  • 1. Data: 2022-04-22 19:21:19
    Temat: Fotowoltaika - cena za 10 kWp na dachówce ceramicznej
    Od: M M <m...@g...com>

    Omyłkowo poszło na pl.misc.elektronika a miało tutaj i zrobił się bardzo długi wątek
    z wieloma tematami pobocznymi.
    A pytanie dość proste - zna ktoś firmę najlepiej z pomorskiego, która w rozsądnych
    kosztach zamontuje co trzeba, biorąc pod uwagę że duża część już jest zrobiona.
    W ogłoszeniach są ceny w okolicach 30k PLN ale po kontakcie rosną do 50k i łaskawie
    schodzą do 45k po informacji że mam już zabezpieczenia DC i AC oraz uziom, ponadto
    mam licznik już dwukierunkowy złożony wniosek o dotację (formalnie jest to rozbudowa
    z 3 do 9,9 kWp) więc tego już nie muszą robić. Potrzebuję tylko montaż paneli +
    falownik + podłączenie (warunek gwarancji na falownik) na fakturę z 8% VAT do ulgi
    termomodernizacyjnej. Wiem że montaż paneli na dachówce nie jest łatwy ale mimo
    wszystko nie powinien chyba kosztować drugie tyle co same panele. Sam nie zamontuję
    bo nie chodzę po wysokościach, mam natomiast uprawnienia elektryczne. Ktoś chętny
    zarobić tyle by i jemu i mnie się to nadal opłacało?

  • 2. Data: 2022-04-22 20:06:55
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W piątek, 22.04.2022 o 19:21, M M napisał:

> [...]
    bo nie chodzę po wysokościach, mam natomiast uprawnienia elektryczne. Ktoś chętny
    zarobić tyle by i jemu i mnie się to nadal opłacało?

    Jedno ci powiem: nie łaź po internetach, nie szukaj, tylko bierz
    co jest, bo taniej już było, nawet wczoraj. Dobrze radzę - płacz
    i bierz, jeszcze dziś. Jutro wstanie nowy dzień i będziesz płakał
    jeszcze bardziej. Czy coś ci mówi dwucyfrowa liczba HICP w marcu,
    wobec jednocyfrowej miesiąc wcześniej? No to nadstaw ucha w Biedrze.

    --
    Collie

  • 3. Data: 2022-04-22 21:07:04
    Od: M M <m...@g...com>

> [...]
    > jeszcze bardziej. Czy coś ci mówi dwucyfrowa liczba HICP w marcu,
    > wobec jednocyfrowej miesiąc wcześniej? No to nadstaw ucha w Biedrze.

    Wziąłem jeszcze w ubiegłym roku tyle na ile wtedy pozwoliła odłożona kasa.
    Od września 2021 nadal czekam na 6k dotacji ich prąd 3.0 za 2 instalacje w różnych
    lokalizacjach ~3 kWp każda.
    Zgodnie z regulaminem mogę czekać do końca świata i jeden dzień dłużej (zastrzegają
    prawo dowolnego wydłużania terminu rozpatrzenia wniosku).
    Teraz chcę rozbudować, licząc na to że największy boom już minął i firmy mają wolne
    moce przerobowe i szukają zleceń.
    Ale jakoś trafiam na takie które chcą zarobić albo dużo (wszystko pod klucz) albo
    wcale.
    Kiedyś była podobna sytuacja z budownictwem, też trudno było znaleźć kogoś na
    konkretne prace np. położenie dachówek na dachu (dom już zamieszkały, dach kryty
    deskami i papą bo na tyle wystarczyło na początku), tylko cały dom od początku do
    końca.
    Za 50k (jak dozbieram) mam inne opcje: nadpłacić kredyt hipoteczny i opłacać prąd
    zaoszczędzonymi odsetkami, albo kupić licznik przedpłatowy, doładować kupując kWh w
    obecnej cenie i mieć "prąd za darmo" na kilka lat do przodu.
    Za 30k jeszcze mi się może opłacać rozbudowywać fotowoltaikę.
    Szukam kogoś kto zrobi za 30k i zarobi na tym 5k za kilka dni pracy, zamiast zrobić
    za 50k i zarobić 25k.
    Może akurat tu zagląda?

  • 4. Data: 2022-04-22 21:17:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 22 kwietnia 2022 o 20:07:06 UTC+2 Collie napisał(a):

> [...]
    > jeszcze bardziej. Czy coś ci mówi dwucyfrowa liczba HICP w marcu,
    > wobec jednocyfrowej miesiąc wcześniej? No to nadstaw ucha w Biedrze.

    Ile " zainwestowałeś" /znaczy utopiles?
    Ps.
    Sensownej odpowiedzi się nie spodziewam boś idiota- ale napieraj

  • 5. Data: 2022-04-22 22:22:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 22 kwietnia 2022 o 21:07:05 UTC+2 M M napisał(a):
> [...]
    > Za 30k jeszcze mi się może opłacać rozbudowywać fotowoltaikę.
    > Szukam kogoś kto zrobi za 30k i zarobi na tym 5k za kilka dni pracy, zamiast zrobić
    Jak byś mógł kogoś za robociznę skroić na 25 zamiast na 5 tysi to byś sobie odpuścił?
    Zwłaszcza że robił byś idiocie bez licencji na głupotę. Jak się daje to się kraje.
    Poza tym zero tolerancji dla przygłupów. Ci co kupili fotowoltaike uważają że są
    dziećmi szczęścia i od momentu zainstalowania ich przyszłość jest swietlana.

  • 6. Data: 2022-04-23 09:07:11
    Temat: Re: kris chce na podium!
    Od: Runt <r...@g...prv>

    W dniu 2022-04-22 o 21:17, kanalia* Kris pisze:
    /.../
    > Sensownej odpowiedzi się nie spodziewam boś idiota- ale napieraj

    chcesz przebić w chamstwie zenusia?

    --
    Runt

    * - Oculum pro oculo, dentem pro dente!

    Internet pamięta:
    https://groups.google.com/g/pl.soc.polityka/c/MBgopP
    7Lgw8
    (24 lut 2022, 15:21:34)

  • 7. Data: 2022-04-23 09:32:15
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 22.04.2022 21:07, M M wrote:
    > kupić licznik przedpłatowy, doładować kupując kWh w obecnej cenie i mieć "prąd za
    darmo" na kilka lat do przodu

    Nie wiesz jak ten licznik działa. Doładowujesz przedpłatą pieniądze (tak
    jak u operatora na kartę) a nie kWh więc nie da się kupić energii do
    przodu w ten sposób.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2022-04-23 11:57:25
    Od: M M <m...@g...com>

    sobota, 23 kwietnia 2022 o 09:32:17 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):
    > Nie wiesz jak ten licznik działa. Doładowujesz przedpłatą pieniądze (tak
    > jak u operatora na kartę) a nie kWh więc nie da się kupić energii do
    > przodu w ten sposób.
    Znany mi licznik (fakt że nie najnowszy, założony ponad 10 lat temu) doładowywało się
    kupionym kodem i na wyświetlaczu pokazywał ile kWh zostało. Nie raz był doładowywany
    pod koniec grudnia, po tym jak URE ogłaszał podwyżki taryf ale zanim podwyżka weszła
    w życie od stycznia. Jak była duża podwyżka to się doładowywało więcej i na jakiś
    rok wystarczało, nie zauważyłem skokowego spadku dostępnej liczby kWh na wyświetlaczu
    od 1 stycznia kiedy wzrosła cena. Tamten licznik nie miał żadnej komunikacji ze
    światem zewnętrznym oprócz klawiatury do wprowadzania kodów i wyświetlacza, może
    współczesne inteligentne już mają i wiedzą o podwyżkach.

  • 9. Data: 2022-04-23 12:20:28
    Od: M M <m...@g...com>

    piątek, 22 kwietnia 2022 o 22:22:25 UTC+2 4...@g...com napisał(a):
> [...]
    są dziećmi szczęścia i od momentu zainstalowania ich przyszłość jest swietlana.

    Po prostu nie widzę powodu by płacić drugi raz za to samo, za co już zapłaciłem lub
    sam zrobiłem korzystając z własnej wiedzy która też nie była za darmo. Temat ma sens
    jeśli opłaca się obu stronom, a nie tylko jednej. Wycieczek osobistych nie zamierzam
    komentować.

  • 10. Data: 2022-04-23 12:39:32
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 22.04.2022 20:17, Kris wrote:

    > Ile " zainwestowałeś" /znaczy utopiles?
    > Ps.
    > Sensownej odpowiedzi się nie spodziewam boś idiota- ale napieraj

    a ty ile nie zainwestowałeś, więc uważasz, że nie wtopiłeś, tracąc teraz
    kilkanaście procent rocznie swoich bezpiecznych nieinwestycji? ;)
    p.s. sensownej odpowiedzi się nie spodziewam

    Lukasz