wywali różnicówkę.

    Gówno prawda bo widziałem dziesiątki falowników z różnicówką i jakoś nic
    nie wywalało. A w tej notce masz falowniki od 25kW w górę.
    Dla innych producent "suggests" 100mA co nie znaczy że z 30mA nie pójdą.

    L.

  • 27. Data: 2020-01-06 22:51:36
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2020 22:28:02 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
    > A problem jest raczej po jego stronie, bo nie wiedział, że domowe
    > różnicówki wyskakują od przemienników częstotliwości.

    Ogarnij najpierw czytanie ze zrozumieniem, wyraźnie napisałem że
    najpierw wywalił różnicówkę a potem eskę wywalał.

    L.

  • 28. Data: 2020-01-06 22:59:39
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 06.01.2020 22:49, Lisciasty wrote:

> [...]
    > nie wywalało. A w tej notce masz falowniki od 25kW w górę.
    > Dla innych producent "suggests" 100mA co nie znaczy że z 30mA nie pójdą.

    Uwierz mi, 9 falowników odkłócałem i pierwszy podłączony przez filtry od
    razu wywalił rcd. Nawet nie mogłem włączyć RCD na zatrzymanym falowniku.
    Zmieniłem różnicówki i nie ma problemu. Poczytaj też w necie o wywalaniu
    RCD przez markowe falowniki, te które zacytowałeś jako najlepsze. Miałeś
    pecha akurat. Ale większa upływność to pewnie i większe filtrowanie.

    Może obecny Fronius ma inny filtr EMC albo nieco inną topologię, offsetu
    DC nie ma czy jest inny powód ale to jest oczywiste, że różnicówki
    wyskakują od przemienników.

  • 29. Data: 2020-01-06 23:01:51
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 06.01.2020 22:41, Robert Wańkowski wrote:

    > Jeżeli piszesz, że raczej to do końca nie jesteś pewien tych różnicówek.

    Gdyby autor zrobił testy to by było na pewno. Mnie wyskakiwały typu AC.
    Zmieniłem na A i przestały wyskakiwać.

  • 30. Data: 2020-01-06 23:11:24
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 06.01.2020 22:51, Lisciasty wrote:

    > Ogarnij najpierw czytanie ze zrozumieniem, wyraźnie napisałem że
    > najpierw wywalił różnicówkę a potem eskę wywalał.

    Kto tam cie wie co było i co z czym miałeś połączone :-)
    Wszystko da się stwierdzić od czego tak się dzieje. To, że polski
    falownik jest mniej ładny, syczy i w ogóle syfiasty z wyglądu jak tam na
    elektrodzie było to nie znaczy, że nie da się z tym żyć skoro był za
    połowę ceny.

    Migał wyświetlacz czy działo się to czy tamto to nic nie mówi. Nie ma
    filmu, nie ma schematu, nie wiadomo jak to było połączone ze sobą.

    Może go sam zepsułeś i szukałeś pretekstu do zwrotu? Ja w zeszłym roku
    podłączyłem odwrotnie kable do zasilacza do ledów w suficie. Miały
    podobne kolory po stronie 12 i 230. Ale do zwrotu do 14 dni się nie
    nadawał, bo prawie wybuchł :-)